Aktualizácia: Cieľom zmien v koncepcii denníka Pravda bolo spresnenie štruktúry prvej časti novín, siahajúcej až po oddychovú prílohu P2. Mediálne.sk to povedal šéfredaktor Pravdy Petr Šabata.
"V pôvodnej štruktúre bola na strane 4 jedna správa, na strane 5 je spravidla inzercia a hlavnú udalosť dňa máme vždy na stranách 6 a 7 ako Tému dňa. Nebola teda úplne jasná hierarchia - je najdôležitejšia správa tá na strane 4, teda prvá v novinách, alebo na stranách 6 a 7, pretože je spracovaná na najväčšom rozsahu? Preto sme hľadali na stranu 4 nespravodajský obsah a
nakoniec zvolili názory," vysvetľuje Šabata. "Tým sme zároveň zvýraznili ich význam v Pravde," dodal.
Menej spravodajstva, viac názorov. Tak víta pri listovaní denník Pravda čitateľov od prvých marcových dní.
Zmeny vo vlajkovom produkte spoločnosti Perex sa týkajú štvrtej strany. Po novom už neobsahuje pravidelné rubriky „Pravda dňa“, „Lož dňa“ „Tvár dňa“, jednu správu a servisný stĺpec s počasím, pranostikou, meninovým oslávencom, stručným prehľadom kurzov devíz a obsahom denníka. Náhradou je komentár presunutý z dovtedajšej názorovej dvojstrany a karikatúra. Zachovaný ostal iba názorový stĺpec „Myslím si“, zapadajúci aj do novej koncepcie strany. Strana sa teraz volá „Názory“, dostala príslušné modré podfarbenie.
Aktuálna a pôvodná podoba štvrtej strany denníka Pravda
Denník vítal čitateľov od štartu aktuálnej koncepcie udalosťami. Bola im venovaná celá prvá polovica strán denníka, až do klasickej názorovej dvojstránky. Tá zostáva zachovaná, zmenám sa však nevyhla. Rubriku „Komentár“ nahradil seriál „Ako poraziť krízu“ s textami komentátorov denníka, ako aj externých odborníkov.
Pravda s krízou neradí sama. Seriál "Ako zvládnuť krízu" rozbehol vo svojom novom projekte od tohto týždňa aj denník Hospodárske noviny.
Zmeny v koncepcii novej Pravdy sa postupne diali už dávnejšie. Denník napríklad zrušil dvojstranu „Ľudia“ o dôležitých osobnostiach daného dňa, ktorá obsahovala aj pravidelné rubriky ako „ Víťaz dňa“ či „Rečník dňa“.
Prerod Pravdy v zmenšenom formáte a s novým layoutom Perex uskutočnil 18. novembra 2008, sprevádzala ho rozsiahla reklamná kampaň. Z celkového nákladu 84 016 výtlačkov sa v aktuálne auditovanom decembri 2008 z Pravdy predalo 58 083 kusov, čo jej stačilo na štvrtú priečku medzi slovenskými denníkmi.
Mediálne.sk sa spýtalo šéfredaktora Pravdy Petra Šabatu na dôvody úprav koncepcie.