Printovú inzerciu zverejnil Šport ako jediný denník vychádzajúci na celom území Slovenska. Sme, Pravda, Nový Čas, Plus Jeden Deň ani Hospodárske noviny vizuál doteraz neobsahovali.

Reklama zahŕňa slogan „Deti v tom majú jasno“, na obrázku drží chlapec kresbu so štvorčlennou rodinou, v ktorej sú zobrazení otec aj mama. „Príďte chrániť rodinu, hlasujem 3x áno,“ píše sa ďalej vo vizuáli.

Aliancia za rodinu tvrdí, že za inzeráty v Športe platí štandardné ceny. Andrea Sučková z organizácie nešpecifikovala v reakcii pre Mediálne.sk, aký objem reklamy si v denníku objednali.

Zaujímavosťou je, že inzertnému oddeleniu v športovom denníku šéfuje Ľudovít Lučanič. Ten je členom Ústrednej komisie pre referendum ako zástupca petičného výboru Aliancie za rodinu.

Aktualizované 26. 1.: L. Lučanič po zverejnení článku uviedol, že pre organizáciu napriek tomu nepracuje a nepracoval. Pre Alianciu za rodinu pracuje Lučaničov syn Ivan, ktorý v organizačnej sekcii riadi dobrovoľníkov.

Generálny riaditeľ vydavateľstva Šport Press Marián Zima o Lučaničových aktivitách mimo vydavateľstva vie. „Je to jeho súkromná voľnočasová aktivita,“ povedal.

„Naši zamestnanci sa po skončení pracovnej doby majú právo politicky a občiansky angažovať ako ktoríkoľvek iní občania. Ich sympatie k politickým stranám a ideám sú ich vecou, pokiaľ tým neporušujú zákon,“ pokračoval M. Zima.

Pokiaľ ide o inzerciu Aliancie za rodinu, šéf vydavateľstva tvrdí, že organizácia dostala štandardnú zľavu ako ktorýkoľvek iný komerčný klient. „V každom prípade je to vždy vecou dohody spolupracujúcich subjektov.“

Zverejnenie inzerátu podľa M. Zimu nemožno vnímať ako podporu novín či vydavateľstva iniciátorom referenda.

„Inzeráty sú komerčnou záležitosťou a neriešia otázku podpory tomu či onomu, ako sa to nedeje ani v prípade iných inzerátov, ktoré sú na stránkach denníka Šport a neporušujú zákony. Rovnako by sme postupovali aj pri subjektoch s opačným názorom, ak by ich myšlienky boli formulované v rámci zákonov. Rovnako to je akiste aj v iných médiách,“ dodal M. Zima.

Či inzerát v Športe vyjde aj v nasledujúcich dňoch, prípadne či má spolupráca aj ďalšie formy, Aliancia ani vydavateľstvo nepovedali.

V článku sme upravili nadpis (pôvodne: Aj v Športe vyšla reklama Aliancie. Šéf inzertného pre ňu pracuje).