Podobne ako v prípade denníkov, aj pri magazínových tituloch pokračoval vlani pokles predaja. Vývoj nebol vzhľadom na oveľa väčší počet až tak jednoliaty. 

Pri niektorých došlo k zrýchleniu poklesu, pri iných k spomaleniu a hŕstka časopisov dokázala svoje výsledky medziročne vylepšiť. To bol príklad týždenníkov Báječnej ženy a .týždeň či mesačníka Emma.

Podľa priemernej predajnosti týždenníkov za rok 2012 (ako súhrn mesačných priemerov podľa auditu ABC SR) bol tretí rok po sebe najpredávanejší titul Plus 7 dní (Spoločnosť 7 Plus).

Priemerný predaj dosiahol 142 684 výtlačkov, čo bolo o 4,4 percenta menej ako v roku 2011. Priemerný ročný predaj bol najnižší v rámci výsledkov auditu ABC dostupných od minulého desaťročia.

Titul dosiahol minimum v novembri 2012 s priemerným predajom 131 005. Časopis sa po nástupe globálnej krízy v roku 2009 držal predajnosti okolo 150-tisíc kusov, pred desiatimi rokmi to bolo ešte vyše 200-tisíc. Vlaňajší pokles patril k tým miernejším v segmente týždenníkov, počas troch mesiacov roka 2012 dosiahol titul lepšie čísla ako rok predtým.

Dvojciferný pokles zaznamenal tretí rok po sebe Nový Čas pre ženy s priemerným ročným predajom 121 887 kusov za rok 2012, čo bolo o 13,3 percenta menej ako rok predtým. Lacný ženský titul z domu Ringier Axel Springer dosiahol minimum v októbri (112 165). Na maxime bol časopis v roku 2006 s priemerným predajom okolo takmer štvrť milióna výtlačkov na vydanie.

Trojka medzi týždenníkmi Báječná žena (Spoločnosť 7 Plus) si medziročne naopak vylepšila priemerný predaj o 4,3 percenta na 112 888 výtlačkov. Titul ináč od dosiahnutia maxima v rokoch 2006 a 2007 (vyše 160-tisíc kusov) kontinuálne klesal. Minimum v ABC dosiahol týždenník tiež v októbri s predajnosťou 101 525 výtlačkov.

Na štvrtej priečke ostal Ringierov Život s priemerným predajom 90 558 kusov za rok 2012, čo bolo o 5 percent menej ako rok predtým. Najnižší výsledok v rámci ABC dosiahol časopis v novembri s predajom 84 541 kusov. Výsledky každoročne klesajú už od roku 2006, vlani sa pokles mierne spomalil. Na vrchole bol magazín podľa údajov ABC v roku 2005, keď sa jeho priemerný predaj dostal na takmer 150-tisíc výtlačkov.

Eurotelevízia predávala vlani počas viacerých mesiacov po prvýkrát v rámci ABC menej než 80-tisíc výtlačkov. Priemerný celoročný predaj nakoniec skončil na minime 82 847 kusov, čo bolo o 7,3 percenta menej ako vlani. Pokles pretrváva už vyše desať rokov s výnimkou roka 2005.

Najsilnejší mesiac december bol naopak pre TV magazín pozitívny – z časopisu sa predalo o vyše 6-tisíc viac ako v decembri 2011 (112 931 kusov). Pred desiatimi rokmi sa z Eurotelevízie predávalo v priemere ešte vyše 140-tisíc výtlačkov.

V rámci serióznych týždenníkov .týždeň (W Press) stúpol medziročne o 1,5 percenta na priemerný predaj 14 441 výtlačkov. Ma maxime bol titul v rokoch 2006 a 2007 s predajom nad 17-tisíc kusov.

Týždenník Trend (patriaci spolu s Mediálne.sk pod Trend Holding) klesol vlani o 7,5 percenta na priemerný predaj 13 555 kusov – mieru poklesu ovplyvnilo, že magazín vlani ako jediný výraznejšie rástol (o 8,5 percenta). Minuloročný predaj bol na úrovni z roku 2010, maximá dosiahol titul v rokoch 2007 a 2008, keď sa z neho predávalo vyše 17-tisíc kusov.

Spomedzi mesačníkov bol na prvom mieste opäť časopis Nový Čas Krížovky (RAS) s priemerným predajom 94 345 výtlačkov, čo bolo o 11,5 percenta menej ako rok predtým. Časopis bol ináč po minulé roky skôr stabilný či dokonca rástol.

Rovnaké platilo až do roka 2011 ah pre Záhradkára od Spoločnosti 7 Plus. Vlani už jeho priemerný predaj klesol o 8,5 percenta na 88 436 výtlačkov. Nešlo však o minimum v rámci výsledkov ABC.

To dosiahlo za obdobie od roku 2002 príbuzné Zdravie, ktorého predaj medziročne klesol o 3,9 percenta na 71 898 kusov. V najlepších časoch v rokoch 2003 a 2004 sa z mesačníka predávalo vyše 90-tisíc výtlačkov.

Na ďalších priečkach boli ženské magazíny Eva a Emma – vlani boli ich výsledky vyrovnané. Eva z domu RAS predávala v priemere 50 595 výtlačkov, čo bolo o 5,1 percenta menej ako rok predtým – išlo o najnižší ročný priemer v rámci ABC. Maximum dosiahol titul v roku 2003 s predajom takmer 84-tisíc. Titul najvýraznejšie klesol po nástupe krízy.

Konkurenčná Emma zo Spoločnosti 7 Plus bola naopak stabilná s prírastkom 0,8 percenta na priemerných 50 466 predaných výtlačkov. Pred desiatimi rokmi sa z Emmy predávalo v priemere ešte takmer 100-tisíc kusov. Najvýraznejší pokles postihol mesačník v roku 2009, keď sa čísla znížili o takmer štvrtinu.

Podľa monitoringu cenníkových výdavkov do reklamy agentúry TNS Slovakia, bez zohľadnenia zliav, bártrov a bonusov, do printovej inzercie smerovalo v roku 2012 takmer 169 miliónov eur, čo bolo o 2,7 percenta menej ako v roku 2011.

Viac boli postihnuté časopisy, pri ktorých výdavky klesli o 4,2 percenta na 92,5 milióna eur. Novinová inzercia bola naopak stabilnejšia s 0,9-percentným poklesom pri celkovom inzertnom objeme 76,2 milióna eur.

Vývoj výdavkov do reklamy (v mil. eur)
2011 2012 Medziročná zmena (%)
PRINTY SPOLU 173,38 168,67 -0,03
z toho časopisy 96,52 92,49 -0,04
z toho noviny 76,85 76,18 -0,01
PRAMEŇ: TNS Slovakia

V roku 2012 sa podľa TNS predalo 49 318 inzertných strán, čo znamená takmer 5-percentný pokles oproti roku 2011.

Medzi mesačníkmi investovali zadávatelia už tradične najviac prostriedkov do reklamy v časopise Eva. Časopis z domu Ringier Axel Springer si drží prvenstvo medzi mesačníkmi už niekoľko rokov. Medzi týždenníkmi sa najviac inzerovalo v Plus 7 dní, pri denníkoch si udržal prvenstvo najpredávanejší Nový čas.

Vývoj počtu predaných inzertných strán
  2011 2012 Medziročná zmena (%)
PRINTY SPOLU 51 851 49 318 -0,05
z toho časopisy 29 249 27 113 -0,07
z toho noviny 22 601 22 204 -0,02
PRAMEŇ: TNS Slovakia

Medziročne stúpol podľa TNS záujem o merchandising, t.j. vkladanie vzoriek produktov k printom, o 34 percent. Záujem o vkladanú inzerciu v novinách a časopisoch sa udržal na rovnakej úrovni ako v predošlom roku.

Monitorované výdavky podľa vydavateľstiev
Ringier Axel Springer 44 056 656 4% 26%
Spoločnosť 7 Plus 33 060 295 -3% 20%
Petit Press 25 624 722 -8% 15%
Perex 12 671 462 -10% 8%
Ecopress 6 946 283 4% 4%
PRAMEŇ: TNS Slovakia

Najväčším zadávateľom reklamy v tlači bol tak ako aj predošlý rok Orange, nasledovaný predajcom záhradnej a bazénovej techniky Mountfield a ďalším mobilným operátorom Slovak Telekom.

Top 10 zadávateľov v tlači
  Zadávateľ Suma v eurách
1 Orange Slovensko 5 206 016
2 Mountfield 3 759 904
3 Slovak Telekom 3 542 523
4 RTVS 3 054 026
5 Škoda Auto Slovensko 2 967 921
6 Agentúra Megavox 2 528 373
7 Porsche Slovakia 2 175 059
8 Billa 1 929 275
9 Expres 1 910 727
10 Lidl 1 888 542
PRAMEŇ: TNS Slovakia