Udalosť týždňa

Denník Sme urobil tento týždeň zaujímavý novinársky počin – v printe aj na webe priniesol veľkú reportáž z krachujúceho Detroitu. V printe bol článok zaujímavý tým, koľko strán mu Sme vyčlenilo, na webe zas veľmi pekným grafickým spracovaním, pripomínajúcim staršie články na NYTimes.com.

Skôr paradoxom je, že Sme nezamklo nákladný text pod platobný systém Piano. Možno z dôvodu, že pri premiére tohto formátu išlo o promo do budúcnosti pre obdobné články, ktoré – podľa reakcií mnohých čitateľov – našli dobrý ohlas.

Vzhľadom na „možnosti trhu“ sa nedá očakávať, že podobné texty budú pribúdať každý druhý deň, no už jeden článok by čitateľov mohol presvedčiť k zaplateniu týždenného či mesačného predplatného... a následne motivovať k častejšiemu konzumu ďalšieho zamknutého obsahu. Aspoň podľa našich paywallových špekulácií.

2 dôvody, prečo sa už nemôžete vyhovárať, že kradnete z webu

Sme dlhé čítanie na webe Zdroj: sme.sk

V skratke

  • Bulvár zato pozná svoju cenu – a niektorí sú dokonca ochotní ju zaplatiť. Nemecký Bild zverejnil počty predplatiteľov spoplatnenej sekcie Bildplus. Ich počet má veľmi ďaleko od stále úctyhodného trojmiliónového predaného nákladu, no aj tak prekvapí, že za nenáročné senzácie sú ochotné platiť desaťtisíce ľudí.

  • (Subjektívne) Oveľa vyššiu hodnotu ponúka hudobná služba Spotify, ktorá od tohto týždňa oficiálne funguje aj na Slovensku. Švédska streamovacia služba nastavila za platenú verziu Premium oproti ostatným trhom dosiaľ najnižšiu cenu 5,99 eura, čo je len o päť eur viac ako albumy Paľa Haberu a Martina Jakubca na vašej najbližšej pumpe (disclaimer: informácia sa nezakladá na serióznom prieskume). Nechceme robiť reklamu komerčnej službe, ale pri tejto cene, za ktorú môžete legálne, bez obmedzení a ešte aj offline počúvať tony hudby, naozaj nemáte výhovorku kradnúť. No dobre, a kedy príde na Slovensko Netflix? Kedy, kedy kedy?!

  • Aspoň malá náhrada je rozmach internetovej on-demand verzie filmovej televízie HBO Go, ktorá sa konečne dostala aj k veľkému operátorovi, konkrétne k satelitnému Skylinku. De facto to znamená, že ani nemusíte mať satelit či iného operátora a aj tak sa dostanete k ponuke americkej pay TV cez počítač či mobilné zariadenia. Ale dosť bolo neplateného proma.
  • Azet.sk už nie je Azet.sk. Najnavštevovanejší domáci portál predstavil v beta verzii prekopanú podobu homepage, ktorá v podstate úplne zmenila charakter stránky. Namiesto old-school katalógu, po ktorom ľudia bažili možno niekedy v deväťdesiatych a skorých „nultých“ rokoch, sa do popredia dostal obsah z príbuzných webov ako Aktuality.sk, Čas.sk, Šport.sk, Adam.sk, Život.sk či Časpreženy.sk.

    Z Azetu sa tak stal vlastne agregátor vlastného contentu. Prominentné miesto stále má, hneď vedľa loga Azetu, služba, na ktorej jeho čísla vo veľkej miere stoja – chatovo-zoznamková služba Pokec.sk. Podobnou cestou sa už dávnejšie vydal portálový veterán Yahoo!, ktorého stratégiou je tiež posilňovanie obsahu. A vlastne aj slovenský Atlas.sk, ktorý preskupil všetky obsahové služby zo skupiny Centrum Holdings pod seba.

    2 dôvody, prečo sa už nemôžete vyhovárať, že kradnete z webu

Reklama – neprepínať

Ryanair to nemá s pozitívnou publicitou ľahké. Vyzbiera státisíce eur pre organizáciu Teenage Cancer Trust a aj tak ho sfúknu. Peniaze (samozrejme) letecká firma nedala z vlastného, ale z predaja kalendára s obnaženými letuškami. Španielsky súd však kalendár zatrhol s tým, že je príliš sexistický a Ryanair sa na ňom napriek charitatívnemu zámeru sám obohacoval. Zákaz lowcostovej erotiky sa týkal len predaja z dvoch mesiacov, letušky Ryanairu tak ešte majú nádej, že si almužnu z bežnej činnosti môžu prilepšiť charitatívnymi projektmi.

2 dôvody, prečo sa už nemôžete vyhovárať, že kradnete z webu

ryanair_letusky_oblecene Zdroj: Dailymail.co.uk