Zástupcovia Foxu si už pred Super Bowlom vyrátali, že 5. február bude pre televíziu najziskovejším dňom v jej histórii. Nemýlili sa, no napokon mohli počítať aj s 20-miliónovým bonusom vďaka reklamám pusteným v predĺžení.

Celkový odhadovaný príjem Foxu z objednanej televíznej inzercie atakuje hranicu 510 miliónov amerických dolárov, uvádza Adweek. Televízia potvrdila, že sa cez polmiliardovú úroveň naozaj prehupla, čo sa jej predtým nikdy za jeden deň nepodarilo.

Super Bowl je jediným podujatím pre televíznych zadávateľov, v rámci ktorého môžu osloviť vyše 100 miliónov Američanov. Zodpovedá tomu aj cena polminútového spotu, ktorá bola tento rok v priemere na úrovni päť miliónov dolárov.

Podľa Adweeku zabral reklamný čas v rámci športového prenosu skoro 50 minút – bežalo dovedna 104 spotov, ktoré si objednalo dovedna 65 značiek. Kampane si značky v 98 percentách zabezpečili na všetkých platformách – popri hlavnej TV stanici Foxu aj na španielskej verzii Fox Deportes a internetovom streame Fox Sports Go.

Tohtoročný Super Bowl nezlomil rekord sledovanosti – podľa merania Nielsenu zápas sledovalo 111,3 milióna divákov, čo je až piaty najlepší výsledok v histórii. Rekord drží finále americkej futbalovej ligy z roku 2015, ktoré sledovalo na NBC 114,4 milióna ľudí. V prípade Foxu išlo o historicky druhé najsledovanejšie finále – viac divákov mal Super Bowl v jeho vysielaní v roku 2014 (112,2 milióna).

Celková sledovanosť Super Bowlu na všetkých platformách dosiahla podľa vysielateľa 113,7 milióna divákov. Priemerná sledovanosť na webe bola 1,7 milióna divákov za minútu, vlani na CBS to bolo 1,4 milióna.

Sledovanejšia ako samotný zápas bola tradične prestávková šou s vystúpením Lady Gaga. Ako píše Variety.com, sledovalo ju 117,5 milióna divákov. Úspešnejšia bola len „vsuvka“ Katy Perry z roku 2015.

Super Bowl ovláda rebríček najsledovanejších programovej americkej televíznej histórie. Divácka pozornosť mu rastie kontinuálne – kým v aktuálnej dekáde má v priemere 110,9 milióna divákov, v rokoch 2000 – 2010 to bolo 90,4 milióna a napríklad v 80. rokoch minulého storočia necelých 82 miliónov, sumarizuje Variety.