Charlie Hebdo vyjde až v päťmiliónovom náklade

Neutíchajúci dopyt po novom čísle týždenníka Charlie Hebdo, ktorého redakcia sa v minulom týždni stala terčom teroristického útoku, prinesie podľa všetkého ďalšie navýšenie nákladu. Redakcia podľa Horizont.net oznámila, že ani plánované tri milióny výtlačkov nepostačia, a tak z rotačky vyjde dovedna okolo päť miliónov kusov. Satirický časopis sa bude distribuovať v 25 krajinách. V stredu sa z nového čísla vo Francúzsku do asi 27-tisíc novinových stánkov a ďalších predajných miest distribuovalo okolo 700-tisíc výtlačkov. Mnohí predajcovia už skoro ráno hlásili, že časopis vypredali.

Aké články najviac na Facebooku zaujali Britov

Web Journalism.co.uk zverejnil v spolupráci s analytickou platformou NewsWhip zaujímavý rebríček desiatich „najvirálnejších“ článkov britských médií v roku 2014. Poradie zostavil podľa intenzity interakcie na Facebooku, ktorá zahŕňa zdieľania, „páči sa mi to“ a komentáre. Víťazom je podľa analýzy článok Daily Mailu o tom, ako sa zimná príroda vyhrala s istým majákom v Michigane a pretvorila ho na umelecké ľadové dielo. Správa mala na Facebooku 586 250 interakcií. Druhé miesto patrí Guardianu s článkom o tom, ako sa udržať zdravým, keď je mýtom, že vlastné telo si nemôžeme detoxikovať. Tretí bol The Telegraph vďaka videu muža spievajúceho skladbu Let It Go hlasom viacerých filmových postáv. Celý rebríček.

Eurosport mení šéfa

Spoločnosť Discovery Communications, väčšinový vlastník televízie Eurosport, oznámila zmeny na manažérskych postoch. Športovú televíziu bude od marca riadiť Peter Hutton, ktorý prichádza zo spoločnosti MP & Silva Group. Zodpovedať bude za vyjednávania o nákupe športových práv a celú obsahovú stratégiu vysielateľa. P. Hutton vo funkcii vystrieda Jeana-Thierryho Augustina, ktorý sa presunie na novú pozíciu v rámci Discovery Networks International. Bude prezidentom pre športovú stratégiu a vývoj, informuje BroadbandTVnews.com.

Facebook na prácu sa rozbieha

Aplikácia Facebook at Work, ktorá sociálnu sieť prispôsobí ako pracovný nástroj, je od stredy v ďalšej fáze – k testovaniu sa pripojilo viacero partnerov, ktorým Facebook nové appku sprístupnil. Na testovanie si spoločnosť vybrala firmy prevažne so 100 a viac zamestnancami. Tie môžu svojim ľuďom vytvoriť kontá v aplikácii alebo ich nechať prepojiť si nástroj so súkromným profilom na sieti. Privátne konto je však od Facebook at Work oddelené, zamestnanci tak nestrácajú čas súkromnými aktivitami, hoci aj v „pracovnom“ Facebooku majú k dispozícii známe nástroje ako správy, skupinové konverzácie, udalosti a najmä news feed. Výsledkom má byť, že vo firme vznikne akási spoločná, utilizovaná sociálna sieť, ktorá zamestnancom aj vďaka známemu prostrediu uľahčí fungovanie pri spoločných projektoch. TechCrunch pripomína, že takéto služby poskytujú aj ďalší veľkí hráči v IT sfére ako napríklad Microsoft s appkou Yammer. Známe sú aj služby Slack, Convo či Socialcast.

Amazon uvedie drámu Bosch 13. februára

Spoločnosť Amazon predstaví svoj nový seriál Bosch predplatiteľom služby Prime Instant Video 13. februára. Novinka bude dostupná v USA, Nemecku a vo Veľkej Británii. Seriál má desať častí a je adaptáciou románu Michaela Connellyho, ktorý vytvoril hrdinu, detektíva Harryho Boscha, uvádza Deadline. V prípade Amazon, ktorý nedávno s komediálnym seriálom Transparent vyhral dva Zlaté glóbusy, pôjde o prvý dramatický seriál z originálnej produkcie. Vlani na jeseň si spoločnosť pôvodne objednala aj ďalšiu novinku After, tú ale napokon zrušila.

Ultraortodoxné noviny vymazali z parížskeho pochodu ženy

Ultraortodoxný židovský denník HaMevaser vymazal zo skupinovej fotografie štátnikov prítomných na nedeľnom pochode proti terorizmu v Paríži všetky ženy. Na snímke tak hneď v prvom rade chýba napríklad nemecká kancelárka Angela Merkelová, informoval server britského kanála BBC Newsbeat.

V čele sprievodu na pamiatku obetí teroristických útokov z minulého týždňa išli rodinní príslušníci zosnulých. K nim sa pripojili čelní francúzski predstavitelia, ktorých viedol prezident François Hollande. Dorazili aj významní zahraniční hostia z takmer 60 krajín.

Na snímke, ktorá obletela svet, sa niektorí z politikov držia za ruky a sú medzi nimi aj ženy vrátane švajčiarskej prezidentky Simonetty Sommarugaovej. Vo vydaní židovského denníka všetky ženy z fotografie zmizli.

Židovské noviny urobili z pochodu v Paríži mužský zraz. Merkelovú a spol vymazali

Snímku z pochodu denník takto upravil. Zdroj: SITA/AP

Denník HaMevaser sa riadi pravidlami, ktoré dodržiavajú ultraortodoxní židia z komunity charedim. Väčšina mužov, ktorí sú príslušníkmi tohto najkonzervatívnejší smeru judaizmu, nosí pajesy a tradičné čierne klobúky. Ženy majú vždy dlhé sukne aj dlhé rukávy.

Fotografie žien a dievčat sa väčšinou v ultraortodoxných médiách neobjavujú, bolo by to totiž považované za narušenie ženskej cudnosti a skromnosti. Napríklad v roku 2009 dvoje izraelské noviny odstránili zo snímky novej izraelskej vlády dve izraelské ministerky. Jeden denník ženy začiernil, druhý ich nahradil mužmi, uvádza ČTK.

Židovské noviny urobili z pochodu v Paríži mužský zraz. Merkelovú a spol vymazali

Fotografia z pochodu v Paríži s pôvodným osadenstvom, bez úprav Zdroj: SITA/AP

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)