Slovenský formát vyhodnotila trojčlenná porota ako najlepší. Medzi hodnotiteľmi bola šéfka FremantleMedia pre akvizície a rozvoj Levina Negi, kreatívny riaditeľ Paprika Latino Studios Bence Trunkó a programový šéf maďarskej TV2 Gergely Ökrös.
V súťaži bolo dovedna 11 formátov, tri z nich výberová komisia posunula do finále. V stredu v Budapešti tvorcovia svoje formáty, ktoré museli byť nasadené v tejto sezóne, predstavili.
Hoci do finále išla Zem spieva s najnižším počtom bodov, záverečné hodnotenie ovládla. Z rúk porotcov ocenenie prevzal režisér programu Peter Núňez, ktorého firma námet folklórnej šou vyvíjala pre RTVS po tom, čo nenašla nič vhodné medzi existujúcimi formátmi.
Zdroj: Martin Poláš
„Už sme mali vybratý program z Litvy, ale keď sme si pozreli epizódy, nebolo to dostatočne dobré. Preto sme šli do vlastného nápadu,“ povedal publiku P. Núňez.
Šou bola podľa režiséra nielen o objavovaní talentu, ale aj krásy a národnej hrdosti. „Chceli sme folklórom zaujať aj nefolklóristov a spojiť komunity - od Rusínov až po Rómov, čo sa podarilo.“
Trojčlenná porota ocenila, že sa podarilo zaujať rôznorodé divácke skupiny a pripomenúť im ich kultúru. „Je to skvelá šou, neviem, či by sa niečo podobné podarilo u nás v Maďarsku,“ povedal G. Ökrös.
Porota tiež zhodnotila, že program je vhodný najmä pre verejnoprávnych vysielateľov, čo však nie je prekážka. P. Núňez na to reagoval, že o formát má záujem aj komerčná Markíza. Samozrejme, prednosť majú rokovania s RTVS, kde prichádza nový manažment.
Zem spieva Zdroj: RTVS
Zem spieva v súťaži zdolala ruskú talentovú šou SuperHero, ktorá sa v krajine teší veľkej popularite. Prvok speváckej súťaže dopĺňa špecifický cast - deti vyrastajúce bez rodičov, teda v sirotincoch či detských domovoch. Na Zem spieva nestačila ani šou slovinskej Pop TV Start Up Slovenia, v ktorej mladi podnikatelia súperili so svojimi biznisovými nápadmi. Ich produkty sa predávajú v obchodnej sieti, diváci vyberali najlepší.
Zem spieva vznikala s rozpočtom zhruba 1,2 milióna eur. Jednotke priniesla od januára do apríla stabilné líderstvo v sobotnom prime-time v univerzálnej cieľovke. „Je to najúspešnejší pôvodný formát na Slovensku v tomto miléniu,“ dodal v prezentácii P. Núňez, ktorý ako víťaz súťaže v januári vycestuje na NATPE v Miami, kde bude môcť formát prezentovať globálne.