Slovenské streamovacie služby Voyo a JOJ Play lákajú predplatiteľov najmä na domácu tvorbu, ktorú môžu vidieť v predstihu a bez reklamy, a tiež na športový obsah. Svoje ceny v uplynulom roku na rozdiel od svetových služieb nezvyšovali, no ponuku rozšírili o nové typy predplatného. Tento rok však prišlo na rad aj zdražovanie.
JOJ Play od januára potichu zdvihla ceny balíka Premium o 17 %, hoci ich zvyšovanie v predchádzajúcich týždňoch neavizovala. „Od januára 2025 upravuje JOJ play Premium cenu na 6,99 eura a ročné predplatné na 69,90 eura. Aktuálnych klientov sme o zmene cien informovali emailom,“ uviedla pre Mediálne Lucia Tuhelová, vedúca PR a hovorkyňa JOJ Group. Mesačné predplatné Premium je tak o 1 euro drahšie, z pôvodných 5,99 eura stúplo na 6,99 eura, ročné predplatné je o desať eur drahšie, z 59,90 eura stúplo na 69,90 eura (12 mesiacov za cenu 10).
Tri balíky služieb
JOJ Play má v ponuke tri balíky služieb. Bezplatný balík Free ponúka prístup k seriálom a reláciám z produkcie TV JOJ s reklamou a tiež živé vysielanie staníc TV JOJ, Plus, Wau a JOJ 24. Na jej využívanie je potrebná len registrácia.
Platený balík Premium ponúka prístup ku kompletnému obsahu bez reklamy, najobľúbenejšie seriály a relácie v predstihu, exkluzívne športové podujatia, všetky zápasy Tipos extraligy a zápasy slovenskej hokejovej reprezentácie vrátane MS a tiež živé vysielanie všetkých 12 staníc skupiny JOJ vrátane JOJ Šport.
Predplatitelia si v knižnici nájdu aj seriály z produkcie TV JOJ, ktoré ešte len čakajú na premiéru v TV JOJ, ako napríklad Najvyšší čas, Večne mladí, Lásky v Istanbule alebo Psychosimona.sk.
Predplatitelia tiež majú k dispozícii živú stanicu Play Comedy, ktorá vysiela 24 hodín denne bez reklamy. Program sa žánrovo zameriava na oblasť zábavy, v ponuke nechýbajú kultové komediálne klasiky Jojky ako Profesionáli, Mafstory, Kutyil s.r.o., Ministri, obľúbené denné relácie Inkognito, Heslo, Vtip za stovku, alebo novšie seriály Iveta, Hranica, Tomáš a Diana či filmové komédie.
Najdrahší balík Premium+ zostáva bezo zmeny, za 14,99 eura mesačne ponúka navyše sledovanie podujatí Fight Night Challenge a ďalšie bojové športy. Obsah oboch platených balíkov sa dá sledovať v najvyššej kvalite na 4 obrazovkách súčasne.
Počet zaregistrovaných používateľov JOJ Play už prekročil pol miliónovú hranicu. „JOJ play má viac ako 560-tisíc registrovaných používateľov,“ potvrdila Tuhelová. Počet platiacich používateľov televízia neprezrádza, podľa prieskumu agentúry Median SK sa počet predplatiteľov odhaduje na niekoľko desiatok tisíc.
Slabinou JOJ Play je neprehľadnejšie používateľské rozhranie a chýbajúce funkcie, na ktoré sú diváci zvyknutí z iných streamovacích služieb. Napríklad do zoznamu „Pokračovať v sledovaní“ nepribúdajú nové epizódy rozpozeraných seriálov a zoznam sa nedá upravovať – k dispozícii nie je možnosť vymazať tituly, ktoré už divák nechce dopozerať. Pri seriáloch tiež chýba informácia, kedy a v akej periodicite budú pribúdať ďalšie epizódy.
Zdražie aj Voyo?
Konkurenčná služba Voyo, ktorú prevádzkuje skupina Markíza, je tak aktuálne o 1 euro lacnejšia. Balík Štandard stojí 5,99 eura na 30 dní. Okrem knižnice filmov a seriálov ponúka obľúbené programy z produkcie Markízy v predstihu, a tiež živé vysielanie všetkých staníc (TV Markíza, Doma, Dajto, Krimi a Klasik).
Balík Maximum, ktorý do ponuky pribudol v lete minulého roka, ponúka navyše športovú sekciu (Niké liga, Formula 1, Liga majstrov, Premier League, Laliga, Bundesliga, UFC, RFA, MotoGP, NHL, NBA a ďalšie) a živé vysielanie staníc zahŕňa aj Nova Sport 1 až 6, Canal+ Sport a Canal+ Action. Jeho cena je 11,99 eura na 30 dní.
Streamovaciu službu Voyo si môžu diváci vyskúšať na 7 dní zadarmo. Prístup majú ku knižnici filmov a seriálov a obľúbené programy Markízy môžu sledovať v predstihu.
Podľa prieskumu agentúry Median SK sa Voyo stalo druhou najobľúbenejšou videoslužbou Slovákov po Netflixe. Predbehlo už také streamovacie giganty Max alebo Disney+. Do nového roka vstúpil s 950-tisíc predplatiteľmi v Česku a na Slovensku.
Zdražovanie v tomto roku Markíza zatiaľ neavizuje, hoci ho ani nevylučuje. „Cenu predplatného pravidelne vyhodnocujeme, prípadné zmeny novým i existujúcim zákazníkom včas oznámime,“ uviedla. Riaditeľ sesterskej Novy Daniel Grunt už však v rozhovore pre Blesk avizoval zdraženie českého Voyo o pár desiatok korún (približne o 1 až 2 eurá).