Zápas Slovensko – Paraguaj pozeral každý druhý divák

Majstrovstvá sveta vo futbale pokračovali včera druhým zápasom so slovenskou účasťou. Súhrnná sledovanosť sa približovala k 800-tisícovej hranici. Vyplýva to z informácií, ktoré má Mediálne.sk k dispozícii.

Zápas Slovensko – Paraguaj pozeral každý druhý divák
Zdroj: Luca Bruno

Zápas dosiahol opäť nadpriemerné trhové podiely na Jednotke aj Trojke. Na prvom kanáli mal v prvom polčase share 41,4 % v 12+ a v druhom 42,6 %, pričom sezónny priemer stanice je 14,4 %. Jednotka bola vďaka nemu trhovým lídrom. Trojke, bežne dosahujúcej 1,6 %, priniesol tentoraz 9,9 a 10,6 %.

Napriek skorému vysielaciemu času o 13:20 bola nadpriemerná aj sledovanosť. Prvý počas videlo dokopy skoro 770-tisíc ľudí, druhý bezmála 800-tisíc, čo sú hodnoty, aké dosahujú na našom trhu iba Televízne noviny Markízy. Na Jednotke prenos pozeralo okolo 630-tisíc ľudí – to je výkon zaraďujúci ho na čelo programov Jednotky v 24. týždni a prekračujúci aj sobotnú prime-timovú Poštu pre teba.

V porovnaní s prvým zápasom Nový Zéland – Slovensko mal včerajší duel vyšší rating, ale nižší trhový podiel. Spôsobené je to tým, že predošlý zápas sa hral cez pracovný deň, v utorok popoludní, kedy sledovalo televíziu menej ľudí. Kompletné výsledky prvého zápasu aj prvých piatich dní MS vo futbale.

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, PMT, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 17:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.

Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.