Akčný seriál 24 išiel v Amerike naposledy. Záverečná epizóda dosiahla sledovanosť, aká by pred rokom znamenala podpriemer.
Dvojhodinové finále 24 videlo minulý týždeň v pondelok večer na Foxe 2,8 % Američanov od 18 do 49 rokov. Stanica si v tlačovej správe pochvaľuje, že v druhej hodine pribúdalo divákov. Rating však bol rovnaký ako pred týždňom, finále nijako mimoriadne nevyskočilo. Za priemerom predošlej série zaostáva – vtedy boli pre agenta Bauera bežné čísla okolo 3,6 %.
24 ani nebolo trhovou jednotkou: v konkurenčne silný deň ho predbehli posledné tohtosezónne časti sitkomov CBS Ako som spoznal vašu mamu (How I Met Your Mother, 3,5 %), Pravidlá zadaných (Rules of Engagement, 3,2 %), Dva a pol chlapa (Two and a Half Men, 5,0 %) a Teória veľkého tresku (The Big Bang Theory, 5,3 %). Od 20:00 do 21:00 bola lepšia i ABC s tanečnou šou Dancing with the Stars (4,0 %). Na 24 sa doťahovala tiež po 21. hodine, kedy odštartovala letnú reláciu The Bachelorette (2,8 %). Z premiérových programov sa horšie než 24 darilo iba dvojhodinovému Chuckovi (1,8 %) na NBC, ktorý skončil sezónu najslabším výsledkom vo svojej histórii.
Seriál 24 sa prenesie z televízie do kina – vznikne film. Viac informácií.
Zdroj: SITA
Pondelok, 22:00. Keďže stanica NBC nechce ďalšiu sériu krimi Zákon a poriadok (Law & Order) a ani káblová TNT neprejavila záujem, znamená to definitívny koniec tohto seriálu. Posledná časť išla v pondelok 24. mája a u divákov od 18 do 49 rokov dosiahla rating 1,9 %. Znamenalo to posledné miesto na trhu, za sezónnym finále C.S.I.: Kriminálky Miami (CSI: Miami, 3,3 %) na CBS a pokračujúcou šou The Bachelorette (2,8 %).
Výsledok finále Zákona a poriadku podobne ako pri 24 podliezol čísla predošlej série. V 2008/2009 bol pre krimiseriál bežný priemer 2,1 %.
Štvrtok, 20:30. Leto sa začalo a stanica NBC nasadila novinku, polhodinovú komédiu 100 Questions. Rating 0,8 % je pre ňu výrazne podpriemerný a vyrovná sa napríklad hispánskym TV sieťam. Problémom bolo, že sa ocitla v priamej konkurencii etablovanej letnej šou Foxu Viete tancovať? (So You Think You Can Dance, 3,0 %), štartujúcou VII. sériu. Inak mala nevýrazných súperov – ABC v tom čase ukončovala prepadák tejto sezóny FlashForward (1,4 %), CBS (Pravidlá zadaných / Rules of Engagement, 1,2 %) a The CW (The Vampire Diaries, 0,7 %) vysielali reprízy.
USA: Top 10 v 36. týždni (24. až 30. máj 2010)
relácia - stanica - vysielací čas - rating/share 18-49 (v %)
1. American Idol - Fox - streda, 20:00 až 22:07 - 8,2/24
1. American Idol - Fox - utorok, 20:00 až 21:00 - 6,7/20
3. Teória veľkého tresku (The Big Bang Theory) - CBS - pondelok, 21:31 až 22:01 - 5,3/13
4. Dva a pol chlapa (Two and a Half Men) - CBS - pondelok, 21:00 až 21:31 - 5,0/13
5. Glee - Fox - utorok, 21:00 až 22:00 - 4,8/13
6. Dancing with the Stars - ABC - pondelok, 20:00 až 21:00 - 4,0/12
7. Supertelo (The Biggest Loser) - NBC - utorok, 20:00 až 22:00 - 3,9/11
7. Dancing with the Stars – Results - ABC - utorok, 21:00 až 23:00 - 3,9/10
9. Ako som spoznal vašu mamu (How I Met Your Mother) - CBS - pondelok, 20:00 až 20:30 - 3,5/11
10. C.S.I.: Kriminálka Miami (CSI: Miami) - CBS - pondelok, 22:01 až 23:00 - 3,3/9
10. NCIS – Námorný vyšetrovací úrad (Navy NCIS: Naval Criminal Investigative Service) - CBS - utorok, 20:00 až 21:00 - 3,3/10
Rating/share televízií 18-49
Fox 3,3 % / 11 % • CBS 1,8 % / 6 % • ABC 1,6 % / 5 % • NBC 1,6 % / 5 % • The CW 0,4 % / 4 %
Celotýždenné podiely. Finále American Idol (8,2 %, na snímke víťaz IX. série Lee DeWyze) malo o 1,8 percentného bodu menej ako pred rokom, ale stanici Fox dopomohlo aspoň k medzitýždennému rastu (+ 0,6) a znovúzískaniu trhového prvenstva. Všetci ostatní veľkí konkurenti z dôvodu nástupu letných štruktúr klesali: CBS (- 0,4), NBC (- 0,3) aj The CW (- 0,2). Ale najviac ABC (- 1,3), ktorú predošlý týždeň vytiahli nahor končiaci sa Nezvestní (Lost).
Zdroje údajov:
správa sa venuje vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
• rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií, podiely televízií na trhu v danom týždni a celozesónne ratingy získava Mediálne.sk zo servisu Nielsen Media Research
• ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z Nielsen Media Research, tlačových správ amerických sietí a webstránky TVbythenumbers.com
Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami rating pre cieľovú skupinu 18 - 49. Vzhľadom na skutočnosť, že výsledky sú zostavené z rôznych zdrojov, uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje spoločnosť Nielsen Media Research.