Fifty Shades na úvod s tržbami okolo 250 miliónov
Aktuálny kinohit Fifty Shades of Grey odštartoval v USA počas predĺženého víkendu rekordnými číslami. Za prvé tri dni zarobila snímka 81,6 milióna dolárov, za štyri dni 94,4 milióna, píše Variety. Ide o najlepší otvárací víkend filmu uvedený na Valentína v histórii – doterajší rekord sa viazal v Ameriku k roku 2010 (63,1 milióna). Zároveň to bol najlepší otvárací víkend v histórii amerických kín v mesiaci február – vyššie zárobky mal dosiaľ len film Umučenie Krista v roku 2004.
V historických tabuľkách zároveň snímke patrí v USA štvrtá priečka medzi najnavštevovanejšími filmami s označením „R“ (filmy prístupné pre divákov do 17 rokov len v sprievode dospelej osoby), v rebríčku filmov so ženským režisérom je snímka na vrchole, ak zarátame film The Matrix Reloaded, ktorý spolurežírovala Lana Wachowski (vtedy ešte Larry), je z toho pre erotický thriller Sam Taylor-Johnsonovej druhé miesto. Podľa Yahoo.com zarobil film počas otváracieho víkendu na 58 trhoch mimo USA pri štarte 158 miliónov dolárov, ide tak o druhý najúspešnejší otvárací víkend pre snímku štúdia Universal v jeho histórii (vedie Rýchlo a zbesilo s tržbami 160,3 milióna). Dohromady teda filmy na začiatku svojej kinodistribúcie - za prvé tri dni - zinkasoval po celom svete 239,7 milióna dolárov. Rozpočet, do ktorého však nie sú zarátane výdavky na marketing, sa pohyboval na úrovni 40 miliónov.
Zdroj: SITA/AP
Švédi sú najväčší zaľúbenci, ukázal Twitter
Pred valentínskym víkendom si zaujímajú štatistiku pripravil Twitter, ktorý zmapoval, ako často obsahujú príspevky na jeho sociálnej sieti výraz „milujem ťa“ v tej-ktorej krajine. Celkovo sa skúmalo vyše 100 krajín a príslušné jazykové varianty vyjadrenia, pričom na čele globálneho rebríčka skončilo Švédsko, uvádza Adweek. Po severskej krajine nasledovalo Slovinsko, Izrael, Spojené arabské emiráty a Nórsko. Amerike patrilo 50. miesto, Slováci podľa „heat mapy“ Twitteru skončili na 96. priečke. Na blogu Twitter doplnil aj ďalšie štatistiky pokiaľ ide o vzťahový život jeho používateľov. Zo zverejneného „kalendáru lásky“ vyplýva, že najviac používateľov Twitteru chodí na prvé rande v januári, v marci sa zas najviac ľudí rozchádza. Naopak, v auguste sa udeje najviac zasnúbení, v decembri najviac rozvodov.
Kalendár lásky podľa údajov Twitteru Zdroj: blog.twitter.com
Za Simpsonovcov až do ulíc
Presun Simpsonovcov na iný vysielací čas viedol v Bolívii k štrajkom na uliciach. K tomuto hriechu sa chcela uchýliť televízia Unitel. No po oznámení plánov sa stovky až tisícky ľudí, viacerí z nich prezlečení za postavičky zo seriálu, vydali do ulíc a protestovali proti programmingu stanice. Podľa DWDL.de s úspechod. Televízia seriál ponechala v pôvodnom slote a zvýšila tiež dávku seriálu zo 45 minút na dve hodiny. Na protest zareagovala aj oficiálna stránka seriálu poďakovaním.
Cindy Crawford bez retuše
48-ročná Cindy Crawford žne pochvalu za svoju „nedokonalú“ postavu. Nie úplne cielene. Na internet unikla fotka z decembra 2013, ktorá vznikla pre mexické vydanie časopisu Marie Claire. V nej pózuje sporo odetá modelka a grafici nestihli vyretušovať nedokonalosti jej kože. Magazín na to reagoval vyhlásením: „Je to skutočné a je to krásne. Vždy sme vedeli, aká je Crawford pekná, ale vďaka tomu, ako ju vidíme, ju máme ešte radšej.“ Neprekvapí, že do magazínu sa v tom čase dostala „photoshopnutá“ verzia fotky, dodáva Meedia.de. Snímka si vyslúžila pochvalu od mnohých používateľov aj známych osobností. Módne časopisy dlhodobo čelia kritike, že na obálke ukazujú nerealistické podobizne žien.
Cindy Crawford's April spread in Marie Claire features 100% non-retouched photos. Take a bow Ms. C. pic.twitter.com/ttQz2BcRfg
— Charlene White (@CharleneWhite) 13. Únor 2015
New Yorker ukázal deväť variantov titulky k výročiu
Americký časopis New Yorker oslavuje 90. výročie na titulke tradične so svojím „maskotom“ Eustacom Tilleyom. Ilustrácia fiktívnej postavička sa objavila už na prvej obálke časopisu v roku 1925, keď ju namaľoval Rea Irvin. Vtedy sa Eustace, ktorý meno dostal až neskôr, pozeral cez lupu na motýľa. Na titulke New Yorke sa odvtedy objavuje každoročne pri februárovom výročí vychádzaní. Výnimkou nie je ani tento rok, New Yorker požiadal deviatich ilustrátorov, aby pripravili návrh najbližšej obálky. Nápady čitateľom napokon ukázal všetky, píše Poynter. Vznikali pritom rôznymi technikami maľby a niektoré z nich zohľadňujú posun doby – v jednom z návrhom napríklad Eustaca nasadil moderný look a miesto lupy sa na motýľa pozerá cez fotoobjektív smartfónu. Návrhy pre New Yorker pripravili stáli aj príležitostní ilustrátori. Pre Lorenza Mattotti ide už o 88. ilustráciu, ktorú časopis použil na titulnej strane.
The New Yorker - jeden z návrhov titulky k 90. výročiu Zdroj: facebook.com
BBC stáli konzultantské služby sedem miliónov libier
Hospodárenie verejnoprávneho média aktuálne vyvoláva otázky aj vo Veľkej Británii, kde BBC minula za konzultanské rady externých spoločností v ročnom období do marca 2014 takmer sedem miliónov libier, informuje Guardian. To všetko v čase, keď telerozhlas zápasí s finančnými ťažkosťami, v dôsledku čoho sa snaží šetriť na viacerých frontoch a prepúšťa zamestnancov. Za ostatné štyri roky zaplatila BBC za konzultantské služby 30 miliónov libier, čo je napríklad sumu, ktorá médium plánuje ušetriť po stopnutí BBC3 a investovať ju do dramatickej tvorby hlavnej stanice. Generálny riaditeľ Tony Hall avizoval, že BBC náklady na konzultantské firmy zníži – to sa mu síce podarilo, keďže o rok skôr stáli BBC 10,4 milióna libier, dva roky predtým však minulo médium len päť miliónov.