Najmladšia stanica skupiny Joj je od stredy 1. mája v oficiálnom monitoringu sledovanosti televízií realizovanom spoločnosťou PMT a agentúrou TNS Slovakia.
V prvý deň v elektronickom meraní bola podľa informácií Mediálne.sk najsledovanejšou reláciou Wau akvizičná reality šou Geissenovci - Ťažký život milionárov.
Takmer hodinovú reláciu štartujúcu po 22:35 si pozrelo 11-tisíc divákov z komerčnej cieľovej skupiny 12-54. Zodpovedalo to sledovanosti 0,3 percenta a trhovému podielu 2 percentá.
O tisícku menej divákov evidovali peoplemetre pri pôvodnej premiérovej relácii Nákupné maniačky, ktorá mala v 12-54 rating 0,3 percenta a share 0,9 percenta.
V univerzálnej cieľovke 12+ mala Wau najviac divákov počas sviatočného dňa po 20:00, keď vysielala magazín Top Star. Dovedna ho sledovalo 13-tisíc ľudí (0,3 % / 0,7 %), v 12-54 8-tisíc (0,3 % / 0,8 %).
Celodenný trhový podiel Wau dosiahol priemer 0,3 percenta 0,9 percenta, na podobnej úrovni bol aj podiel v primetime (0,8 %).
U Wau ide o zhruba rovnaký nástup do elektronického merania ako v prípade konkurenčnej stanice Fooor, ktorá je zatiaľ posledným prírastkom skupiny Markízy. Comedy kanál sa 1. apríla uviedol takisto celodenným shareom 0,9 percenta.
Fooor mal však pri uvedení do elektronického merania väčšie pokrytie v peoplemetrovom paneli – prijímalo ho 51,7 percenta domácností (v súčasnosti 57,3 %).
Oproti tomu Wau bola 1. mája dostupná len pre tretinu divákov zapojených do prieskumu sledovanosti (33,2 %). Fooor sa v porovnaní s Wau dostal do peoplemetrov neskôr po štarte – po vyše mesiaci. Ženský kanál Joj je v tabuľkách po 16 dňoch vysielania, Wau odštartovala 15. apríla.
Televízia Joj práve pre nízke pokrytie Wau v PMT nepovažuje celkové výsledky sledovanosti za vhodné na zverejňovanie. „Aktuálne pokrytie stanice WAU v rámci peoplemetrového panelu rastie postupne, v tejto chvíli ešte nedosahuje parametre na objektívne porovnávanie v rámci celej 12-54. Až do času korektnej penetrácie stanice v rámci peoplemetrového panelu budeme pre objektívnosť uvádzať sledovanosť Wau na jej aktuálnom pokrytí,“ vysvetlil vedúci PR TV Joj Jozef Gogola.
Podľa tohto kľúča televízia uviedla pri Geissenovcoch podiel 4,8 %, pri Top Star 2,2 % (8,1 % v rannej repríze) a pri Nákupných maniačkách 2,4 % (5,8 % v dopoludňajšej repríze). Celodenný podiel Wau na jej pokrytí bol 2,2 %.
Dosial najvyšší celodenný podiel dosiahla Wau podľa Joj 17. apríla (3,1 % na pokrytí), najvyšší podiel v primetime zaznamenala stanica 20. apríla (3,6 % na pokrytí).
Pôvodný nadpis článku sme opravili.