Televízna skupina Joj nakoniec nenechá konkurenčnú Markíza Group samú obhospodarovať ženskú cieľovú skupinu tematickým kanálom.
Wau bude cieliť primárne na ženské publikum mladších vekových kategórií, „teda na segment trhu, ktorý je mimoriadne atraktívny pre zadávateľov reklamy,“ uviedla Joj na svojom webe.
Jojka sa chce voči konkurencii, ktorú predstavuje predovšetkým televízia Doma zo skupiny Markíza spustená ešte v roku 2009, vymedziť práve vysielaním určeným skôr pre mladšie ročníky. „Chceme sa výrazne odlíšiť od konkurencie, ktorá na svojej ženskej stanici oslovuje skôr starších divákov, našou prioritou sú reklamne atraktívnejšie mladé ženy,“ tvrdí v tlačovej správe šéf TV Joj František Borovský.
Doma, vysielajúca vo vyššej miere romantické filmy, seriály a telenovely, dosiahla napríklad minulý týždeň vo všeobecnej cieľovke 12+, ktorá zahŕňa aj staršie ročníky, podľa údajov PMT/TNS trhový podiel 5,6 percenta. V komerčnej skupine 12-54 to bolo podľa informácií Mediálne.sk menej - 4,2 percenta.
K upusteniu od pôvodného zámeru – spravodajsko-dokumentárno-lifestylového programu, ktorý by zrejme priťahoval podobnú cieľovku ako Joj a Plus, došlo v prípade Wau podľa všetkého po prehodnotení komerčného potenciálu takejto stanice.
„Spustenie novej stanice zameranej na mladšie ženy je dôsledkom dopytu trhu zo strany zadávateľov a mediálnych agentúr,“ uviedol riaditeľ obchodu TV Joj Martin Heržo.
Zdroj: joj.sk
Program Wau majú tvoriť formáty typu docu reality a reality šou , lifestylové magazíny, relácie o bývaní, varení, nakupovaní, o svadbách, prípravách na rodičovstvo, o životnom štýle, chudnutí, o plastických operáciách a ďalších „ženských“ témach. Jojka sľubuje aj pôvodné formáty či seriály a filmy zamerané na mladšie ženské publikum.
Pôvodne avizované spravodajstvo bude obmedzené na bulvár v relácii Top Star, ktorá sa bude vysielať už iba na novom TV kanáli.
Slovenská TV skupina v pondelok prezradila okrem názvu aj možnú verziu loga, ktoré tiež používa farby a motívy bližšie pre ženskú cieľovku – odtiene ružovej, purpurovej a rôzne florálne vzory. Známy je aj claim: "Po čom ženy túžia". TV kanál štartuje 15. apríla 2013.