Vyvolení 3 v Česku prepadli

 

Sobotné finále kontajnerovej reality show VyVolení - Noví hrdinové českej televízie Prima sledovalo minulú sobotu 704-tisíc divákov. V rebríčku najsledovanejších programov dňa sa prenos umiestnil až piaty. O vyše milióna vyšší počet divákov zaujal v tento večer ťažiskový projekt verejnoprávnej Českej televízie StarDance 2. Úspešnejší bol napríklad i film Žába k zulíbáni či magazín Koření na konkurenčnej Nove.

Semifinále odvysielané vo štvrtok sa v rebríčku najsledovanejších programov dňa umiestnilo s počtom 579-tisíc divákov šieste. Úspešnejšie boli domáce i akvizičné seriály ako aj relácia Banánové rybičky na Jednotke Českej televízie. Viac divákov zaujal aj domovský seriál Primy Velmi křehké vztahy, ktorý s 935-tisíc divákmi skončil štvrtý.

Prima odštartovala svoj jesenný ťažiskový projekt, tretiu sériu maďarskej kontajnerovej reality show Való Világ v pondelok 27. augusta 2007. Primu si v tento večer vybralo 25,9 % divákov starších ako pätnásť rokov prítomných pri televíznych obrazovkách, čo predstavuje 700-tisíc divákov. V cieľovej skupine 15 – 35 bol podiel divákov 32,6 %.

Najsledovanejšie prime-time programy v Česku - Sobota 1. december 2007


1. Stardance, když hvězdy tančí (Jednotka ČT) - 1 750 000 divákov

2. Bolkoviny (Jednotka ČT) - 1 472 000 divákov

3. Žába k zulíbání (Nova) - 1 215 000 divákov

4. Koření (Nova) - 1 008 000 divákov

5. Vyvolení - Noví hrdinové (Prima) - 704 000 divákov

6. M*A*S*H (Prima) - 330 000 divákov

7. Simpsonovi (Dvojka ČT) - 181 000 divákov

8. Buď fit s ČT (Dvojka ČT) - 111 000 divákov

9. Festival duchovní hudby Olomouc 2007 (Dvojka ČT) - 80 000 divákov

Zdroj: Novinky.cz

 

 

Tieto hodnoty však už prekonané neboli. Po úvodných častiach spadla sledovanosť projektu pod 500-tisíc divákov a v niektoré dni mala problém sa vôbec prebojovať medzi desať najsledovanejších programov všetkých televízií. V novembri sa VyVolení v rebríčku podľa ČTK umiestňovali v štvrtky, piatky a soboty, a to vždy v spodnej časti poradia.

Vyvolení 3 v Česku prepadli

„Nechcem povedať, že to je úspech, ja len nehovorím, že je to neúspech. Samozrejme, mohlo by to byť trošku lepšie, ale to platí o každom programe. Ale ten hlavný cieľ, a to je postupné omladzovanie stanice, tento program plní,“ povedal v októbrovom rozhovore pre Rádio Impuls výkonný riaditeľ TV Prima Petr Chajda.

Prvú sezónu VyVolených spustila Prima v polovici augusta 2005 a stala sa jedným z divácky najúspešnejších programov v histórii televízie. Premiéru si pozrelo 1,2 milióna divákov, reality show sledovalo denne v priemere 1,5 ľudí a finále k obrazovkám prilákalo 2,2 milióna záujemcov. Týždňové podiely Primy sa v tomto čase podľa ČTK pohybovali na úrovni 30 percent, pred a po reality show okolo 20 percent.

Druhú sériu Prima pre veľký úspech spustila už na jar 2006, divácky záujem už však bol nižší. Prvé vydanie oslovilo 791-tisíc divákov, ďalší vývoj sledovalo priemerne 826-tisíc ľudí a záverečnú časť zhliadlo 1,7 milióna divákov.

Poznámka: Správa bola upravená 7. decembra 2007 o 00:30