Včera večer sa rozpútal jesenný súboj dvoch veľkých talentových šou. Z prvej bitky vyšla víťazne Markíza, jej Talentmaniu si v strategickej cieľovej skupine 12-54 podľa informácií Mediálne.sk pozrelo 38,9 % divákov, Česko Slovensko má talent na Joj uprednostnilo 30,6 %. Verejnoprávna Jednotka si s premiérou slovenského filmu Nedodržaný sľub odkrojila z koláča 12 %.
Veľmi podobné čísla dosiahli obe konkurenčné šou aj v univerzálnej cieľovke 12+, Talentmania dosiahla podiel 37,5 %, Česko Slovensko má talent o niečo nižších 29,2 %. Obe stanice dosiahli nadpriemerné čísla, sezónny priemer Markízy bol minulý týždeň na úrovni 30,1 %, Joj dosahovala hodnotu 20,3 %. Pre trhového lídra však ide o jeden z najslabších štartov ťažiskového projektu. V celkových číslach si Talentmaniu pozrelo 756-tisíc a Česko Slovensko má talent 598-tisíc divákov. Nedodržaný sľub na Jednotke videlo 278-tisíc divákov a dosiahol podiel 13,8 %.
Zdroj: nove
Zdroj: male
Markíza svoju Talentmaniu spustila skôr než avizovala, už po 19:50. Vysielala naživo zo zámku v českých Miloticiach. Joj nasadila úvodný zostrih Česko Slovensko má talent podľa pôvodného plánu o 20:15. Trhový líder vysielal takmer celú úvodnú hodinu bez prerušenia reklamným brejkom. V úvode podľa informácií Mediálne.sk divácky dominovala Markíza, v druhej hodine už začínala získavať prevahu Joj a od druhého reklamného brejku okolo 21:15 sa stala trhovou jednotkou. Od Markízy diváci postupne odchádzali, Joj po reklamných blokoch rástla.
Obe televízie svoje talentové šou naťahovali, Joj mala ďalší program vysielať o 21:15, Markíza o 21:25 - reálne začínali niekoľko minút po 22:00.
Súboj dopadol veľmi podobne aj v Česku. Podľa DigiZone.cz si Talentmaniu na Nove pozrelo 35,96 % divákov (1 336 000) a Česko Slovensko má talent na Prime dosiahlo podiel 29,88 % (1 142 000). Komerčná dvojka však nemala takú trpezlivosť ako Joj a šou spustila už okolo 19:45, v druhej polovici mala taktiež získať nad Talentmaniou prevahu.