Playboy zjemnil web, chce byť „sharovateľný“ na Facebooku

Americký pánsky magazín Playboy spustil upravenú verziu svojej webstránky, na ktorej vo verzii pre nepredplatiteľov zredukoval počet odhalených dám. Tie síce ani doteraz nezverejňoval nahé, no web chce profilovať ešte viac lifestylovo, s dôrazom na zaujímavé články z viacerých odvetví, píše AdAge. Podľa predstaviteľov časopisu sa tak stránka bude viac podobať na samotný časopis, v ktorom majú tiež erotické materiály zastúpenie len okolo 12 percent. Zároveň sa tým má zmeniť imidž webu tak, aby sa používatelia „nehanbili“ zdieľať články z neho napríklad Facebooku. Ak na sociálnej sieti zverejnia príspevok z Playboy.com, ktorý nie je „o dievčatách“, ani iný používateľ po kliknutí na linku neuvidí na webe texty „o dievčatách“.

Koľko vlastne vyniesol Ice Bucket Challenge?

Kampaň ALS Association obletela celý svet a hoci vo viacerých videách, v ktorých celebrity vylievajú na seba vedro studenej vody, nie je veľmi v popredí, o čo ide (o zbieranie peňazí pre výskum a liečbu amyotrofickej laterálnej sklerózy), doláre prichádzajú - v stredu to bolo v súhrne už 31,5 milióna dolárov. Za 24 hodín zbierka získala vyše osem miliónov. Asociácia zatiaľ nevie, ako peniaze použije, píše Mashable.

RTL s poklesom príjmov

Najväčšia európska mediálna skupina RTL Group ohlásila pokles príjmov v prvom polroku o 2,5 percenta oproti rovnakému obdobiu vlaňajška. Spoločnosť zinkasovala 2,69 miliardy eur. Predpokladá, že príjmy bude mať nižšie ako vlani aj pri koncoročnom zúčtovaní, informuje Horizont.net. Na svojom najväčšom trhu v Nemecku bola na tom RTL v prvom polroku o niečo lepšie ako v minulom roku, dosiahla výnosy vo výške 927 miliónov eur. Na reklamnom trhu ale vysielateľovi úspešne konkuroval komerčný súper Pro Sieben Sat, ktorý oznámil po polroku sedempercentný rast tržieb, ale aj verejnoprávne stanice ARD a ZDF, ktoré profitovali z vysielania futbalových majstrovstiev sveta v Brazílii. RTL Group zarábala viac aj v krajinách Benelexu, naopak pokles zaznamenala vo Francúzsku a Maďarsku, kde platí nový zákon zaťažujúci komerčné médiá dodatočným zdanením za príjmy z reklamy.

SoundClound je pripravený na reklamu

Známa webová služba na zdieľanie hudby SoundCloud oznámila, že na svoje stránky pridá reklamu. Okrem iného z nej bude môcť konečne vyplácať interpretov a vydavateľstvá, ktoré doteraz obchádzala. Žalobám sa podľa New York Times vyhýbala spoločnosť tak, že na najväčšie vydavateľstvá prenášala časť vlastných akcií. Teraz sa situácia mení, reklamy spustí SoundClound najprv na americkom trhu a uviesť sa chystá aj predplatné, ktoré by zas reklamy malo deaktivovať. Princíp tak bude pre používateľov zrejme rovnaký ako pri ostatných službách typu Spotify. Švédsky start-up má podľa zástupcov SoundCloudu globálne štyrikrát menej používateľov, SoundClound tvrdí, na jeho serveroch počúva mesačne audiosúbory 175 miliónov používateľov, čím by sa radil za YouTube ako svetová dvojka.

BBC bude mať „prvý transgenderový sitcom“

Britská verejnoprávna televízia BBC si objednala šesť častí nového komediálneho seriálu s názvom Boy Meets Girl. Cielene pritom hľadala spracovanie transgenderovej tematiky, uvádza BroadcastNow.co.uk. Príbeh mal byť teda o ľuďoch, ktorí nezodpovedajú stereotypným očakávaniam, pokiaľ ide o rolu muža či ženy. Súťaž námetov spustila BBC ešte vlani, teraz si vybrala víťazný tím, ktorý získal aj cenu 5-tisíc libier. BBC pri iniciatíve spolupracovala s transgenderovou organizáciou Trans Comedy s cieľom zvýšiť pozitívne mediálne zobrazovanie komunity.

Snapchat ako agregátor správ

Snapchat pripravuje novú mediálnu aplikáciu Snapchat Discovery, ktorá bude agregovať správy viacerých médií, informuje The Wall Street Journal s odvolaním sa na svoje zdroje. Podobne ako pri hlavnej chatovacej appke, používateľ by mohol podržaním prstu zobraziť správu, fotku či video, ktorá ho zaujíma. Po prečítaní by sa sama vymazala z news feedu. Snapchatu by to prinieslo aj nové možnosti zarábať na reklame - inzeráty by sa mohli zobrazovať medzi správami, uvažuje WSJ. Trhová hodnota firmy sa odhaduje až na desať miliárd dolárov. V júni ju podľa ComScore využívalo 27 miliónov ľudí, ktorí pošlú 700 miliónov snapov - krátkych správ za deň. Službu vo veľkom využívajú teenageri - tvoria až polovicu používateľskej základne. Spravodajské možnosti Snapchatu využila aj nórska stanica NRK P3, zameraná skôr na mladšie obecenstvo. Pre 2 500 predplatiteľov jej účtu na Snapchate začala v niekoľkominútových odstupoch prinášať aktuálne spravodajstvo, všimol si Nieman Journalism Lab.

Žltý maratón odštartoval. Sú diely, ktoré sa oplatí nevynechať

Americká stanica FXX vo štvrtok spustila avizovaný maratón kresleného sitcomu Simpsonovci. V rámci neho odvysiela za sebou bez prestávky všetky diely seriálu, ktoré doteraz vznikli, celkovo teda 552 epizód z 25 sérií. FXX to zaberie 12 dní. Fanúšikovia seriálu sa počinu tešia, Mashable tým, ktorí si nemohli vziať v práci dlhšie voľno, pripravil prehľad najlepšie hodnotených dielov, ktoré by nemali vynechať. Portál pridal aj odhadovaný čas vysielania vytypovaných epizód.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)