Streamovacie platformy zažívali najlepšie časy najmä počas pandémie. Kiná boli zatvorené a tak jednou z mála možností ako si pozrieť nové filmy bez reklám bolo siahnuť po Netflixe alebo jeho konkurentoch. Pandemické obdobie síce skončilo, no návštevnosť kín sa ani zďaleka nepribližuje k číslam z roku 2019.

Streamovacie služby naopak musia čeliť obrovskej konkurencii či aktuálnej ekonomickej situácii, kedy práve zábava je prvá vec, na ktorej ľudia začnú šetriť. Filmový odborník Tomáš Vyskočil v rozhovore pre TREND hovoril aj o aktuálnej situácii vo filmovom priemysle, stratégii streamovacích služieb či budúcnosti kín.

Streamovacie služby si ľudia obľúbili najmä počas pandémie, keď boli kina zatvorené. Aká je situácia dnes?

V priebehu prvej vlny pandémie bol skok v záujme obrovský. V ďalších vlnách a počas oboch letných období v rokoch 2020 a 2021 bol skôr naopak cítiť menší prepad. V súčasnosti sa situácia ustálila a krivka vyrovnala. Oproti roku 2019 ide však stále o rast. Streaming mal k tomu našliapnuté a v priebehu pandémie, ale aj po nej sa stal čoraz dôležitejšou súčasťou našich životov.

Na československom trhu je dnes niekoľko streamovacích platforiem. Na aké cieľové skupiny sa zameriavajú ?

Všetky majú všeobecnú cieľovú skupiny, no veľmi zjednodušene povedané, Netflix je dnes základom, pri ktorom generácia dospievajúcich vyrastá a ku ktorému najstaršia generácia postupne dospieva. Disney+ má veľmi veľa obsahu pre deti, no snaží sa svojimi titulmi zaujať aj dospelých.

HBO Max začínalo ako knižnica pre náročných a dnes ponúka slušnú zbierku obsahu aj pre masové publikum. Apple TV+ je HBO pred dvadsiatimi rokmi, teda predovšetkým knižnica pre náročných.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa