V univerzálnej cieľovej skupine 12+ sledovalo Ta3 v nedeľu 6. marca, keď sa prezentovali výsledky parlamentných volieb a riešili možnosti potenciálnych povolebných spoluprác strán, v priemere 86-tisíc divákov.
Ta3 mala celodenný trhový podiel u najširšieho publika na úrovni 7,2 percenta. To je maximum za uplynulé štyri roky, bežne sa share spravodajskej televízie pohybuje okolo dvojpercentnej hranice.
Hodnoty z predošlých volieb do parlamentu však Ta3 neprekonala – 11. marca 2012 evidovala stanica v 12+ trhový podiel 9,1 percenta.
Platí to aj pre výkonnosť Ta3 v užšej, komerčnej cieľovke 12 – 54, kde televízia v nedeľu zaznamenala trhový podiel 5,7 percenta. Pred štyrmi rokmi to v povolebnú nedeľu bolo sedem percent.
Ta3 sa vďaka predĺženému nočnému vysielaniu dokonca v mohla v tlačovej správe pochváliť nevídaným faktom – vo vybranom úseku do 3:35 nadránom bola lídrom trhu. Jej volebná noc napokon trvala do 5:20 a televízia uvádza priemernú sledovanosť v 12+ na úrovni 118-tisíc divákov.
Najsilnejším formátom v rámci celého víkendu bola na Ta3 nedeľná relácia V politike so skorším začiatkom o 9:00. Sledovalo ju 266-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke pri podiele 20,1 percenta. V 12 – 54 mala debata 122-tisíc divákov a share 16,1 percenta.
Jednotka RTVS bola lídrom trhu vďaka volebnému vysielaniu počas celého nedeľného predpoludnia až do 13:15. Debatu lídrom strán v rámci špeciálu O 5 minút 12 videlo 872-tisíc divákov starších ako 12 rokov, stanica mala v tom čase podiel 52,3 percenta.
Čo sa týka spravodajstva, hlavný formát Správy RTVS mal v nedeľu 456-tisíc divákov v 12+. Je to najvyšší výkon relácie od februára 2009.
Ako doplnila RTVS, týždenný priemer Správ RTVS v predchádzajúcom týždni dosiahol 341-tisíc divákov, aj v tomto prípade išlo o maximum od roku 2009.
Najsledovanejšou spravodajskou reláciou víkendu boli nedeľné Televízne noviny Markízy. Ako skôr informovalo Mediálne.sk, videlo ich dovedna 835-tisíc divákov a stali sa doteraz najsledovanejším programom roka (share v 12+ 35,6 %).
Nedeľnú hlavnú spravodajskú reláciu na Joj videlo 595-tisíc divákov z univerzálnej cieľovky 12+. Komerčnej stanici to prinieslo trhový podiel 24,9 percenta, v 12 – 54 bol share na úrovni 23,2 percenta.