Tržby Joj Media House narástli medziročne o 7,9 percenta. Prevádzkový zisk bol na úrovni 5,6 milióna eur, no po zarátaní kurzových strát a úrokových nákladov bola celková strata skupiny podľa výročnej správy 7,3 milióna eur. Predvlani dosahoval záporný hospodársky výsledok vyše 22 miliónov.

Najviac výdavkov smerovala Joj Media House na takzvané „ostatné prevádzkové náklady“, kam patria aj výlep, tlač a odstraňovanie reklamy (11,6 milióna eur), retransmisia (7 miliónov eur) či reklamné náklady (6,7 milióna eur). Výdavky na prenájom reklamných zariadení boli 24,9 milióna eur, náklady súvisiace s výrobou televíznych a rozhlasových programov 23,9 milióna.

Na Slovensku dosiahla Joj Media House viac ako polovicu z celkových príjmov – 83,8 milióna eur. Medziročne išlo o nárast o 9,1 percenta. Strata na slovenskom trhu predstavovala vlani 7,6 milióna eur.

Pre zväčšenie kliknite na obrázok.

Vlastníkovi Joj vlani rástli tržby, zostal však v strate

Finančné výsledky Joj Media House v roku 2015 Zdroj: Joj Media House (výročná správa)

V mínuse bola Joj Media House aj v Česku (-725-tisíc eur), naopak v Rakúsku evidovala zisk tesne nad miliónom eur po takmer 14-miliónovej strate rok predtým. Na rakúskom trhu ovláda Joj Media House trhovú dvojku v segmente vonkajšej reklamy, spoločnosť Epamedia, v Česku je jednotkou na trhu vonkajšej reklamy vďaka 60-percentnému podielu v spoločnosti BigBoard Praha.

Stabilná situácia doma, pribudli rádiá

Skupina vo výročnej správe konštatuje stabilnú situáciu v roku 2015 na domácom trhu televíznej aj vonkajšej reklamy. Ako uvádza, podľa odhadov spoločnosť GroupM rástol mediálny trh na Slovensku vlani o 3,5 percenta a sektor televíznej reklamy o 5,2 percenta.

Televízna reklama si udržala dominantné postavenie s takmer polovicou všetkých mediálnych investícií smerujúcich do nej. Joj vlani zvýšila počet svojich TV staníc na šesť – prevádzkuje kanály Joj, Plus, Wau, RiK, Ťuki a Joj Cinema. Udržala si miesto trhovej dvojky za skupinou Markíza.

V prípade vonkajšej reklamy je Akzent Bigboard dlhodobým trhovým lídrom. V tomto sektore hovorí Joj Media House o „miernom zvýšení mediálnych investícií“ v porovnaní s predošlým rokom.

V roku 2015 vstúpila Joj Media House oficiálne aj na trh rádiovej reklamy kúpou spoločnosti Harad, materskej firmy Radio Services. Na začiatku tohto roka sa firmy zlúčili. Radio Services zastrešuje Rádio Jemné, Rádio Anténa Rock, Rádio Vlna, internetové Rádio Žofka a reklamu predáva aj pre Europu 2. Akcie Haradu nadobudla Joj Media House podľa výročnej správy za 346-tisíc eur, pričom suma bola uhradená ešte v roku 2014. Nástupnícka firma Radio Services evidovala vlani tržby 2,84 milióna eur, čo prinieslo stratu 476-tisíc eur.

Chorvátsko ako nový trh

Na Slovensku ešte Joj Media House prevzala spoločnosť Lafayette, nevykazujúcu žiadnu činnosť. Naopak, predaj polovičného podielu realizovala skupina v akciovke Senzi, ktorá prevádzkuje rovnomennú hudobnú stanicu. 

Akvizície v minulom roku robila Joj aj na českom trhu, kde získala cez BigBoard Praha 60-percentný podiel v spoločnosti Qeep, ktorá je matkou spoločnosti Barrandia podnikajúcej v segmente vonkajšej reklamy (veľkoplošné plochy). V Rakúsku sa zlučovali pod materskú Epamediu dve dcérske spoločnosti.

Akvizície Joj Media House pokračovali aj v tomto roku. Skupina dokončila v januári prevzatie zvyšného 49-percentného podielu v spoločnosti eFabrica, zaoberajúcej sa vývojom internetových stránok a aplikácií. Na českom trhu získala polovičný podiel v spoločnosti D & C Agency, ktorej patrí menšinový, 48-percentný podiel v akciovke Erflex.

V apríli tohto roka sa Joj Media House dostala aj na chorvátsky trh, kde podniká v segmente printových médií. Prevzala 80 percent v celoplošnom denníku Novi list, kúpila tiež regionálny denník Zadarski list a 59 percent v ďalšom regionálnom titule Glas Istre.

Valné zhromaždenie Joj Media House vlani v októbri opätovno potvrdilo vo funkcii predsedu predstavenstva Richarda Flimela.

Majoritným akcionárom (99,9 %) Joj Media House je spoločnosť TV Joj L.P. sídliaca na Cypre. V jej mene koná na základe uzavretého partnerstva výhradne iná cyperská spoločnosť Hernado Limited, ktorej stopercentným akcionárom je Richard Flimmel. Tomu patrí aj zvyšný 0,1-percentý podiel v Joj Media House.