Kuchársku knihu víťaza televíznej súťaže MasterChef vydá najväčšie slovenské knižné vydavateľstvo Ikar. Vyplýva to zo zverejneného edičného programu vydavateľstva na posledný kvartál roku 2012. Knižnému MasterChefovi v ňom venovala aj titulnú stranu.
Titul plánuje Ikar uviesť na trh v decembri, v komerčne najatraktívnejšom predvianočnom období.
"Televízna gastronomická šou MasterChef slávi úspechy po celom svete. Kto získa tento titul prvýkrát u nás? Víťaz súťaže sa bude spolupodieľať na vydaní knihy, ktorá vám priblíži nielen atmosféru šou, ale predovšetkým poskytne množstvo zaujímavých kulinárskych tipov," píše vydavateľstvo v popise chystanej knihy.
Čitateľ sa má tiež očami víťaza pozrieť na recepty v jednotlivých disciplínach, na varenie jeho spolubojovníkov i na porotcov. "V knihe nájdete nielen postupy na uvarenie najlepších jedál zo súťaže, ale aj veľa nových receptov samotného MasterChefa. Inšpirujte sa nápaditými a zároveň chutnými receptami!" dodáva Ikar.
Kuchárska kniha vyjde vo viazanej väzbe v rozsahu 256 strán za predajnú cenu 14,90 eur. Zverejnená zatiaľ bola iba pracovná verzia obálky.
Ešte v novembri vydá Ikar podľa edičného plánu knihu aj k ďalšiemu televíznemu kulinárskemu formátu Nebíčko v papuľke šéfkuchára Jaroslava Žídeka, ktorý vysiela verejnoprávna Jednotka. "Ako bonus pridal autor ku každej epizóde vlastný recept, ktorý v televíznom seriáli neodznel," uvádza vydavateľstvo v popise titulu.
MasterChef patrí k najslabšie výkonným novinkám jesennej časti sezóny. Televízii Markíza prináša dlhodobo výrazne podpriemerné výsledky sledovanosti. Ostatné vydanie zaznamenalo v piatok v strategickej cieľovej skupine 12-54 rating 4,9 % a trhový podiel 17,6 %. Aktuálny sezónny priemer Markízy je 25,4 %. "Federálnej" verzii licencovaného formátu britskej produkčnej spoločnosti Shine TV sa nedarí ani v Česku.
Víťaz súťaže získa okrem vlastnej kuchárskej knihy aj finančnú výhru vo výške 50-tisíc eur.