Iniciatívy Viktora Vinczeho na čele odborov televízie Markíza naberajú na sile. Najnovšie sa s kolegami rozhodli propagovať odborové hnutie priamo v uliciach. Na bilbordoch v Záhorskej Bystrici, neďaleko sídla televízie Markíza, sa vyníma otázka: „Odchádzate z práce spokojní?“
Spolu s ňou na bilborde svieti odkaz na novú webovú stránku, ktorá má byť centrom informácií pre zamestnancov i verejnosť. Do svojich radov láka nielen zamestnancov televízie, ale aj ľudí z externého prostredia.

Cenzúra v STVR? Slnko v sieti odpratané na druhú koľaj, mimo pozornosť divákov
Moderné odbory pre nové časy
Vincze a jeho tím chcú ukázať, že odbory už dávno nie sú prežitkom minulosti. Na webe i sociálnych sieťach propagujú víziu 21. storočia: komunitu, ktorá chráni zamestnancov a zároveň im pomáha rásť. Spolu s moderátorkou Gabrielou Kajtárovou, reportérmi Jurajom Prušom, Viktorom Serebryakovom, Martinou Törökovou a Lukášom Zuzelkom vyzývajú ľudí na podporu.
„Bez zamestnancov by žiaden zamestnávateľ nebol trhovým lídrom, preto je podľa nás férové očakávať, aby to zamestnanci aj cítili. Veríme, že spokojní zamestnanci a úspešná firma patria k sebe. Veríme, že je v najlepšom záujme každej spoločnosti získať a udržať si najkvalitnejších ľudí na trhu,“ uvádzajú na novom webe.

Tajný projekt Markízy odhalený: Chystá vlastnú spravodajskú televíziu?
Odbory s vlastnou značkou
Svoje hnutie podporujú aj vizuálne – nechali si vyrobiť mikiny, perá a ďalšie predmety s logom odborov. Zdôrazňujú, že ich cieľom je nielen obhajoba zamestnaneckých práv, ale aj budovanie silnej značky, ktorá bude rezonovať vo firme aj na verejnosti.
Súčasťou je aj zásadná zmena – doterajšie Spravodajské odbory TV Markíza sa premenovali na Odbory Markíza. Podľa Vinczeho je to ďalší krok k profesionalizácii: „Ak máme silu veľkého kolektívu, nemôže ho ignorovať žiadna firma, bez ohľadu na to, či ide o interných alebo externých spolupracovníkov.“
Odbory sa preto spojili s Modernými odbormi Volkswagen, najväčšou odborovou organizáciou na Slovensku, a nadviazali kontakty s kolegami v rámci mediálnej skupiny CME. Právne zastúpenie má v rukách prestížna advokátska kancelária Taylor Wessing.
Financovanie odborov majú po novom zabezpečiť členské príspevky, ktoré budú platiť členovia. Riadne členstvo pre zamestnancov Markízy je 10 eur mesačne, osobitné členstvo pre externých spolupracovníkov je vo výške 5 eur mesačne. V náborovej kampani ponúkajú členom rôzne benefity ako zľavu na predplatné 360tky, zľavu na nákup kníh v eshope alebo lístky do kina, ale aj zľavu za získanie nového člena.

Markíza je niekoľko mesiacov bez Adely: Plánuje sa jej veľkolepý návrat?
Budúcnosť ukáže výsledky
Vincze pracuje v televízii od roku 2013, moderuje hlavnú spravodajskú reláciu Televízne noviny. Vedenie spravodajských odborov prebral po Michalovi Kovačičovi na konci októbra minulého roka. Za nového predsedu organizácie si ho zvolilo 98 % členov v tajnom hlasovaní.
Jeho odborárske aktivity však nezostali bez následkov. Stratil lukratívny post moderátora Let’s Dance a otázkou zostáva, aké reakcie vyvolá jeho najnovšia iniciatíva a či sa mu podarí z odborov urobiť skutočne silného hráča na slovenskom mediálnom trhu.
Ako uvádzajú odbory na webe, členstvo v odboroch je anonymné a Markíza nemá menný zoznam ani počty členov organizácie.

Podporuje Ficova vláda dezinformačné weby? Štátne dotácie prepojené s ruskou propagandou

STVR funguje už 9 mesiacov v provizóriu. Kedy bude mať riadne zvoleného riaditeľa?

Fico útočí na Markízu: Novinára obviňuje zo špiny, televízii hrozí problémom s licenciou
