Veľkolepý galaprogram Slávik 2012 na Jojke mal v nedeľu nadpriemernú sledovanosť i trhový podiel, ktorý bol v nedeľu večer najvyšší. V počte divákov sa šou predbiehala s filmami na Markíze, prvý z nich 96 hodín, ktorý trval, samozrejme, kratšie ako hudobná šou, dosiahol nakoniec najvyšší priemerný rating večerného programu po 20. hodine. V priemere mala v čase vysielania Slávika viac divákov Jojka.

V nedeľu sa na obrazovky s novým konceptom aj vizuálom vrátila relácia Na telo, no nakoniec skončila s podpriemerným podielom. Jednotka bodovala s Legendami popu aj súťažnou reláciou Taxík, ktorá dosiahla v 12+ dosiaľ najvyššiu sledovanosť.

Markíze robí naďalej radosť Búrlivé víno, ktorého piatková časť bola doteraz druhou najsledovanejšou od štartu seriálu v januári.

Piatok 1. február 2013

Najsledovanejším nespravodajským programom v posledný pracovný deň bol seriál Búrlivé víno, ktorý pozeralo 420-tisíc divákov v strategickej cieľovej skupine 12-54, čo znamenalo sledovanosť 12,5 percenta a vysoko nadpriemerný trhový podiel 42,6 percenta.

Seriál z vinárskeho prostredia tak v ratingu prekonal aj večerný Panelák na Joj a podielom zas predstihol všetky ostatné programy dňa vrátane najsledovanejšej relácie, Televíznych novín, ktoré vo vysielaní Markízy nasledovali hneď vzápätí.

Víkendová sledovanosť: Tesný súboj Slávika s filmami na Markíze, Na telu návrat nevyšiel

Piatková epizóda Búrlivého vína bola druhá najsledovanejšia od 1. januára, keď seriál odštartoval. Markíza sa v tlačovej správe pochválila aj doteraz najvyššími trhovými podielmi v zúžených kategóriách ženy 12-24 (62,0 %), ale aj muži 25-34 (41,4 %).

V hlavnom vysielacom čase po 20. hodine bol najsledovanejšou reláciou Panelák s 375-tisíc divákmi (sledovanosť 11,2 % / trhový podiel 29,9 %). Snímka Terminator Salvation v rámci akčného piatka Markíze podobne ako v predchádzajúcich týždňoch priniesla podľa informácií Mediálne.sk iba podpriemerné čísla (7,8 % / 22,1 %).

Romantická komédia Denník princeznej, ktorá na Joj štartovala po Paneláku o 21:30 a trvala do polnoci, zaznamenala rating 6,5 % a trhový podiel 22,7 %. 

Legendy popu na Jednotke si vylepšili tohtoročný rekord a oproti minulému týždňu nabrali zhruba 40-tisíc divákov. Vydanie venované speváčke Marii Rottrovej sledovalo 360-tisíc ľudí starších ako 12 rokov (rating 7,7 % / share 17,1 % v 12+, respektíve 5,0 % / 13,5 % v 12-54). 

Televízne noviny na Markíze, ktoré sa po piatich rokoch predstavili s novou grafikou, sledovalo 451-tisíc mladších divákov (13,5 % / 40,7 %). Noviny TV Joj mali v 12-54 349-tisíc divákov (10,4 % / 30,9 %).

Sobota 2. február 2013

Prvých päť priečok v rebríčku najsledovanejších programov patrilo v sobotu spravodajským reláciám (v poradí Televízne noviny, Športové noviny – obe na Markíze, Noviny TV Joj, Najlepšie počasie, Krimi – všetky tri na Joj).

Večerný filmový výber komerčných staníc veľmi divákov neoslovil, premiéra animovaného filmu Gnomeo a Júlia na Markíze (267-tisíc divákov / 8,0 % / 21,3 %) dosiahla podľa informácií Mediálne.sk prakticky totožné čísla ako prvý diel českej komédie Kameňák na Joj (253-tisíc divákov / 7,5 % / 21,0 %), v oboch prípadoch pod priemerom staníc.

Víkendová sledovanosť: Tesný súboj Slávika s filmami na Markíze, Na telu návrat nevyšiel

Najmä u starších divákov tradične uspela Pošta pre teba na Jednotke, ktorú videlo 426-tisíc ľudí starších ako 12 rokov, čo bolo 19,1 percenta z tých, ktorí sedeli pri televízoroch. Vyše 300-tisíc z nich bolo starších ako 55 rokov, takže v komerčnej cieľovke 12-54 to znamenalo oveľa nižší rating 3,7 percenta a share 9,8 percenta.

Jednotka v tlačovej správe upozornila na sledovanosť zábavno-súťažnej relácie Taxík, ktorú vysiela v sobotu podvečer po 18:00. Ostatné vydanie malo dosiaľ rekordné čísla – 320-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Markíze v rovnakom čase z pohľadu podielov opäť fungovala repríza dvojporcie sitcomu Sekerovci, prvú časť po 17:40 videlo 231-tisíc mladších divákov (6,9 % / 23,3 %), druhú 278-tisíc (8,3 % / 26,7 %). V premiére dosahuje sitcom čísla hlboko pod priemerom televízie.

Všetky menšie stanice – Doma, Plus, Dajto i Dvojka – sa v sobotnom prime-time prehupli cez svoj denný sezónny priemer, najvýraznejšie to bolo v prípade Dvojky, kde dokument o rumunskom komunistovi Ceausescovi v rámci cyklu Stratený svet komunizmu zaujal 56-tisíc divákov v komerčnej cieľovke, 103-tisíc v 12+ a dosiahol takmer trojnásobný trhový podiel 4,5 % v 12-54 oproti sezónnemu priemeru Dvojky na úrovni 1,7 %.

Nedeľa 3. február 2013

Zaujímavý súboj sa odohral v hlavnom vysielacom čase, keď proti galavečeru Slávik 2012 nasadila Markíza akčné filmy. Obe televízie sa podľa informácií Mediálne.sk striedali vo vedení, na čo malo vplyv najmä nasadzovanie komerčných brejkov.

Slávik na Joj trvajúci vyše troch hodín dosiahol počas večera najvyšší priemerný trhový podiel spomedzi všetkých programov na úrovni 33,0 percenta. Šou vysielanú naživo z Incheby sledovalo 397-tisíc mladších divákov, čo zodpovedalo ratingu 11,9 %.

Víkendová sledovanosť: Tesný súboj Slávika s filmami na Markíze, Na telu návrat nevyšiel

Zdroj: SITA

Snímka 96 hodín na Markíze, ktorá bežala na Markíze medzi 20:20 a 22:16, zaujala 413-tisíc mladších divákov (12,3 % / 29,3 %), následný film Mechanik zabijak trvajúci do 00:12 ich oslovil 251-tisíc (7,5 % / 32,7 %).

Pri porovnaní ratingu Slávika s priemernou sledovanosťou Markízy v čase oboch filmov do 23:36, keď sa odovzdávanie cien hudobným interpretom končilo, bol víťazom program Jojky (12-percentný rating oproti priemernému ratingu dvoch filmov na Markíze okolo 10 percent).

V nedeľu o 13:00 sa na obrazovky Markízy vrátila relácia Na telo, ktorá sa z politickej talkšou v žltej farbe prezliekla do „talkšou so Zlaticou Puškárovou“ v národnej trikolóre.

Prvým hosťom bol vojak Martin Farkaš, ktorý ako jediný prežil tragický pád slovenského lietadla pri Hejciach v roku 2006. Úvodné Na telo v tomto roku s o tretinu predĺženou minutážou dosiahlo výrazne podpriemerné čísla, keď debatu sledovalo 146-tisíc mladších divákov (4,4 % / 16,7 %).

Nemuselo ísť o chybu konceptu - v starom roku mala posledná tohoročná relácia 16. decembra tiež nepolitické zameranie s odvolaným arcibiskupom Róbertom Bezákom. Na telo sa lúčilo s podielom viac ako 36 percent a s vyše dvojnásobným počtom divákov ako dosiahlo prvé vydanie roka 2013.

Dávku politického adrenalínu si diváci nabrali v alternatíve na Jednotke – reláciu O 5 minút 12 sledovalo 280-tisíc divákov starších ako 12 rokov (79-tisíc v 12-54), čo pre verejnoprávny kanál znamenalo nadpriemerný share 20,8 percenta. 

Aj v nedeľu boli najsledovanejším programom dňa Televízne noviny na Markíze, ktoré si pozrelo 487-tisíc divákov (14,5 % / 37,2 %).

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako webové stránky STV a spoločnosti PMT, teletexty STV, TV Markíza, TV Joj a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 16:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine.