Markíza po dvoch rokoch úspešne odštartovala novú sériu castingovej šou Superstar. Televízia nedala divákom šancu prepnúť - počas relácie totiž nenasadila ani jeden reklamný brejk. TV Joj úspešne kontrovala filmom Wanted. 

Jednotka RTVS sa mohla tešiť z výsledkov Legiend popu - vydanie venované skladateľovi Karlovi Svobodovi bolo najsledovanejšie v aktuálnej sezóne.

Piatok 8. februára 2013

Najsledovanejšia nespravodajská relácia piatkového dňa sa znova nevysielala v hlavnom vysielacom čase, ale v access-prime: u divákov opäť bodoval rodinný seriál Markízy Búrlivé víno, ktorého epizódu po 17:55 sledovalo 400-tisíc divákov v strategickej cieľovej skupine 12–54 (trhový podiel 39,8 %).

Viac ľudí v piatok videlo už len Televízne noviny, ktoré v programe Markízy nasledovali po vinárskej romanci. Súhrn spravodajských informácií sledovalo 473-tisíc mladších divákov (41,8 %).

TV Joj priniesol najvyšší rating seriál Panelák, ktorý opäť bodoval po 20:30. Piatkovú epizódu videlo podľa informácií Mediálne.sk 369-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov (29,1 %). Akčný film Markízy znova výrazne zaostal – snímka Temný rytier trvajúca do 23:30 zaujala 206-tisíc mladších divákov (6,2 % / 19,4 %). Vyšší share, aj keď menšiu sledovanosť, mal druhý diel romantickej komédie Denník princeznej na Joj (5,4 % / 21,1 %).

Víkendová sledovanosť: Superstar bez reklamy odštartovala takmer rovnako ako v roku 2011

Zdroj: TV Joj

V piatok večer sa darilo Legendám popu na Jednotke. Vydanie venované hitom hudobného skladateľa Karla Svobodu sledovalo 410-tisíc divákov starších ako 12 rokov (trhový podiel 19,5 %), išlo tak o najsledovanejšie vydanie relácie v prebiehajúcej sezóne. V komerčnej cieľovke hudobný program zaujal 193-tisíc ľudí (15,7 %).

Nadpriemerné trhové podiely zaznamenali okrem spravodajských relácií na Markíze aj Jojke aj relácie Reflex, respektíve Páli vám to?. Publicistické reportáže o ľudských osudoch sledovalo na Markíze 246-tisíc mladších divákov (30,4 %), reštartovaná kvízová šou na TV Joj pritiahla k obrazovkám po 16:00 151-tisíc divákov (24,7 %).

Sobota 9. februára 2013

Vo večernom súboji komédií bol mierne úspešnejší film Fotri sú lotri na Markíze, ktorý v komerčnej cieľovke sledovalo 276-tisíc divákov (22,7 %). Český film Kameňák 2 na TV Joj zaujal 259-tisíc mladších divákov (21,4 %).

Aj sobotné filmy z druhého sledu mali na Markíze a Joj prakticky totožné čísla – Zberateľ bozkov štartujúci po 22:30 na Markíze si zvolilo 136-tisíc mladších divákov (21,5 %), Prci, prci, prcičky: Pikantné pokušenie sledovalo po 22:35 na TV Joj 133-tisíc mladších divákov (20,5 %).

Víkendová sledovanosť: Superstar bez reklamy odštartovala takmer rovnako ako v roku 2011

Na Jednotke majú nadpriemerné čísla nielen utorkové premiéry zábavnej relácie Nikto nie je dokonalý, ale aj sobotné reprízy. Na obed program sledovalo 151-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke 12+ (trhový podiel 17,0 %).

Živé prenosy športových podujatí pomohli v sobotu aj Dvojke. Približne 135-tisíc divákov sledovalo podvečerné preteky z MS v biatlone v Česku, kde v šprinte žien štartovali aj slovenské reprezentantky (share 10,0 % v 12+). Po 17. hodine diváci zostali verní verejnoprávnemu kanálu, ktorý vysielal zápasy Dominiky Cibulkovej v rámci tenisového Fed Cupu zo Srbska (136-tisíc divákov v 12+, share 8,6 %).

Najsledovanejšou reláciou dňa boli Televízne noviny na Markíze so 407-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov (12,2 % / 35,4 %). Program s druhým najvyšší ratingom počas dňa - Noviny TV Joj – zaostal o niečo vyše jedného percentuálneho bodu (369-tisíc divákov v 12-54 / 11,0 % / 31,2 %).

Nedeľa 10. februára 2013

V nedeľu programu dominoval úvodný diel Superstar z „novej éry“, ktorý sa stal najsledovanejšou reláciou dňa. V komerčnej cieľovke sledovalo castingový zostrih 597-tisíc divákov čo znamenalo 39-percentný podiel na trhu.

Relácia oslovila približne rovnaký počet ľudí ako prvé vydanie predchádzajúcej série z 20. februára 2011 - to vtedy sledovalo 621-tisíc ľudí v skupine 12-54.

Markíza počas Superstar zrejme výnimočne nezaradila ani jeden reklamný brejk, vďaka čomu televízia bola trhovou jednotkou od začiatku až po koniec relácie. Po prvej reklame na TV Joj, ktorá vysielala film s Angelinou Jolie Wanted, počet divákov ešte mierne stúpol.

Superstar mala podľa tlačovej správy najlepšie zastúpenie napríklad medzi ženami vo veku 12 až 34 rokov (podiel 49,5 %) či vo veľkých mestách (45,9 %).

Víkendová sledovanosť: Superstar bez reklamy odštartovala takmer rovnako ako v roku 2011

Superstar Zdroj: TV Markíza

TV Joj v rovnakom čase vysielala spomínaný akčný film Wanted. Televízia mohla byť s jeho výsledkami tiež spokojná – trhový podiel dosiahol nadpriemerných 28,4 percenta, čo zodpovedalo 387-tisíc divákom z cieľovky 12-54.

Film bol o hodinu dlhší ako Superstar – po skončení šou bola Jojka s Wanted už jednotkou na trhu. Po hudobnej relácii Markíza nasadila o 21:50 komédiu Vo štvorici po opici, ktorá síce dosiahla nadpriemerné čísla (rating 234-tis. / share 28,5 %), no na konkurenčný film to nestačilo.

Najsledovanejšími reláciami po Superstar boli v nedeľu televízne správy - viac divákov mali tentokrát Noviny na TV Joj (473-tis. / 35,2 %), Televízne noviny na Markíze pozeralo 451-tisíc ľudí (podiel 34,6 %).

Stratégia dvojdielneho filmu Jednotke RTVS tentokrát priniesla zmiešané výsledky. Prvá časť titulu Ako delfín oslovila v 12+ 170-tisíc divákov (podiel 7,4 %), druhá časť 141-tisíc (podiel 13,7 %).

V nedeľu sa z čísiel opäť nemohlo tešiť vydanie Na telo, ktoré po „apolitickom“ vydaní minulú nedeľu opäť vsadilo na tradičné zloženie hostí – ani hádky Petra Kažimíra a Ľudovíta Kaníka výsledkom nepomohli. Trhový podiel dosiahol v 12-54 podľa informácií Mediálne.sk podpriemerných 16,5 percenta (146-tisíc divákov). 

Vo všeobecnej skupine 12+ mala relácia podobné výsledky ako O 5 minút 12 na Jednotke. Diskusiu so Zlaticou Puškárovou pozeralo 337-tisíc divákov (podiel 22,6 %), debatu na RTVS 320-tisíc ľudí (podiel 22,9 %). 

Aj pri úspechu Superstar Markíza skončila v nedeľu s podielom pod sezónnym priemerom, keď celodenný share dosiahol podľa informácií Mediálne.sk 22,8 percenta. TV Joj v nedeľu dosiahla za celý deň približne pätinový podiel, ktorý bol tiež pod priemerom televízie.

Obe televízie majú podľa trhových podielov najslabšie dni počas týždňa v sobotu, vyššie čísla naopak dosahujú počas pracovných dní. 

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako webové stránky STV a spoločnosti PMT, teletexty STV, TV Markíza, TV Joj a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 16:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine.