Sobotné konkurenčné nastavenie ovplyvnila Jednotka, ktorá namiesto štandardne výkonnej Pošty pre teba vysielala priamy prenos z odovzdávania ocenení v ankete OTO 2012. Program zabezpečil verejnoprávnej televízii vysoko nadpriemerný podiel a bol najsledovanejší za ostatné tri ročníky.

Počet divákov Superstar má naďalej klesajúcu tendenciu, hoci Markíze prináša naďalej nadpriemerné čísla. Úspešne odštartovala v nedeľu aj Formula 1, na ktorú má po rokoch opäť práva Markíza.

Piatok 15. marca

V starých koľajach prebehol piatkový televízny večer, ktorému kraľoval Panelák. Seriál televízie Joj si pozrelo podľa informácií Mediálne.sk 356-tisíc divákov v strategickej cieľovej skupine 12-54 (sledovanosť 10,6 % / trhový podiel 28,8 %).

Markíza tentoraz v rámci akčného piatka konkurovala úspešnejšie ako v predchádzajúcich týždňoch – snímka Križovatka smrti 3 zaujala 312-tisíc mladších divákov pri solídnom podiele 25,9 percenta.

Víkendová sledovanosť: OTO najsledovanejší za tri roky

Zdroj: TV Markíza

Z nespravodajských programov priniesol Markíze v piatok vyšší rating obligátne len seriál Búrlivé víno, ktorý si udržiava širokú divácku základňu – 54. epizódu ich videlo 419-tisíc v 12-54 (39,8 %). Celkovo bola vinárska sága druhým najsledovanejším programom dňa, na prvej priečke boli tradične Televízne noviny na Markíze s 544-tisíc mladšími divákmi (45,8 %). Noviny TV Joj sledovalo 364-tisíc divákov v 12-54, 30,3 percenta z tých, ktorí v danom čase sedeli pri televízoroch.

Jarná novinka TV Joj Najlepšie slovenské torty zatiaľ neprekročila svoj tieň a drží sa pod sezónnym priemerom stanice. Ostatná piatková časť dosiahla share 20,5 %, čo bolo o takmer jeden percentný bod menej ako pred týždňom.

Z menších staníc odvysielala v piatok najsledovanejší program TV Doma, film Ľadové ostrie po 20:10 videlo 88-tisíc mladších divákov, čo prinieslo druhému kanálu Markízy podiel 7,4 percenta.

Sobota 16. marca

O slovo sa v sobotu prihlásila Jednotka s galaprogramom OTO 2012. Program o „osobnostiach televíznej obrazovky“ v uplynulom roku trval až do 23. hodiny. Celkovo sa stal ôsmym najsledovanejším programom dňa s s 271-tisíc divákmi v komerčnej cieľovke (8,1 % / 22,3 %) a s 587-tisíc v 12+ (12,5 % / 28,6 %).

Lídrom na trhu však bol až po skončení akčného filmu Salt na Markíze, respektíve počas reklám. Z celkového pohľadu ale OTO priniesol Jednotke vysoko nadpriemerné čísla. Televízia v tlačovej správe zdôraznila, že program dosiahol najlepší výsledok za ostatné tri roky. Vlani mal share 22,4 % v 12+.

Víkendová sledovanosť: OTO najsledovanejší za tri roky

Zdroj: RTVS

Salt na Markíze v hlavnej úlohe s Angelinou Jolie bol najsledovanejším nespravodajským programom dňa. Film sledovalo 413-tisíc mladších divákov (32,8 %). Markíze priniesla dobré čísla po 22:35 aj následný osvedčený titul Expendables: Nezničiteľní (6,1 % / 31,0 %).

Večerná romantická komédia Rande v Ríme nepriniesla uspokojivý výsledok Jojke, film dosiahol u divákov vo veku od 12 do 54 rokov podiel len 14,5 percenta.

Nedeľa 17. marca

Televízne noviny na Markíze si udržali status najsledovanejšieho programu dňa, tentoraz už so Superstar nezviedli tesný súboj ako pred týždňom, ale mali 100-tisícový náskok. V 12-54 sledovalo súhrn spravodajských informácií 555-tisíc divákov (42,7 %).

Víkendová sledovanosť: OTO najsledovanejší za tri roky

Superstar po 20:20 prišla s prvým živým prenosom, jediné semifinálové kolo tohto ročníka si pozrelo na Markíze 455-tisíc mladších divákov (35,3 %). Pokračovanie programu po 23. hodine, v ktorom sa rozhodovalo o vypadávajúcich súťažiacich, dopozeralo 234-tisíc divákov (30,8 %). Divákov tretej federálnej Superstar z týždňa na týždeň ubúda, trhové podiely sú však naďalej výrazne nad priemerom stanice.

Joj v prime-time opäť konkurovala akčným filmom, tentoraz bondovkou Casino Royale. Film mal rovnaký počet divákov ako pred týždňom snímka Tekken 3 – Boj o život – 224-tisíc. Trhový podiel v medzitýždňovom porovnaní stúpol na 19,7 (oproti 16,7 %).

V nedeľu bodovala v prime-time menšia stanica Plus, ktorá ponúkla filmovú klasiku Copak je to za vojáka. Český film si v komerčnej cieľovke zvolilo 115-tisíc divákov, podiel 8,6 percenta dopomohol druhému kanálu Joj k pozícii trhovej trojky v prime-time. Dvojdielny film Dáma s kameliámi na Jednotke veľmi nezaujal – prvá časť mala v 12+ share 8,3 %, druhá 7,9 %.