Aj počas uplynulého víkendu hrali prím spravodajské relácie, Televízne noviny Markízy mali v nedeľu zatiaľ najviac divákov v tomto roku, zohľadňujúc ľudí starších ako 12 rokov. Piatkový diel Paneláku na Jojke sledovalo opäť viac divákov ako hlavnú spravodajskú reláciu Noviny TV Joj.

Piatok 18. január 2013

Nadpriemerné čísla priniesol televízii Joj v piatok večer obligátne Panelák, ktorý si po 20:30 zaplo 413-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov (sledovanosť 12,3 % / trhový podiel 29,8 %). Markíza v rámci svojho akčného piatka nasadil snímku Kolíska do hrobu, podľa informácií Mediálne.sk sa jej (ne-)darilo na vlas rovnako ako filmu Ochranca pred týždňom – videlo ho 273-tisíc mladších divákov (8,1 % / 20,6 %).

Podpriemerné čísla dosiahol aj ďalší film Markízy Smrtonosná zbraň 2 (4,4 % / 20,9 % v 12-54). Panelák pripravil dobrú nábehovú krivku komédii Nabúchaná, ktorá takisto prekročila sezónny celodenný priemer Joj, ktorý je na úrovni 22 percent (6,7 % / 23,5 %).

V piatkovom prime-time finišoval na Doma pôvodný slovenský seriál Druhý dych. Posledný diel druhej série dosiahol na stanici Doma vysoko nadpriemerné čísla: k obrazovkám pritiahol 176-tisíc divákov v strategickej cieľovke (5,2 % / 12,9 %) a dosiahol najvyšší trhový podiel spomedzi všetkých častí druhej série. U žien od 12 do 34 rokov zaznamenal share 19 percent.

Víkendová sledovanosť: Druhý dych  finišoval s maximom v druhej sérii

Zdroj: TV Markíza

V náročnej konkurencii sa Legendám popu na Jednotke darilo o čosi menej ako pred týždňom. Vydanie venované speváčke Hane Hegerovej si pozrelo 234-tisíc divákov v kategórii 12+ (5,0 % / 10,4 %).

Nadpriemerné čísla si naďalej drží ďalší seriál Búrlivé víno, ktorý Markíza vysiela v pracovné dni pred Televíznymi novinami. Piatkovú epizódu videlo 363-tisíc mladších divákov (10,8 % / 34,9 %). Na porovnanie, Súdna sieň na Jojke mala v rovnakom čase 200-tisíc mladších divákov (6,0 % / 19,2 %), relácia 5 proti 5 u mladých na Jednotke 114-tisíc s podielom 10,6 % (v 12+ 246-tis. / 12,7 %).

Najsledovanejšiu reláciu dňa Televízne noviny Markízy videlo 457-tisíc mladších divákov (13,6 % / 38,4 %).

Sobota 19. január 2013

Z nespravodajských relácií mal najvyšší trhový podiel v sobotu program To najlepšie z 13. Plesu v opere vysielaný na Markíze po 18:25. Polhodinový návrat k udalosti roka „slovenskej smotánky“ sledovalo 293-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov (8,7 % / 28,2 %). Rovnaký rating mal aj večerný film Markízy Mačky a psy 2: Pomsta Kitty Galore (8,7 % / 22,1 %).

Takmer totožný výsledok dosiahla dráma 8 statočných na Jojke s 271-tisíc mladšími divákmi (8,1 % / 22,4 %). V druhej časti večera si podľa informácií Mediálne.sk o niečo viac divákov pozrelo film Oko dravca na Markíze (5,1 % / 20,9 %) ako snímku Crank 2 – Zostaň a zomrieš na Joj (3,4 % / 18,2 %), oba tituly ostali pod priemermi staníc.

Víkendová sledovanosť: Druhý dych  finišoval s maximom v druhej sérii

Na Jednotke si v sobotu večer tradične úspešne počínala Pošta pre teba, v univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ju vybralo 447-tisíc divákov (9,5 % / 19,5 %).

Podvečerná repríza dvojporcie sitcomu Sekerovci mala na Markíze opäť viac divákov ako utorková premiéra. Prvú časť po 17:10 sledovalo 190-tisíc divákov, druhý diel dokonca 238-tisíc ľudí v cieľovke 12-54 (5,7 % / 20,2%, resp. 7,1 % / 23,9 %).

Televízne noviny na Markíze si v sobotu udržali pred Novinami TV Joj netradične výrazný odstup, kým správy na Markíze sledovalo 475-tisíc mladších divákov (14,2 % / 41,4 %), na Jojke to bolo 324-tisíc (9,7 % / 27,8 %).

Nedeľa 20. január 2013

Ďalší tesný filmový súboj zviedli v nedeľu večer dve najsledovanejšie stanice. O pol percentného bodu lepšie sa podľa informácií Mediálne.sk darilo Jojke. Snímka Zase ona! pritiahla 332-tisíc mladších divákov (9,9 % / 25,5 %), Transformers na Markíze 301-tisíc divákov (9,0 % / 25,0 %).

Jednotke slušne fungoval v nedeľu večer ďalší dvojdielny film. Po minulotýždňových dobrých číslach Matky si tentoraz divákov našla ďalšia talianska snímka Salón sestier Fontanových. Prvú časť po 20:10 videlo 321-tisíc divákov starších ako 12 rokov (6,8 % / 14,2 %), druhý diel po 22:00 ešte o (štatisticky bezvýznamné) dve tisícky viac (6,9 % / 22,4 %). Aj sitcom Hlavne, že sa máme radi dosiahol lepší podiel v nedeľnej repríze pred 18. hodinou ako v premiére (218-tis. / 11,4 %).

Nedeľné vydanie Televíznych novín na Markíze bolo najsledovanejším programom dňa a podľa tlačovej správy v univerzálnej cieľovej skupine 12+ zatiaľ najsledovanejšie v tomto roku – sledovalo ho 934-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke to bolo 510-tisíc ľudí pri obrazovkách (15,2 % / 38,8 %).

Konkurenčné Noviny TV Joj videlo 459-tisíc mladších divákov (13,7 % / 34,0 %). Vyšší rating malo na Jojke Najlepšie počasie so 488-tisíc mladšími divákmi (14,6 % / 34,5 %).

Víkendová sledovanosť: Druhý dych  finišoval s maximom v druhej sérii

Zdroj: TV Markíza

Hlavnému spravodajstvu Markízy sa v 12-54 darilo celý uplynulý týždeň. Podľa tlačovej správy televízie dosiahol priemerný rating hodnotu 14,2 %, ktorá je najvyššia od začiatku roku 2012, a trhový podiel úroveň 40,2 %, najvyššiu od apríla 2012.

Celkovým lídrom na trhu v treťom týždni roku 2013 bola televízia Markíza s priemerným trhovým podielom 24,5 % v strategickej cieľovej skupine 12-54. Druhá Jojka dosiahla podiel o štyri percentné body nižší. Zo slovenských staníc bola trojkou na trhu Jednotka s 6,2-percentným trhovým podielom v komerčnej cieľovke (6,1 v 12+).

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako webové stránky STV a spoločnosti PMT, teletexty STV, TV Markíza, TV Joj a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 16:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine.