Najsledovanejšia z televízií Markíza prežila neobvykle neúspešný víkend. Zavŕšil rovnako neúspešný 47. týždeň, kedy televízia zaznamenala pokles trhových podielov oproti predchádzajúcemu týždňu každý deň okrem stredy. Naopak konkurenčné stanice Jednotka a JOJ od piatku do nedele spoločne rástli.
Piatok televízny trh zaznamenal najväčšie posuny, ktoré priniesli zmeny v prime-time komerčných televízií. Docu-soap Nora a Braňo z obrazoviek zmizol, Markíza ho v štruktúre nahradila ľahším dramatickým žánrom v podobe televíznych filmov. Voľba padla ostatný piatok na dvojdielny titul Ikona: Brána smrti. Výkon jeho prvej časti, ktorá štartovala po 20:00 bol asi desať percentných bodov pod hodnotou, ktorú priemerne dosahovala show Nora a Braňo. S podielom nad 27 % sa tak filmový titul sa zaradil medzi najmenej výkonné prime-time programy Markízy držiac sa však výrazne pod priemerom. Markíza však žezlo lídra v piatkový večer drží aj naďalej, od Hviezd na ľade ju delí náskok iba o jeden percentný bod.
Najviac divákov v piatok pribudlo na konto televízie JOJ, jej Hviezdy na ľade získali o vyše 430 tisíc divákov viac. Denný podiel televízie sa navýšil o 7,6 percentného bodu, pretože dobre sa darilo aj po Hviezdach na ľade nasadeným subformátom reality show, ktorým slabšie konkurovala druhá časť filmu na Markíze. Za výrazne priaznivý pohyb divákov pre TV JOJ oproti predchádzajúcemu týždňu je sčasti návrat tých, ktorí pred týždňom výnimočne odišli k Markíze sledovať jej event ČR-SR Test národa.
K svojim lepším časom s približne 22 % podielom sa vrátila so Supertelom aj Jednotka STV. V súčasnosti ho sleduje necelých 400 tisíc divákov pri podieli posledného vydania 22,5 %.
V sobotu sa Markíze podarilo dosiahnuť mierne lepšie čísla ako v piatok, avšak pokles oproti predchádzajúcej sobote sa prejavil pokles o takmer dva percentné body z hodnoty podielu na trhu. Markíze v sobotu už nepomáha repríza Nora a Braňo v repríze a film nasadený v prime-time nedosiahol také výsledky ako minulotýždňoví Susedia a česká Superstar.
Jednotka s JOJ rástli spoločne o asi jeden a pol percentného bodu. JOJ sa podarilo dosiahnuť pre štandard jej filmov výborný podiel 23,5 % so silne promovaným titulom Pán a pani Smithovci. Kvôli filmu odsunula aj zvyčajne na sobotu večer nasadenú epizódu seriálu Nezvestní. Výborne sa darilo s Poštou pre Teba aj Jednotke. Jej najúspešnejšia relácia sa vrátila nad 30 % s konečnou hodnotou 32,5 %.
Aj v nedeľu stúpali dvojka a trojka na trhu, Markíza zaznamenala mierny pokles. Ublížil jej najmä popoludňajší dobrodružný film Lovkyňa záhad, ktorý jej takmer na dve hodiny zabezpečil len 25 % podiel na trhu. Väčšiu časť filmu dali diváci prednosť Poirotovi na Jednotke. Aj Let´s Dance síce klesol, ale udržiava si enormný podiel tesne nad 60 %. Nezvestní a Bez obáv prosím na JOJ vygenerovali tradične podpriemer (cca 15 %), v prime-time nasadený dobrodružný film Jednotky STV so 16 % podielom skončil taktiež odsunutý v pozadí diváckeho záujmu.
Viac informácií o téme, vývoje podielov televízií, relácií a najsledovanejšie tituly nájdete v sekcii Televízia > Grafy a tabuľky. Údaje platia pre cieľovú skupinu 12+, poskytli ich televízie. (ra)