Víťazstvo Conchity bude stáť Viedeň milióny

Eurovízia je drahá záležitosť. Nielen pre účastníkov, ale predovšetkým pre organizátora. Po víťazstve Conchity Wurst je na rade Rakúsko, ktoré sa rozhodlo usporiadať budúcoročnú súťaž vo Viedni. Na prestavbu Stadthalle pôjde 8,89 milióna eur, ktoré zahrňajú náklady na personál, upratovacie služby, energie aj vyplatenie eventov, ktoré boli v týchto priestoroch pôvodne plánované. Ďalšie milióny bude stáť len samotná produkcia. Posledný organizátor Dánsko to s nákladmi poriadne prepískol - namiesto plánovaných 4,6 milióna sa budget nafúkol na 15 miliónov eur.

Virálna Michelle

Manželka amerického prezidenta Baracka Obamu (alebo jej PR tím...) začala prispievať na stránku Upworthy, ktorá zbiera virálne šírený obsah. Michelle Obama bude komentovať témy súvisiace so vzdelávaním mládeže. V prvom príspevku hovorí o svojich skúsenostiach po príchode na univerzitu a ako sa cítila na campuse stratená. Video, ku ktorému krátky komentár napísala, sa týka vzdelávacích príležitostí pre mladých z rôznych sociálnych prostredí.

Na milióny čitateľov stačí aj jeden človek

Server Inma.org píše o zaujímavom príbehu Francúzky Fany Péchiodat, ktorá na svojej stránke MyLittleParis získala milióny čitateľov a desiatky tisíc platiacich predplatiteľov, a to písaním jedného článku denne. Mladá autorka na svojom webe píše kratučké články o veciach, ktoré sa jej páčia. Svojim priateľkám začala rozposielať kreatívne zostavený newsletter, ktorý sa rýchlo virálne rozšíril a v súčasnosti má 1,5 milióna abonentov. Napriek záujmu inzerentov ostala prieberčivá a do newslettra nevpustila každého - firmy si museli premyslieť takú reklamu, ktorá by čitateľky nenudila. Fany si vymyslela aj platený produkt - za 10 eur mesačne rozposiela balík s časopisom a produktmi sponzorov. Takzvaný MyLittleBox získal 80-tisíc platiacich predplatiteľov. Celý príbeh tu.

Online video rastie, TV konzum neklesá

Konzum online videa neustále rastie, no na tradičnú televíziu stále nemá. Dospelí spotrebitelia v USA do 49 rokov sledujú online videá denne okolo pol hodiny, televíziu pozerajú 4 až 5 hodín. Kým konzum klipov na internete sa za ostatné tri roky zdvojnásobil, televízne sledovanie ostalo na približne rovnakej úrovni. Uvádza to prieskum agentúry Nielsen pri porovnaní dát za 2. kvartál. Neprekvapí, že čím sú konzumenti mladší, tým viac času venujú internetu. Zaujímavosťou je, že druhým najvyužívanejším médiom je u dospelých stále analógové rádio.

Economist vyčíta médiám Googlefóbiu

Európski vydavatelia na čele s Nemcami a Francúzmi lobujú u európskych inštitúciách proti americkému Googlu, ktorý má podľa nich už príliš dominantnú pozíciu. Médiám prekáža obchod s vyhľadávacími pozíciami či agregovanie správ cez službu Google News. Vydavatelia chcú od komisie, aby prehodnotila februárovú zmluvu s Googlom, podľa ktorej by konkurenti internetovej firmy mali byť viditeľnejší vo výsledkoch vyhľadávania. Magazín The Economist tieto kroky kritizuje. Podľa nich vydavatelia presadzujú svoj biznis a voči Googlu by sa malo bojovať iným spôsobom. Vytvorením jednotného digitálneho trhu, obmedzením regulačných opatrení a vytvorením takého prostredia pre start-upy, ktoré by prialo ich rýchlemu rozvoju, tak ako v Amerike.

Britským médiám pomôže povodňová mapa

Agentúra Shoothill zhotovila na webe interaktívnu mapu s tokmi riek, kde v reálnom čase zobrazuje stav ich hladín. Mapa je pre médiá voľne dostupná, weby ju tak môžu embbedovať na svoje stránky a informovať čitateľov o lokálnej povodňovej situácii. Informácie na povodňovej mape sa aktualizujú každých 15 minút, píše Journalism.co.uk. Okrem toho má vyše 2 400 britských riek od agentúry Shoothill založených na Twitteri vlastné účty, ktoré automaticky dva razy denne v príspevku „informujú“ o výške svojej hladiny a potenciálnom nebezpečenstve. Používatelia povodňovej mapy môžu požiadať o poslanie e-mailovej notifikácie či upozornenia cez Facebook, ak v blízkosti hrozí povodeň. Mapu už používa napríklad BBC.

Viete, prečo majú stovky britských riek na Twitteri svoj vlastný účet?

Zdroj: shoothill.com

Neplatiť za televíziu by už nemusel byť trestný čin

Britský minister kultúry Sajid Javid oznámil, že sa v krátkom čase prehodnotí zákon o platení úhrad za televízne vysielanie v krajine. V súčasnosti je trestným činom, ak občan neplatí poplatok, ktorý je vo výške 145,50 libry ročne. Dekriminalizácia skutku je podľa ministra kultúry možný scenár, lebo je otázne, či súčasná legislatíva funguje správne, uvádza Guardian. Podľa S. Javida tento jediný prehrešok občanov zaberá britským súdom až desatinu celej agendy, v rokoch 2012 a 2013 bolo stíhaných za porušenie zákona týmto spôsobom takmer 200-tisíc ľudí a 50 skončilo vo väzení. James Purnell, strategický riaditeľ BBC, ktorá je z platieb divákov financovaná, reagoval tvrdením, že prípady súdom v skutočnosti zaberajú tri desatiny percenta agendy, lebo „väčšina z nich je vyriešená do troch minút“.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)