Vyššiu pokutu 5-tisíc eur dostala Markíza za novembrovú reportáž s headlinom Zvrátená zábavka. V príspevku Veroniky Ostrihoňovej bola zobrazená vtedy aktuálna kratochvíľa Američanov, ktorí na ulici surovo bili bezbranných okoloidúcich.

Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) konštatovala, že príspevok obsahoval zobrazenie hrubého, neopodstatneného násilia, čím bola ohrozená ochrana maloletých.

Voči rovnakému paragrafu sa Markíza previnila aj v reportáži Ekologický sex vlani v decembri. V príspevku Henriety Hajtovej televízia po 19. hodine ukazovala „ekovibrátory“ vyrobené z prírodných materiálov. V záberoch sa objavilo viacero erotických pomôcok vrátane umelých penisov zo skla či jedlých masážnych sviečok. Televízii nepomohlo ani to, že pomôcky mierne rozrastrovala – zaplatiť má 3 500 eur.

„Príspevok obsahoval zobrazenia erotických pomôcok, ktoré sú vyrobené výlučne na prezentáciu erotiky a erotických tém spadajúcich pod klasifikáciu nevhodnosti a neprístupnosti pre vekovú skupinu maloletých do 18 rokov,“ konštatoval mediálny regulátor.

Najvyššiu pokutu od RVR opätovne dostala televízia Joj. Držiteľ licencie na jej vysielanie, spoločnosť Mac TV, musí uhradiť 10-tisíc eur za kombináciu priestupkov v súvislosti s vysielaním sponzoringových odkazov a reklám. Televízia podľa názoru Rady neoddelila zreteľné komunikáty označujúce sponzorov programu od zvyšku vysielania – išlo o odkazy firiem Alza.sk, Citroën Slovakia a Panta Rhei. S reklamnými blokmi televízia navyše viackrát prekročila povolené limity.

Sankciu 663 eur udelila RVR aj regionálnej televízii RTV Krea, ktorá porušila ustanovenie o zákaze sponzorovania spravodajských programov a programov politickej publicistiky a v ďalšom prípade nedodržala požiadavku na všestrannosť informácií a názorovú pluralitu. „A to odvysielaním vyjadrenia Ladislava Majerníka k jeho pracovným vzťahom pre mesto Galanta v rámci komunikátu Bez komentára, bez sprostredkovania argumentov kritikov Ladislava Majerníka odvysielaných v primeranom rozsahu a v relevantnej časovej nadväznosti,“ uviedla RVR.

Mediálny regulátor otvoril aj šesť nových správnych konaní, okrem iného sa bude zaoberať reláciou Rádiožurnál verejnoprávneho RTVS z februára tohto roka, kde preverí dodržanie objektívnosti. Rada preverí aj ďalšie z vydaní problematickej audiotextovej súťaže Sexy výhra na Markíze a „pozrie sa“ aj na product placement v X Factore a dodržanie jeho podmienok.