Markíza počas vianočných sviatkov potvrdila, že pre väčšinu divákov stále má status rodinnej televízie. Napriek tomu, že posledný rok a pol tento imidž podlamoval príklon k reality formátom ako Farma.
Stanica zo skupiny CME bola počas troch sviatočných dní jednotkou na trhu. Televízia k tomu nepotrebovala riskovať – nadpriemerné čísla priniesla stále fungujúca klasika ako Tri oriešky pre Popolušku, Mrázik, Perinbaba, ale aj vianočný špeciál Modrého z neba.
Konkurenčná TV Joj sa musela v pondelok až stredu uspokojiť s celodennými podielmi pod pätinou trhu, vysoké ratingy jej produkovali najmä relácie z klasickej vysielacej štruktúry ako spravodajstvo a Panelák, ktorý sa v utorok stal najsledovanejším nespravodajským programom dňa.
24. decembra 2012
Stávka na klasiku sa osvedčila najmä na Štedrý večer. Najsledovanejším programom dňa sa stala rozprávka z roku 1973 Tri oriešky pre Popolušku. V čase medzi pol ôsmou a deviatou večer ju na Markíze pozeralo v priemere 43,2 percenta divákov pred TV obrazovkami z cieľovky 12–54, čo predstavovalo 700-tisíc ľudí (rating 20,9 %). Vo všeobecnej skupine 12+ to bolo takmer milión divákov.
Len o percentný bod nižšiu sledovanosť dosiahlo vianočné vydanie Modrého z neba nasadené po 21. hodine. Vilo Rozboril, Zuzana Ťapáková a Karol Gott priniesli Markíze 39,7-percentný share (rating 19,7 %). Sledovanosť v 12+ tesne prekročila miliónovú hranicu. Spomedzi nespravodajských programov išlo o najsledovanejší titul posledných troch dní, u mladších divákov vyhrala Popoluška.
Zdroj: Markíza
Všetky ďalšie relácie v rebríčku najsledovanejších už mali výrazne menšie publikum, pod 400-tisícovou hranicou v 12-54. Tretinový podiel získala na Markíze Perinbaba vysielaná pred Tromi orieškami pre Popolušku po 18. hodine (rating pod 12 percentami).
Nad 300-tisíc divákov mali na Markíze ešte Šmolkovia – Vianočná koleda vysielaní po 16. hodine (share v 12-54: 26,5 %) a reprízoví Susedia nasadení o pol štvrtej (share 25,8 %).
Tých v počte divákov predbehol najsledovanejší program televízie Joj v tento deň – vianočný Panelák nasadený po 20:20. Napriek tomuto prvenstvu získal program podľa informácií Mediálne.sk trhový podiel v 12-54 vo výške 18,5 percenta, čo zodpovedalo vyše 300-tisíc divákom.
Podobný rating okolo 9 percent priniesol Jojke ešte vianočný špeciál animáku Doba ľadová: Mamutie Vianoce, ktorý si štvrť hodinu pred 19. pozrelo 22,6 percenta mladšieho publika.
Televíznej dvojke na trhu nevyšla konkurenčná voľba oproti Modrému z nebu, nasadená po Paneláku. Film Dokonalý plán so štartom o 21:20 získal podľa informácií Mediálne.sk podiel tesne pod 13 percentami, čo zodpovedalo 213-tisíc divákom v 12-54.
Večerný program Jednotky RTVS sa začal na pomery televízie relatívne dobre – Sokoliara Tomáša si po pol šiestej zaplo 11,3 percenta divákov v skupine 12+, čo zodpovedalo necelým 200-tisíc ľuďom.
Nasledujúci film Škola princov už bol voľbou len pre 3,4 percenta publika. Hlavný titul Mária z Nazaretu, ktorý trval od pol deviatej do takmer polnoci, si zaplo 8 percent zo všeobecnej cieľovky.
Po biblickom veľkofilme nasledoval najúspešnejší „program“ dňa – Hymna, ktorá získala 14-percentný share v 12+. Naladili si ju zrejme najmä veriaci, ktorí čakali na nasledujúci prenos bohoslužby, ktorá v 12+ získala najvyšší podiel dňa – 17,6 percenta pri sledovanosti 171-tisíc divákov.
Na ženskej Doma po 19. hodine vôbec nefungovali Madisonské mosty, ktoré oslovili iba jedno percento mladšieho publika (ani 20-tisíc divákov). Televíziu v tom čase predbehol aj sesterský kanál Dajto reprízovým Aj múdry schybí a filmom Štyria bratia (share 3,4, resp. 2,5 %).
Úspešnejšia bola Plus, ktorá medzi pol siedmou až takmer desiatou hodinou večer získala približne päťpercentný podiel titulmi Profesionáli, Slovácko sa nesúdi a Stratené mesto.
25. decembra 2012
Prvý sviatok vianočný už v rebríčku sledovanosti kopíroval typickú vysielaciu štruktúru – top 5 formátov tvorilo spravodajstvo Markízy a Joj, ako aj seriál Panelák.
Najsledovanejším programom dňa boli podľa Televízne noviny na Markíze s podielom 45,8 percenta, čo predstavovalo okolo 630-tisíc ľudí. V 12+ bola sledovanosť vďaka sviatočnému obdobiu nad miliónom. Nasledujúce Športové noviny so štartom po 20. hodine získali 35-percentný share pri polmiliónovej sledovanosti.
Noviny na TV Joj uhrali po pol ôsmej večer 30,5-percentný podiel na trhu, čo podľa informácií Mediálne.sk zodpovedalo takmer 430-tisíc divákom. Ináč jeden z najsledovanejších formátov Jojky Najlepšie počasie skončil s podielom pod 22 percentami mimo top 10.
Televízia zato mala v programe najsledovanejší nespravodajský program dňa – seriál Panelák. Ten ako jediný z hlavného večerného programu prekročil 400-tisícovú hranicu ratingu, keď dosiahol podiel 26,9 percenta v čase medzi štvrť na deväť a štvrť na desať večer.
Zdroj: TV Joj
Markíza v tomto čase konkurovala štvrtým pokračovaním Shreka: Zvonec a Koniec, ktorý trval až do 22. hodiny. Ten podľa informácií Mediálne.sk získal v 12-54 25,3-percentný podiel, čo zodpovedalo necelýb 390-tisíc ľuďom). Takmer rovnaký rating získala na Markíze v access prime, so štartom pred 18. hodinou, Princezná so zlatou hviezdou.
Na Jednotke RTVS najlepšie zafungoval hlavný večerný film Láska prichádza na Vianoce, ktorý v 12+ priniesol nadpriemerný podiel 13,2 percenta. Verejnoprávnu televíziu si vtedy zvolilo vyše 300-tisíc divákov.
26. decembra 2012
V stredu si zopakovali prvenstvo Televízne noviny Markízy s vysoko nadpriemernými výsledkami – reláciu so štartom po 19. hodine si pozrelo 53 percent divákov v 12-54, čo zodpovedalo 735-tisíc ľuďom. V 12+ ich bolo takmer 1,2 milióna pri podiele 52,2 percenta.
Podľa tlačovej správy Markízy v komerčnej cieľovke išlo o najsledovanejšie vydanie od januára 2008, v 12+ dosiahli Televízne noviny takýto výsledok naposledy v januári 2009.
Správy mohli výsledku vďačiť zrejme aj predchádzajúcemu filmu Mrázik, ktorý sa stal najsledovanejším
nespravodajským programom dňa. Film si v 12-54 pozrelo 528-tisíc divákov, čo znamenalo 42,1-percentný podiel.
Tretím najsledovanejším programom boli Športové noviny na Markíze, ktoré po hlavných správach zdedili 471-tisíc divákov (podiel 33,9 percenta).
TV Joj získala napriemerný podiel najmä svojimi Novinami, ktoré si po pol ôsmej večer pozrelo podľa informácií Mediálne.sk 376-tisíc divákov, čo zodpovedalo 26,8-percentnému podielu na trhu. Nasledujúce Najlepšie počasie aj akčný film so štartom pred 20:20 Smrtonosná pasca 4.0 oslovili necelých 340-tisíc mladších divákov, trhový podiel bol vtedy okolo 24 percent.
Markíze nevyšiel hlavný večerný program – animák Alvin a Chipmunkovia. Ten nezískal v 12-54 podľa informácií Mediálne.sk ani pätinový share (19,7 %).
Televízii sa z pohľadu trhového podielu lepšie začalo dariť pred 23. hodinou, keď sa na TV Joj skončila Smrtonosná pasca. Markíza ešte po 22. hodine nasadila komédiu Diabolská svokra, ktorá získala 27,6-percentný share, hoci priemerná sledovanosť oproti veveričkám mierne klesla na 262-tisíc divákov. Film bol úspešnejší ako Miami Vice na TV Joj, ktorý vystriedal Brucea Willisa – remake filmové seriálu oslovil pätinu publika, respektíve 121-tisíc ľudí v 12-54.
Diváci Jednotky ocenili po 20. hodine romantický film Sviatočné zásnuby, ktorý v 12+ získal podiel 9,5 percenta (223-tisíc divákov), nasledujúca oscarová Kráľova reč so štartom o trištvrte na desať už získala len 7,8-percentný podiel.
Zdroj: Speaking Film Productions
Z hľadiska celodenných trhových podielov sa skupina Markíza-Doma-Dajto mala najlepšie 24. decembra, keď získala v 12-54 spoločný podiel 37,5 percenta. Joj a Plus dosiahli 22 percent.
V utorok aj stredu 25. a 26 decembra získala skupina CME podiel pod 36 percentami, skupina Joj ostala medzi 22 až necelými 23 percentami, pričom podiel Joj ani raz nepresiahol 20-percentnú hranicu.
Jednotka a Dvojka oslovili v 12+ počas týchto dní okolo 11 percent divákov.
Nezanedbateľný je trhový podiel ostatných TV kanálov (všetky s výnimkou meraných slovenských), ktoré si zvolila počas sviatočných dní tretina mladšieho publika.
Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.
Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako webové stránky STV a spoločnosti PMT, teletexty STV, TV Markíza, TV Joj a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.
Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 16:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine.