Ešte predtým ako na Prvý sviatok vianočný uzrelo svetlo sveta prvých päť častí finálneho maratónu, pripravila si menšia stanica Markízy 23. a 24. decembra pre fanúšikov reprízu všetkých odvysielaných častí.

Seriál Pod Kupolou (Under the Dome) začala americká televízia CBS vysielať 24. júna 2013 a vznikol podľa rovnomennej knižnej predlohy od spisovateľa Stephana Kinga, ktorý sa stal aj jedným z producentov.

Prvú sériu si v Amerike pozrelo v priemere 11,19 milióna divákov, čo bol pomerne veľký úspech, no druhá séria už natoľko nezaujala: priemerne ju sledovalo 7,17 milióna divákov. CBS sa následne rozhodla, že seriál treťou sériou ukončí.

Na Slovensku sa sci-fi dráma objavila prvýkrát minulé Vianoce a trhový podiel niektorých dielov sa v komerčnej cieľovke 12 – 54 pohyboval v dvojciferných hodnotách, čo bolo asi aj pre televíziu mierne prekvapenie.

Všetky časti boli vlani u mladšieho publika nad hranicou siedmich percent, a to pre Dajto predstavovalo výrazný nadpriemer. Pod kupolou dokázalo pri slovenskej premiére lákať k obrazovkám vyše 100-tisíc divákov vo veku od 12 do 54 rokov. 

Kumulované nasadenie seriálu si Dajto vyskúšalo aj na Veľkú noc, keď Markíza zaradila všetky diely druhej série. Menší úspech na domácom trhu v USA kopíroval aj vývoj na Slovensku. Na premiérové časti v apríli tohto roka bolo počas štyroch dní zvedavých u nás menej divákov ako v prípade prvej série. Share jednotlivých epizód pri pokračovaní sa pohyboval v rozmedzí 4,7 – 10,3 percenta. Pre Dajto stále nadpriemer, hoci počet divákov priemere klesol na 71-tisíc.

Najmenej sa vo vysielaní darilo práve nedávno ukončenej tretej sérii, ktorá na Dajto finišovala 27. decembra. Trinásť dielov dosiahlo v priemere share u mladších divákov na úrovni piatich percent. Na nadpriemerné hodnoty sa podiel dostával len v neskorších nočných časoch, keď je pri televízoroch celkovo menej divákov. 

Najsilnejší z pohľadu trhových podielov v rámci tretej série bol v komerčnej cieľovke úplne posledný diel – v nedeľu po 22:40 si pozrelo 8,1 % divákov vo veku od 12 do 54 rokov, ktorí v tom čase sledovali televíziu. 

Sledovanosť Pod kupolou III.
Dátum Rtg/12 - 54 (tis.) Shr/12 - 54 (%) Rtg/12+ (tis.) Shr/12+ (%)
25.12. (1/13) 52 3,5 74 3
25.12. (2/13) 54 3,4 79 3,1
25.12. (3/13) 57 4 77 3,5
25.12. (4/13) 51 4,6 71 4,2
25.12. (5(13) 58 7,6 75 6,9
26.12. (6/13) 45 3,3 62 2,7
26.12. (7/13) 43 3,1 58 2,5
26.12. (8/13) 61 4,8 82 4,1
26.12. (9/13) 73 7,6 95 6,4
27.12. (10/13) 55 4,2 87 3,8
27.12. (11/13) 66 5 96 4,3
27.12. (12/13) 70 6,1 101 5,4
27.12. (13/13) 71 8,1 96 6,9

Vyvrcholenie Pod kupolou videlo v priemere 58-tisíc divákov z komerčnej cieľovky, čo dokumentuje, že aj na Slovensku mal seriál, ktorého 39 epizód uvideli diváci v priebehu jedného roka, klesajúci trend diváckeho záujmu.  

Fanúšikov si však mysteriózny príbeh nepochybne našiel. A práve pre nich môže byť nádejou, že hoci má Pod kupolou za sebou finále, tvorcovia si na konci nechali pootvorené zadné vrátka pre prípad, že by ho televízia chcela v budúcnosti znovu obnoviť.