Televízia Joj aj tento rok predala komerčný priestor počas Štedrého dňa jedinej spoločnosti. Sponzorom Vianoc sa stal reťazec Coop Jednota.

Jojka nebude 24. decembra prerušovať vysielanie klasickými reklamnými blokmi, ale len jedným spotom pripomínajúcim „Vianoce bez reklamy“.

Spot má dve verzie – s hercom Jánom Koleníkom a herečkou Zuzanou Vačkovou. Tí sa vžili v retro štýle do postáv televíznych hlásateľov, ktorí divákom prajú ničím nerušené sviatky.

V druhej časti spotu potom vianočný stromček dozdobujú bača a honelník, postavy, ktoré sú známe z reklám Coop Jednoty. Tie pre reťazec pripravuje agentúra JandL.

Aktuálne self-promo spoty Jojky sú súčasťou celkovej vianočnej komunikácie „Počítajte s nami“. Joj tento rok odrátava s divákmi dni, ktoré zostávajú do Vianoc. Dni počítajú tváre televízie, ako aj herci, ktorí sa objavia v budúcoročných projektoch.

V jingloch účinkujú Mirka Partlová, Michaela Čobejová, Soňa Norisová, Zuzana Tlučková, Csongor Kassai, Roman Luknár, Jozef Vajda, Zuzana Haasová, Svetozár Malachovský či René Štúr.

Týždeň pred Štedrým dňom sa kampaň posunula do ďalšej etapy, keď sa účinkujúci herci začali prihovárať divákom. Kampaň nasadená 1. decembra bude pokračovať aj po sviatkoch až do konca roka. Na Silvestra majú vtipne ukončiť rok postavy z Paneláku v podaní komikov S. Malachovského a R. Štúra. Koncoročnú staničnú grafiku Jojky pripravil kreatívny tím televízie, ktorý viedla režisérka Barbora Kardošová.

Čo sa týka Vianoc bez reklamy, tie si Joj prvý raz vyskúšala v roku 2007, keď po sponzora nemusela chodiť ďaleko – partnerom boli lyžiarske strediská Jasná – Nízke Tatry a Vysoké Tatry – Tatranská Lomnica, ktoré podobne ako samotná televízia patria k aktivitám okolo finančnej skupiny J&T.

Vianoce v ďalších rokoch sponzorovali Škoda, dvakrát Lidl - Joj vtedy vysielala bez reklamy aj na Nový rok, vlani si priestor objednali automobilky z rovnakej rodiny Kia a Hyundai. Marketingovú tradíciu porušila Joj v roku 2011, keď reklamy na Štedrý deň vysielala.

V prípade Coop Jednoty ide o ďalšiu nadštandardnú spolupráce televízie s obchodným reťazcom. Lidl už bol spomínaným sponzorom Vianoc dvakrát, Bille postavila Joj samostatnú obrandovanú predajňu v seriáli Panelák, Kaufland zas nechala sponzorovať šou Recept na bohatstvo a víťazné jedlo distribuovala v jeho predajniach.

Vianoce „bez reklamy“ na Joj tento rok sponzorujú bača a honelník

Výroba vianočných jinglov TV Joj na rok 2013 Zdroj: TV Joj

Vianoce „bez reklamy“ na Joj tento rok sponzorujú bača a honelník

Výroba vianočných jinglov TV Joj na rok 2013 Zdroj: TV Joj

Vianoce „bez reklamy“ na Joj tento rok sponzorujú bača a honelník

Výroba vianočných jinglov TV Joj na rok 2013 Zdroj: TV Joj

Vianoce „bez reklamy“ na Joj tento rok sponzorujú bača a honelník

Výroba vianočných jinglov TV Joj na rok 2013 Zdroj: TV Joj