Televízie sa tento rok začali Vianocami zaoberať v sobotu 23. 12.. Väčšinou stavili na výpredaj vianočných názvov. Maratón odštartovala o pol deviatej ráno Markíza rozprávkou Falošný princ, ktorú v tom čase odsledovalo najviac - priemerne 34 % divákov pred obrazovkou. JOJ pokračovala po 11:30 s filmom Na Vianoce budem doma. Ešte nezobudenej Jednotke s reprízovým Supertelom tak štandardná trojka na trhu ukázala, ako získať náskok 8 percentných bodov. Rovnakú facku do tváre dala JOJ prekvapivo aj Markíze, ktorej film Zimný slnovrat s podielom pod 20 % prepadol. Líder získal body späť pri nasledovnom Mr. Beanovi, ktorý vybojoval pre Markízu 36-percentný share.


Takmer hodinu a pol sa po 13:45 televízie priamo prekrývali filmovými titulmi. Sily sa opäť prerozdelili neštandardne. Vyhrala Markíza s najznámejšou značkou - filmom Pozri, kto to hovorí 3. Napriek tomu, podiel pod 30 % predstavy Markízy určite nesplnil. Voľbe Jednotky - náboženskému filmu Ježiš Nazaretský - sa darilo o niečo lepšie (21,7 %) ako filmu Santa Clause na JOJ. Napriek štandardnému tretiemu miestu JOJ získala pre ňu nadpriemerných 19 %.


Najsledovanejšie tituly 23. decembra 2006

Relácia s najväčším počtom divákov televízie JOJ, Jednotky STV a TV Markíza

Vianoce 2006: Silná dominancia Markízy a jeden zlý deň, kedy jej to konkurencia vrátila



Ďalším filmom si JOJ a Jednotka vymenili miesto oproti Markíze, ktorá aj naďalej vyhrávala. Snežní psi TV JOJ získali 20 % trhu, Miluj ma nežne na Jednotke hrozivých 12,3 %. Štartom pásma vlastnej tvorby končiac až o 21:00 sa podarilo Markíze nastoliť výraznú dominanciu, ktorá sa podobne podvečer začala prejavovať aj ďalšie dni. Reprízoví Susedia dosiahli opäť takmer polovičný share, Na streche 35 % a na Poštu pre Teba útočiaci Aj múdry schybí vyhral pre Markízu večer s 38-percentným podielom. Pošta si však zachovala veľmi dôstojných 28 %.


Premiérový slovenský film Zima kúzelníkov s podielom 20,1 % a 354 tisíc divákmi Jednotke len tesne uhral jej prime-time priemer. Markíza si zatiaľ zachovávala vysoký štandard aj s filmom Oklamaná (37,4 %). Na chvoste súboja stála v sobotu TV JOJ so Zoolanderom, ktorý zaujal len o málo viac ako desatinu z množiny divákov pri obrazovkách. Výsledkom zväčša filmového sobotňajšieho súboja sú štandardné hodnoty a bežné prerozdelenie trhu v celodenných priemeroch s výraznejšou dominanciou Markízy najmä v prime-time (37 %).



Najsledovanejšie tituly 24. decembra 2006

Relácia s najväčším počtom divákov televízie JOJ, Jednotky STV a TV Markíza

Vianoce 2006: Silná dominancia Markízy a jeden zlý deň, kedy jej to konkurencia vrátila



Štedrý deň sa zrána začal dobre najmä pre Markízu a jej animované filmy. Nádielka ratingov však skončila filmom Zimný slnovrat o 11:00. Ten jej vygeneroval podpriemer 28 %. Výkyv mala na svedomí JOJ, ktorá ponúkla etablovaný titul Nesmrteľná teta a získala tak pre ňu enormný podiel 26,4 %. Ku koncu sa darilo filmu najviac, konkurencia totiž v tom čase ignorovala divácku objednávku na vianočný program, Jednotka vysielala Poštu pre Teba a Markíza Zlaté vajce. Obe relácie prepadli. JOJ si však na menej dôležitom mieste vystrieľala zjavne zaberajúce eso.


Popoludní odvysielala Jednotka STV s úspechom ďalšiu časť série Ježiš Nazaretský, divácky ohrdnuté Benefícium a po 15:20 naopak atraktívny, už tradičný titul Sokoliar Tomáš. Ten ulovil pre Jednotku takmer 28 % divákov. Koprodukčný film vyhrával najmä v prvej polovici a na konci filmu, pomohli mu reklamné brejky na komerčných staniciach. Diváci sa často po prepnutí z JOJ alebo Markízy nevracali späť.


Najsledovanejšie tituly 25. decembra 2006

Relácia s najväčším počtom divákov televízie JOJ, Jednotky STV a TV Markíza

Vianoce 2006: Silná dominancia Markízy a jeden zlý deň, kedy jej to konkurencia vrátila



Hneď ako Markíza skončila s dvojicou bezmenných filmov Max, Katrin a Vianoce so psom (prepadák s 20-percentným podielom) a Vianočný zázrak (podpriemerných 27 %), nastolila po skončení Sokoliara opäť výraznú nadvládu, podobne ako v sobotu. Z pekla šťastie s 32 % bol trochu pomalý rozlet, stačil však na to, aby JOJ s filmom Zaľúbiť sa a Jednotka so Santa Claus a ja prepadli. Polovicu trhu získal animák Hľadá sa nemo, ktorý je silne promovaný aj po jeho odvysielaní prítomnosťou v zimných identoch televízie.


V polovici disneyovky odštartovali hlavné večerné tituly konkurencie, no-name film 12 vianočných psov na Jednotke a trochu ošúchaná animovaná komédia Shrek a JOJ. Oba tituly menších televízií ich manažmenty ani zďaleka nemohli neuspokojiť, v polovici totiž Nemo doplával a Markíza odštartovala tradičný vianočný film Tri oriešky pre Popolušku. S podielom takmer 60 % film pripomenul úspechy reality show SuperStar alebo Let´s Dance.


Najsledovanejšie tituly 26. decembra 2006

Relácia s najväčším počtom divákov televízie JOJ, Jednotky STV a TV Markíza

Vianoce 2006: Silná dominancia Markízy a jeden zlý deň, kedy jej to konkurencia vrátila



Po skončení Popolušky odišli z enormnej množiny diváci najmä k Jednotke, jej film Stratení v snehovej búrke však popri Románe pre ženy Markízy s 38 % prepadol pri hodnotách okolo 12-13 % podielu podobne ako reprízový Fanfán Tulipán na JOJ. Po polnoci však Jednotka úspešne potvrdzovala verejnoprávnu funkciu, keď jej prenos bohoslužby získal takmer štvrtinu divákov.


Na záver Štedrého večera Markíza podarovala trojke na trhu a jej filmu Druhá prirodzenosť vcelku obstojný podiel 20,8 %. Aj na Štedrý deň si televízie viac-menej zachovali svoje štandardné hodnoty s miernymi výkyvmi. Najmarkantnejšia zmena však prišla v prime-time, kedy Markíza získala v priemere 42 % trhu, JOJ si k spokojnosti udržala svojich 18 % a tieto Vianoce výrazne prepadol prvý kanál verejnoprávnej televízie s 13-percentným podielom na trhu v prime-time.


Na prvý sviatok vianočný opäť excelovali najmä tradičné tituly - na Markíze Ako sa budia princezné (37 %) a podvečer Princezná z mlyna, ktorá sa s podielom tesne vyšším ako Hľadá sa Nemo rok čo rok pomaly profiluje ako silná a tradičná vianočná rozprávka. Aj JOJ sa z podielov tešila pri tradičných tituloch, pre ňu bohužiaľ však iba z jedného. Sedem jednou ranou z balíka slovenských rozprávok z osemdesiatych rokov ju počas dňa ako jediný titul dostal nad 20 %. Je to podobná schéma ako v prípade Jednotky STV, v jej dennej štruktúre okrem bohoslužby napoludnie výraznejšie exceloval len druhý diel rozprávky so zavedenou značkou Z pekla štěstí. Aj keď Jednotka dosiahla svoj denný priemer tretím dielom Ježiša Nazaretského a JOJ filmom Zlaté dieťa po 13. hodine, obe menšie televízie celý deň oslovovali priemerne len desatinu diváctva. Naopak štandardne najsilnejšej Markíze sa darilo vyhrávať od skorého rána až po polnoc s jedinou výraznejšou výnimkou. Slabým miestom bol čas medzi 19:30 a 20:00, kedy Srdcové záležitosti nestačili na hlavné spravodajstvo TV JOJ.


V prime-time výrazne dominoval tradičný titul S tebou mě baví svět, pre Markízu získal viac ako 46 %. Pošťastilo sa TV JOJ, ktorá cielením na inú cieľovú skupinu pri enormnom podieli konkurenčnej stanice dosiahla filmom Dievča na roztrhanie dôstojných 19 %. Jednotka s ďalším no-name filmom Dvanásť dní do Vianoc (12,1 %) už druhý deň po sebe v prime-time prepadla. Aj druhý večerný film priniesol spokojnosť všetkým okrem Jednotky. Biblickému príbehu Jozef z Nazaretu venovalo pozornosť len 16 % divákov, Láska cez internet na Markíze oslovila 34 % divákov a Con Air TV JOJ výrazne nadpriemerných 26 %.


V utorok sa pozície vymenili. Keďže Markíza si zjavne divácku priazeň vyčerpalav v predchádzajúce dni, príležitosti uloviť kus koláča pre seba dostali obe z menších televízií v oveľa väčšej miere. Jednotke sa darilo držať pri 20-percentnom podieli na trhu dopoludnia takmer dve a pol hodiny, neskôr sa jej ale s prekliatym titulom Activity show a filmom Miláčik Herbie podarilo čísla vyvážiť neúspechom. Takmer 19 % dosiahol štvrtý Ježiš nazaretský, nad 20 % sa vyškriabala pôvodná Rysavá jalovica.


Televízia JOJ sa Mrázika s českým dabingom na cennejší čas nasadiť neodvážila, možno však pri pohľade na takmer 47-percentný podiel ľutuje. Markíze sa vydaril dopoludňajší vianočný film Santa Claus sa žení! s 37 %, neskôr ju však čakala len vlna výrazného podriemeru, kedy jej filmy získavali od 20 do 29,9 % trhu. Povzbudenie večer dodala Princezná z mlyna 2, ktorá taktiež ťažiac z úspešnej značky získala 42,4 % trhu a ubrala Čarovným vianociam na Jednotke (16,5 %). Úplne porazila Fantomasa na JOJ, ktorý s 12,5-percentým podielom prepadol.


Vianoce 2006: Silná dominancia Markízy a jeden zlý deň, kedy jej to konkurencia vrátila


Takto môže vyzerať prepadák v prime-time na TV Markíza.

Darčeky rozbaľovali obe menšie televízie až dva dni po Štedrom večeri. Markíze prepadol jej silne promovaný, ale aj neznámy film Vianočný škriatok. Podiel 24 % tesne predbehla JOJ s Inštinktom lovca (24,6 %) a víťazom večera sa stala Jednotka STV so svojimi Drišľakovinami (30,3 %).


Počas vianočných sviatkov slovenské televízie nasadením sviatočnej štruktúry mierne strácali na obvyklých podieloch. Oproti predchádzajúcej nedeli, pondelku či utorku všetky tri najväčšie stanice klesali. Ľudia bežne sledujúci svoju reláciu alebo seriál totiž častejšie prepínali a nachádzali útočisko na zahraničných, najmä českých staniciach. Prírastok vďaka sviatočnej ponuke zaznamenala aj Dvojka STV.



Grafy: Mediálne.sk. Share (podiely) televízií v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov. Údaje PMT/TNS poskytli televízie, alebo web TV JOJ. Hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. V prípade záujmu o garantované hodnoty kontaktujte spoločnosť PMT.