Inštitút zistil, že verejnoprávne médiá majú často problém zaujať mladších divákov a ľudí s nižším vzdelaním. Väčšina z týchto značiek sú široko používané, evidujú vysokú mieru dôveryhodnosti, no často im menej veria ľudia, ktorí sa prikláňajú k populistickým názorom.
To sú hlavné zistenia z novej správy britského inštitútu Reuters Institute for the Study of Journalism, ktorá vznikla v spolupráci s fínskym verejnoprávnym vysielateľom Yle.
Obracia sa na dáta z tohtoročného prieskumu Digital News Report a sleduje osem európskych krajín: Fínsko, Nemecko, Spojené kráľovstvo, Španielsko, Taliansko, Francúzsko a Grécko. Respondenti odpovedali na otázky v celkom piatich okruhoch.
Online alebo offline?
Prvá z otázok znela: „Ktoré z médií ste použili ako zdroj správ offline alebo online minulý týždeň“? Počet respondentov bol v každej krajine a pri každej otázke iný, v tomto prípade sa pohyboval od 2005 do 2023.
V rámci ôsmich skúmaných krajín je britská BBC jediné médium, ktoré oslovuje kombináciou platforiem o desať percent viac ľudí ako má dosah iba s offline platformami. BBC tiež dosiahla najvyššie výsledky vo všetkých meraných aspektoch.
Ani naši západní susedia sa od tohto trendu nelíšia. Česká televízia a Český rozhlas oslovujú
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?