Televízna legenda sa vráti

Televízna kultovka Twin Peaks režiséra Davida Lyncha sa vráti na obrazovky. Americká platená televízia Showtime oznámila, že v roku 2016 uvedie nové časti seriálu, vysielaného v rokoch 1990 a 1991. Scenár budú písať pôvodní tvorcovia D. Lynch a Mark Frost. Showtime si objednal deväťdielnu minisériu, ktorá nadviaže na vesmír z pôvodných 39 epizód, no nemalo by ísť o priame pokračovanie. Na Slovensku vysiela seriály Showtimeu platený kanál HBO, nové časti Twin Peaksu by teda mohli byť dostupné aj tunajšiemu publiku. Twin Peaks je mysteriózna krimi-dráma o agentovi FBI Daleovi Cooperovi, ktorý vyšetruje vraždu krásky Laury Palmer. Kultový charakter si získal najmä bizarnosťou typickou pre diela Davida Lyncha.

Prečo médiá strašia ebolou

Epidémie nie sú príležitosťou len pre farmaceutické koncerny, ale aj pre médiá, ktoré sú v časoch epidémií a prírodných katastrof mimoriadne sledované. Pre spravodajcov však ide o etickú výzvu nešíriť paniku a nenafukovať zbytočne bublinu. Podľa novinára americkej verejnoprávnej stanice PBS Milesa O'Briena to komerčné spravodajské televízie Fox News a CNN fatálne nezvládli a zbytočne šíria medzi ľuďmi paniku. Moderátorka Fox News Elisabeth Hasselbeck sa napríklad spýtala experta na infekčné ochorenia, prečo sama nepanikári, iná TV osobnosť tejto konzervatívne zameranej televízie zas navrhla, aby ľudí z krajín, kde sa šíri ebola, nevpúšťali na územie USA, „pretože neveria v tradičnú zdravotnú starostlivosť“. Podľa M. O'Briena to nezvládla ani CNN, hoci má najlepšieho lekárskeho korešpondenta Sanjaya Guptu. Celý článok na The Wrap.

Axel Springer investoval do magazínu Ozy

Nemecké vydavateľstvo Axel Springer investuje 20 miliónov amerických dolárov do internetového magazínu Ozy, za ktoré získa 16-percentný podiel v spoločnosti a stane sa po zakladateľovi Carlosovi Watsonovi druhým najväčším akcionárom, informuje The Wall Street Journal. Axel Springer mal dosiaľ vo firme podiel 0,6 percenta, šéf Axel Springer Mathias Döpfner po novom zaujme miesto v predstavenstve vydavateľa Ozy. Nemecké vydavateľstvo vidí potenciál na rast portálu, ktorý vznikol len vlani v septembri zameriavajúc sa na mladších a vzdelanejších čitateľov. Stránku chce lokalizovať do španielčiny a partnerstvo napĺňať zdieľaním obsahu, reklamných systémov či technologických platforiem.

Z Brava bude už len dvojtýždenník

Tíndežerský časopis Bravo začne materské vydavateľstvo Bauer Media Group vydávať od budúceho roka v redšej, dvojtýždennej periodicite. Printový titul tak bude profilovať viac ako prémiový magazín, uvádza Meedia.de. Informácia o zmene periodicity prichádza krátko po predstavení nového konceptu Brava, z ktorého chce mať Bauer Media „sociálny časopis“ – rezonujúci v online – a podľa možností s interaktívnejším obsahom a návratom k ťažisku v hudobnom priemysle s témami o jeho aktéroch. Okrem toho chce byť Bravo po novom čitateľsky „užitočnejšie“ a viac nahliadať do zákulisia, prinášať aj články o poznaní a lifestyle. V súvislosti s menším počtom vydaní v roku sa zvýši počet strán jednotlivých čísel o dvanásť.

The Daily Telegraph zistil, že budúcnosť je v digitáli

Veľké zmeny v tvorbe redakčného obsahu zavádza britský denník The Daily Telegraph, ktorý reštrukturalizuje editorské procesy a do popredia vysúva online kanály. Noviny tak bude vnímať „druhorado“ a skladať ich najmä z webovej produkcie, ktorú v printe zalomí do viac-menej štandardizovaného tvaru. V denníku zachová názorovú sekciu a niekoľko exkluzívnych článkov. Podobný trend už nastolili aj viaceré ďalšie noviny po celom svete. V súvislosti s úpravami redakčnej činnosti sa v newsroome Daily Telegraphu zavádza ranná a večerná pracovná zmena – od 6. hodiny ráno sa začne prvá, o polnoci sa skončí druhá. Redaktorom vedenie adresovalo podľa Guardianu päť základných požiadaviek vrátane schopností, ktoré musia ovládať. Od jednotlivých oddelení budú editori vyžadovať denne päť špičkových materiálov, z toho jeden obsahujúci video, jeden článok s interaktívnym prvkom a aspoň jeden text vhodný na zdieľanie. S ohľadom na koncentráciu na digitálne kanály zároveň majú redaktori šetriť slovami a zamerať sa na dáta, „o ktorých je víťazstvo v digitálnom priestore“.

Spiegel zmení deň vychádzania aj ponuku na webe

Nemecký týždenník Spiegel sa pripravuje na to, že od roku 2015 začne vychádzať už cez víkend. Na stánkoch by sa mal objavovať už od soboty, namiesto doterajších pondelkov. Novinka je súčasťou zmien, ktoré zavádza nový šéfredaktor Wolfgang Büchner v rámci svojho projektu Spiegel 3.0, píše Der Standard (via APA). Okrem toho sa týždenník chystá aj na pridanie prémiového obsahu na webe, kde má digitálna verzia titulu aktuálne vyše 51-tisíc predplatiteľov. Hoci spravodajská časť webu Spiegelu ostane naďalej bezplatná, od polovice budúceho roka by mal prinášať aj doplnkový obsah, v ktorom budú najzaujímavejšie a exkluzívne články dostupné len predplatiteľom. Správne nastavenie tejto ponuky bude podľa šéfa vydavateľstva Oveho Saffeho umením, no Spiegel podľa neho správnu deliacu líniu nájde.

Nemecký BuzzFeed vystrkuje rožky

Nemecká verzia BuzzFeedu sa pomaličky rozbieha. Tamojšia mutácia si už otvorila účty na Twitteri a Facebooku a vypustila zopár linkov, smerujúcich na americké články. Prvý sa týkal nových častí seriálu Twin Peaks. Nemecký BuzzFeed bude mať iba pár redaktorov, podľa Meedia.de štyroch až šiestich. Redakcia už aj našla svoje malé sídlo v Berlíne.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)