Večerníček opäť v reklame, ČSOB ho však už zrejme nevyužije

"Rozprávková hviezda žiari ďalej." S takýmto sloganom začal Rozhlas a televízia Slovenska tento týždeň propagovať tradičný podvečerný Večerníček.

V printovom inzeráte, ktorý verejnoprávna inštitúcia zadala do vybraných novín a časopisov, oznamuje, že "Deduško Večerníček vás poteší každý večer na Dvojke!". Vizuálu inzerátu dominuje postavička deduška Večerníčka, ktorá v spoločnosti svojho psa rovnako ako v klasickej zvučke podvečernej rozprávky rozsvecuje hviezdy na oblohe.

RTVS spustil marketingovú podporu Večerníčka dva týždne po tom, čo ho v rámci vysielania Slovenskej televízie presunul z Jednotky na Dvojku. "Vysielací čas Večerníčka sa v minulom období menil na Jednotke už viackrát, takto dostane jeden stabilný vysielací čas," argumentoval začiatkom mesiaca programový riaditeľ RTVS Ľuboš Machaj. Nasadzovaný je v pracovných dňoch o 18:30.

Do septembra Večerniček nemal stabilný vysielací čas, Jednotka ho vysielala v pracovných dňoch o 19:05 a počas víkendov o 19:15. Dôvodom bolo regionálne spravodajstvo Slovensko Dnes, ktorému rozprávka musela od pondelka do piatka o 19:15 uvoľniť priestor. STV navyše Večerníček nasadzovala do konkurenčne najnáročnejšieho slotu v rámci prime-time, keď komerčné stanice vysielajú spravodajstvo.

Večerníček bol tento rok široko medializovaný aj kvôli prepožičaniu jeho zvučky na reklamné účely.  RTVS ju za 15-tisíc eur poskytla na využitie v rámci kampane banky ČSOB komunikujúcej hypotekárny produkt firmy. Niektorí spotrebitelia reklamu kritizovali, napríklad v internetových diskusiách, keďže zvučka Večerníčka zaznievala nielen ako znelka pred a po rozprávke, ale aj počas reklamných brejkov. 

Banka spustila kampaň od agentúry MUW Saatchi & Saatchi v marci a pôvodne počítala aj s druhou fázou na jeseň, ktorá mala mať polovičné nasadenie. Podľa ČSOB sa však už deduško Večerníček v ďalších kampaniach s najväčšou pravdepodobnosťou neobjaví.

"Vyberali sme z niekoľkých alternatív a zvolili sme z nášho pohľadu tú najlepšiu pre jesenné obdobie," uviedol pre Mediálne.sk riaditeľ divízie marketingu ČSOB Róbert Trubač. Banka bola s rozprávkovým konceptom podľa neho v konečnom dôsledku spokojná: "Z pohľadu naplnenia cieľa - byť odlíšiteľný od konkurencie – bol tento koncept úspešný," dodáva Trubač. 

ČSOB začala v septembri opäť komunikovať hypotekárny produkt. V kampani od rovnakej agentúry využíva koncept "veľkého jesenného sťahovania". Ako hlavný benefit komunikuje rýchlosť vybavenia žiadosti o úver a stopercentnú zľavu z poplatku. Nová kampaň ČSOB na blogu Reklamy. 

Večerníček opäť v reklame, ČSOB ho však už zrejme nevyužije

Zdroj: RTVS