Väčšina amerických domácností je

Technológia HD sa stala jednou z najrýchlejšie prijatých za posledných dvadsať rokov, ale jej reálne využitie zaostáva. Konštatuje to výskumná spoločnosť Nielsen, ktorá zmapovala, ako sa HD dostalo do amerických domácností. O výsledkoch informuje na blogu.

Podľa zistení Nielsena je 56 % amerických domácností vybavených technikou na sledovanie televízie vo vysokom rozlíšení. Avšak z celkového množstva času, ktorí strávia Američania pred televízorom, pripadá iba 13 % (respektíve 19 % pri káblových programoch) na takzvané "true HD" vyžadujúce HD televízor, HD tuner a televízny kanál vo vysokom rozlíšení. "Inými slovami, napriek miliardám dolárov, čo Američania minuli na kúpu HD televízorov, viac než 80 % sledovania televíznych programov je stále v štandardnom rozlíšení," konštatuje Nielsen.

Vidí tri príčiny: ako prvú uvádza fakt, že 44 % domácností stále nemá HD set alebo neprijíma HD služby. Druhým dôvodom je to, že väčšina HD domácností vlastní aspoň jedno SD zariadenie – a tretina celkového času pozerania televízie sa uskutočňuje na nich. Do tretice spomína, že i cez HD sety sledujú diváci stále asi 20 % programov v štandardnom rozlíšení.

Nielsen zistil, že americkí "HD ready" diváci najčastejšie pozerajú vo vysokom rozlíšení šport, jeho podiel predstavuje až 21 % z celkového času venovaného sledovaniu televízie v amerických domácnostiach. Spravodajstvu vo vysokom rozlíšení patrí 15 % a, naopak, najmenej populárnym je pozeranie detských HD programov (2 %). Najčastejšou vekovou skupinou využívajúcou HD technológiu sú mladí dospelí. Populárna je napríklad aj v ázijských domácnostiach, z ktorých dve tretiny sú pripravené na HD.

Nielsen uvádza, že v budúcnosti možno predpokladať rast sledovania  programov vo vysokom rozlíšení. Pôjde to ruka v ruke so zvyšovaním penetrácie HD signálu či rozširovaním HD televízorov aj do izieb detí a tínedžerov. Svoj podiel môžu mať aj kábloví a satelitní operátori nahrádzajúci SD kanály vysokým rozlíšením všade, kde to je možné.

The Nielsen Company patrí v Amerike k popredným spoločnostiam skúmajúcim televízny trh. Zabezpečuje aj peoplemetrové meranie sledovanosti pre celé USA.