Američanov prestávajú baviť celebrity

Celebritné magazíny sa na stánkoch v USA predávajú stále menej a menej. Pokles si všimol The New York Times na základe údajov oficiálneho auditu printových titulov. Časopisy People, InStyle a US Weekly sa v prvých šiestich mesiacoch medziročne prepadli o skoro 15 percent, Touch Weekly o 23,5 percenta, Star Magazine o 21,8 percenta, People StyleWatch o 32,8 percenta a Vanity Fair o 11,8 percenta. Pokles predaja na stánkoch mierne zachraňuje skôr rastúci trend počtu predplatiteľov, väčšine časopisov sa ich počet zvýšil o 3 – 8 percent.

Briti sa majú vyzbierať a kúpiť Murdochove noviny

S netradičnou crowdfundingovou kampaňou prišla v Británii skupina Let‘s Own The News, ktorá chce získať prostriedky na odkúpenie novín the Times a Sunday Times. Ich vlastníkom je skupina News Corporation mediálneho magnáta Ruperta Murdocha. Noviny v skutočnosti nie sú na predaj, no aktivisti sa nazdávajú, že ak nahromadia dostatok peňazí, periodiká sa im podarí odkúpiť. Podľa vlastných prepočtov by potrebovali asi 100 miliónov libier – z toho polovicu na realizáciu akvizície a zvyšok na to, aby z novín opäť urobili ziskové tituly, uvádza Guardian. Zakladateľ zbierky Laurie Fitzjohn iniciatívu zdôvodňuje tým, že 80 percent britských novín patrí úzkemu okruhu ľudí, čo podkopáva demokraciu.

Bezpečné stránky posunie Google hore

Vyhľadávač Google bude uprednostňovať vo výsledkoch webstránky, ktoré sa najviac chránia pred hackerskými útokmi a teda sú bezpečnejšie aj pre používateľov. Ide o weby s „https“ v URL adrese, ktoré tvoria asi 56 percent všetkých stránok, píše Mashable. Prioritizácia bezpečných webov by podľa Googlu mohla donútiť aj ostatné spoločnosti, aby na svoje stránky implementovali ochranné prvky.

Seriálové hity Netflixu pozerá menej ako polovica predplatiteľov

Podľa prieskumu, ktorému sa venuje web Variety, pozná väčšina predplatiteľov video-on-demand platformy Netflix pôvodné seriály online služby ako House of Cards či Orange Is the New Black, no oveľa menej ich aj sleduje. Centris Marketing Science zistil, že len 44 percent abonentov Netflixu videlo už seriál Orange Is the New Black, ešte menej – 31 percent – pozeralo House of Cards. Pokiaľ ide o povedomie o oboch seriáloch – o House of Cards počulo 94 percent predplatiteľov Netflixu, o Orange Is the New Black 89 percent. Rovnakú otázku položili v rámci prieskumu aj ľudom, ktorí nie sú predplatiteľmi služby. Z nich 72 percent uviedlo, že počulo aspoň o jednom z titulov.

Čo letí v televíziách

Nemecko hľadá v reality šou topmodelky, Superstar, najlepší Hlas a dlhodobo necháva súťažiacich v kontajneroch pod dohľadom Veľkého brata, no v televíziách po celom svete majú priestor aj nové, svieže formáty. Svoj výber zaujímavých programov zostavil nemecký online magazín o médiách Meedia.de. Sú medzi nimi nápady z Austrálie, Singapuru či Izraela.

Puma povolala do spotu športových rebelov

Značka oblečenia Puma sa chce znova pozicionovať ako športový brand, preto spustila veľkú marketingovú kampaň s mottom Forever Faster (Navždy rýchlejší). Do spotu si Puma prizvala športovcov z rôznych odvetví, ktorí sú známi tým, že kašľú na konvencie a radi podstupujú riziko, uvádza Wuv.de. V reklame tak účinkujú aj bežec Usain Bolt či futbalista Mario Balotelli. Športovci v spote predvádzajú kúsok zo svojho športového nadania, no zároveň si užívajú chvíle vo vírivke v príjemnej spoločnosti.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)