Nemecká trhová dvojka ProSieben, špecializujúca sa na mladých divákov od 14 do 29 rokov, vrátila do stredajšieho prime-timu Zúfalé manželky (Desperate Housewives) a Upírske denníky (The Vampire Diaries) s novými časťami.

Upírske denníky pôjdu na Markíze napoludnie. Na ProSieben fungujú aj v prime-time (sledovanosť v Nemecku)

Upírske denníky išli ako druhé, o 21:15 s nábehovou krivkou po "zúfalkách" (share 17,6 % v 14-49). V základnej reklamnej cieľovej skupine dedili dobre; ostali pri nich vyše tri štvrtiny ľudí a trhový podiel dosiahol úroveň 13,7 %. Pre stanicu zvyknutú na 11 až 12 % je to úspech. Upírske denníky boli trhovou dvojkou a pomohli oslabiť RTL, ktorá mala s reláciou Bez dlhov (Raus aus den Schulden) iba podpriemerných 15,8 %. Neuškodila im ani konkurencia etablovanej kriminálky Klamári (Lie to Me), ktorá priniesla Voxu aj minulý týždeň výborných 10,9 % a svojich divákov si medzitýždenne takmer do jedného udržala. Stredajší súboj pritvrdila verejnoprávna ZDF: jej nová kvízová šou Rette die Million! s Jörgom Pilawom mala u mladých 10,0 %.

Seriál The Vampire Diaries, vyrábaný pôvodne americkou stanicou The CW pre cieľovú skupinu žien od 18 do 34 rokov, chystá v slovenskej premiére aj Markíza. Od nedele 7. novembra ho bude vysielať okolo 11. hodiny s dvoma časťami za sebou pod názvom Upírske denníky.

Písali sme o The Vampire Diaries na Markíze:

Upírske denníky pôjdu na Markíze napoludnie. Na ProSieben fungujú aj v prime-time (sledovanosť v Nemecku)

Zdroj: RTL II

Pondelok, 21:15. Nemecká RTL II predstavila ďalší rozporuplný formát. Jej nový desaťdielna relácia Miesto činu: Internet (Tatort Internet, na snímke) sa cez nastrčené neplnoleté dievčatá snaží vypátrať pedofilov na webe a reportážnou formou zaznamenáva stretnutia s nimi. "Ozývajú sa hlasy, že autori v divákoch podporujú voyeurizmus a vysielajú obyčajný "lov na čarodejnice"," uvádza portál Nova.cz a dodáva, že po odvysielaní sa bez stopy zľahla zem po jednom z aktérov podozrivých z pedofílie.

Trhový podiel minulotýždňovej pondelkovej časti bol na pomery RTL II dobrý: u mladých od 14 do 49 rokov dosiahol 7,3 %, čo znamenalo pokles len o štyri desatiny bodu v porovnaní s prvou epizódou. Pritom stanica bežne dosahuje šesť percent. Odborný portál dwdl.de uvádza, že o formáte sa v médiách píše denne, ale divácky záujem postupne opadáva a skĺza do staničných priemerov.

Utorok, 20:15. Formát Fremantlu X Factor na nemeckej stanici Vox v posledných týždňoch klesá: prvý októbrový utorok spadol pod desať percent a aj minulý týždeň dosiahol "len" 9,3 %. Najskôr sa o to postaral silný premiérový nemecký film Die Wanderhure na Sat.1 (32,4 %), minulý utorok mu zasa uškodila ZDF a jej priame prenosy z kvalifikácie na futbalové majstrovstvá Európy, s ktorými mala v najsilnejších časoch okolo 20. hodiny podiel 25 %. Slabšia než zvyčajne bola i RTL s C.S.I.: Kriminálkou Miami (CSI: Miami, 16,5 %). Spočiatku sa nedarilo ani ProSieben so Simpsonovcami (prvá časť 10,6 %), no druhá epizóda si o 20:45 polepšila na 13,1 %. Napriek pádu pod desať percent je však X Factor naďalej pre Vox úspešný; stanica má totiž dlhodobý priemer okolo 8 %.

Nemecko: Top 10 – 11. až 17. október 2010
relácia - stanica - deň, začiatok vysielania - počet divákov/share 14 – 49 (v %)

1. RTL Box (RTL Boxen: Der Kampf V. Klitschko - S. Briggs) - RTL - sobota, 23:17 - 5,98 mil./56,7 %
2. RTL Box (RTL Boxen: Vor dem Kampf) - RTL - sobota, 22:47 - 5,05 mil./42,8 %
3. Das Supertalent - RTL - sobota, 20:15 - 4,91 mil./40,1 %
4. Mejdan v Las Vegas (What Happens in Vegas) - RTL - nedeľa, 20:15 - 3,94 mil./25,0 %
5. RTL Box (RTL Boxen: Countdown) - RTL - sobota, 22:09 - 3,84 mil./31,2 %
6. Milionár (Wer wird Millionär?) - RTL - pondelok, 20:15 - 2,81 mil./21,4 %
7. Kobra 11 (Alarm für Cobra 11 - Die Autobahnpolizei) - RTL - štvrtok, 20:14 - 2,75 mil./22,9 %
8. Dr. House (House M.D.) - RTL - utorok, 21:14 - 2,71 mil./19,9 %
9. NCIS – Námorný vyšetrovací úrad (Navy NCIS: Naval Criminal Investigative Service) - Sat.1 - nedeľa, 20:14 - 2,63 mil./16,8 %
10. Kosti (Bones) - RTL - štvrtok, 21:15 - 2,61 mil./20,6 %

 

Podiely televízií 14-49
RTL 19,8 % • ProSieben 12,0 % • Sat.1 10,6 % • Vox 7,8 % • ZDF 6,5 % • kabel eins 6,3 % • ARD 5,9 % • RTL II 5,2 %

Celotýždenné podiely. RTL (+ 1,1) si upevnila pozíciu na čele rebríčka nemeckých staníc, o čosi menej rástla i jej konkurentka ProSieben (+ 0,3). Sat.1 (- 1,5) sa vrátila na tradičné tretie miesto. Vox si udržala pozíciu aj share, verejnoprávne stanice ZDF (- 1,1) a ARD (- 0,4) i RTL II (- 0,2) klesali a kabel eins (+ 0,1) mierne rástol.

Zdroje údajov:
• správa negarantuje prehľad všetkých pohybov na trhu uplynulý týždeň. Venuje sa iba vybraným programovým novinkám a dôležitým posunom v sledovanosti relácií
• ratingy jednotlivých relácií získava redakcia z teletextu ProSieben a webstránky dwdl.de
• rebríček TOP 10 najsledovanejších relácií zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov dwdl.de. V rebríčku sú relácie vysielané medzi 20:15 až 00:00
• podiely televízií na trhu v danom týždni zostavuje Mediálne.sk podľa denných výstupov quotenmeter.de

Ak nie je uvedené inak, Mediálne.sk v textoch pracuje s hodnotami share pre cieľovú skupinu 14 – 49. Uvádzané hodnoty sledovanosti sú len informatívne a negarantované. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje AGF/GfK Fernsehforschung.