UPC rastie na Slovensku digitál a satelit, klesá analóg aj MMDS

Telekomunikačný operátor UPC Broadband Slovakia aj v druhom kvartáli „konvertoval“ svojich káblových zákazníkov z analógovej na digitálnu ponuku. Veľkú časť z nich si dokáže udržať, no tak ako v ostatných kvartáloch a rokoch, určitý počet zrejme premigruje ku konkurencii. Počet analógových a digitálnych predplateliteľov sa pritom postupne dorovnáva, prevahu majú stále klienti pôvodnej verzie videoslužieb. Česko je spomedzi trhov UPC v strednej a východnej Európe zatiaľ jediné, kde digitálni kábloví zákazníci výrazne prevyšujú analógových (420-tisíc vs. 92-tisíc).

Ako vyplýva z aktuálnych údajov materského koncernu Liberty Global, v druhom štvrťroku 2011 malo UPC na Slovensku 116 700 klientov analógovej káblovky a 97 300 digitálnych abonentov. Kým za tri mesiace končiace sa 30. júna tohto roka počet analóvých domácnosti UPC klesol o 9 700, v rovnakom období pribudlo 7 300 predplatiteľov služby UPC Digital.

Celkový pokles videozákazníkov bol medzikvartálne menší – TV balíky od UPC si predplácalo o 500 domácností menej ako ku koncu marca 2011, spolu vyše 258-tisíc klientov. K poklesu prispel mierny úbytok MMDS zákazníkov, ktorých sú spolu iba dve tisícky. Vyše dvetisíc ľudí si naopak objednalo satelitnú službu od príbuznej firmy UPC DTH. Celkový počet satelitných predplatiteľov bol ku koncu júna 42 300.

Medziročne bol úbytok odberateľov videoslužieb značky UPC o čosi väčší, počet zákazníkov klesol o vyše štyri tisícky, vzhľadom na veľkú zákaznícku bázu ide iba o 1,6-percentný medziročný pokles. Operátorovi za kvartál opäť narástol počet predplatiteľov internetu (o štyri tisícky na takmer 78-tisíc), medziročne to predstavovalo nárast o takmer pätinu.

Počet predplatiteľov UPC na Slovensku k 30. júnu 2011
v zátvorke rozdiel oproti 31. marci 2011

analógová káblovka 116 700 (- 7,7 %)
digitálna káblovka 97 300 (+ 8,1 %)
Satelit (UPC Direct) 42 300 (+ 5,2 %)
MMDS 2 200 (- 8,3 %)

TV segment spolu 258 500 (- 0,2 %)

Internet 77 700 (+ 5,4 %)

Zdroj: Liberty Global