Najväčší káblový operátor UPC Broadband Slovakia sa v najbližších rokoch nechystá ukončiť poskytovanie služieb analógovej káblovej televízie. Spoločnosť to opätovne komunikuje v čase, keď sa začal prechod z analógového na digitálne terestriálne vysielanie.
Zachovaním analógu UPC podľa hovorcu spoločnosti Jaroslava Kolára vychádza v ústrety divákom, ktorí momentálne nemajú záujem o prechod na digitálnu káblovku.
„S nami majú diváci svoju obľúbenú analógovú televíziu istú. O dva roky by sa malo skončiť analógové televízne vysielanie, no v ponuke káblovej televízie pre svoje nesporné výhody analóg ostane naďalej,“ tvrdí v tlačovej správe generálny riaditeľ UPC Martin Maťašeje.
UPC ako výhodu analógu uvádza, že pri tomto druhu signálu sa v jednej domácnosti môže pripojiť ľubovoľný počet televízorov bez potreby set-top boxu pre každý jeden z nich, ako to je pri väčšine ostatných digitálnych platforiem. To je "dôležitá výhoda, vďaka ktorej analóg ostane súčasťou ponuky káblových operátorov ešte veľmi, veľmi dlho,“ dodal Maťašeje.
Atraktivitu analógu chce UPC podporiť aj preradením českých verejnoprávnych staníc ČT 1 a ČT 2 z rozšíreného do základného súboru programov analógovej káblovky. Tieto programy ponúkajú v základnej ponuke satelitné platformy už pri produktoch bez mesačných poplatkov aj mnohí prevádzkovatelia IPTV či konkurenčné káblovky.
Cena základného súboru analógovej káblovky sa však zároveň od 1. januára 2011 zvýši o 1,22 eura zo súčasných 4,68 na 5,90 eura mesačne. "Vzhľadom na zvýšené vstupy v uplynulých rokoch je úprava ceny v súčasnosti nevyhnutná. Naďalej však bude patriť medzi najnižšie ceny za služby káblovej televízie na Slovensku," tvrdí Kolár. Ako dodal, žiadne iné ceny za televízne, internetové a telefónne služby sa zvyšovať nebudú.
Televízny biznis UPC na Slovensku pre silnejúci konkurenčný boj klesá: počet videozákazníkov klesol z 262 600 predplatiteľov ku koncu júna na 261 100 k 30. septembru. Za poklesom je strata 5,6 % zákazníkov analógovej káblovky. Takmer 9-tisíc ľudí, ktorí za posledné tri mesiace prestali využívať túto službu, neprešli kompletne k digitálu od UPC: digikábel za tri mesiace narástol o vyše 4 a pol tisíca.
Najrýchlejší kvartálny rast za posledný rok – až o deväť percent – zaznamenal satelit od UPC. Na druhej strane rast počtu zákazníkov digitálnej káblovky UPC sa spomalil: kým z minulosti si pamätá aj 10-percentné tempo, teraz bol 6,2 %. Digikábel malo ku koncu septembra vyše 78-tisíc domácností, spolu so satelitom počet "digitálnych" televíznych zákazníkov UPC na Slovensku prekročil stotisícovú hranicu. Viac informácií.