Seriálový hit HBO Entourage smeruje do kín
Po Sex and the city sa do kín dostane ďalší film na motívy seriálu televízie HBO Entourage. Film má premiéru 5. júna a nadviaže na seriál, ktorý sa skončil po ôsmich sériách ešte v roku 2008. Režírovať ho bude tvorca seriálu Doug Ellin. Entourage bol o kariére úspešného herca Vincenta Chasea, ktorý sa spolu s partiou kamarátov snaží ukotviť v Los Angeles. Film bude o prvom režisérskom pokuse Vincenta, ktorý prestrelí rozpočet na film. Seriál bol známy krátkymi vystúpeniami známych ľudí, tak to bude aj v prípade filmu. Pozrite si trailer, ktorý vyšiel v utorok. HBO bolo komerčne úspešné aj dvomi sfilmovaniami Sex and the city, napriek tomu, že u kritikov prepadli na plnej čiare.
Zatýkanie politikov v priamom prenose
Televízni diváci na Ukrajine mohli v stredu naživo sledovať zatýkanie vysokých politických predstaviteľov. Priamo na zasadnutí vlády si prišla polícia pre šéfa Štátnej služby pre mimoriadne situácie Serhija Bočkovského a jeho zástupcu Vasyľa Stojeckého. Oboch odviedli v putách, podozriví sú z korupcie týkajúcej sa offshorových spoločností. Ako poukazujú viaceré zahraničné médiá vrátane Mashable, televízne zatýkanie bolo vopred pripravené a malo vyslať signál verejnosti aj Západu, že kabinet bojuje s úplatkárstvom.
Showtime chystá seriálovú novinku Billions
Americká káblová stanica Showtime patriaca televízii CBS investuje do seriálovej novinky s názvom Billions (Miliardy). Ide o drámu pozostávajúcu z 12 hodinových dielov, ktorá sa venuje vysokým politickým a finančným kruhom v New Yorku. V seriáli si zahrajú Damian Lewis či Paul Giamatti, informuje C21media.net. Seriál napísali a produkujú Brian Koppelman, David Levien a Andrew Ross Sorkin. Nakrúcanie sa začne tento rok v New Yorku a Showtime novinku uvedie v roku 2016.
Twitter testuje autoplay videoklipov
Twitter opäť kopíruje sociálnu sieť Facebook. Mikroblogovacia platforma začala na niektorých používateľov v USA testovať automatické spúšťanie videoklipov, píše AdAge. Autoplay funguje iba cez mobilné aplikácie a iba pri vybraných klipoch - sponzorských odkazoch a klipoch, ktoré používatelia nahrali cez appku. Twitter testuje dve formy automatického spúšťania - pri jednej sa spustí celý klip, pri druhej iba 6-sekundová upútavka, ktorá sa opakuje dokola. Video sa spustí bez audia, zvuk počuť až po kliknutí naň, rovnako na Facebooku. Ten uviedol autoplay na jeseň 2013. V súčasnosti sa podľa AdAge každý deň prehrajú na sociálnej sieti tri miliardy klipov. Za prehratie sa pritom považuje aspoň trojsekundový úsek. Twitter zvažuje, že ako „view“ bude počítať, ak používateľ klikne na video.
Facebook skúša tiež nový autoplay
S autoplay funkciou ďalej experimentuje aj Facebook. Ako informuje server Recode, sociálna sieť začala na mobilných zariadeniach testovať automatické spustenie nového klipu po tom, čo sa prehral pôvodný. Podobne to funguje aj na YouTube. Ďalší klip sa nezačne prehrávať okamžite - najprv sa zobrazia odporúčané videá, ak user na žiadne z nich neklikne, po pár sekundách sa nové video spustí samé.
Nemci pre tragédiu menili program
Na utorkové letecké nešťastie reagovali v Nemecku aj miestne televízie, ktoré vo veľkom upravovali program. Z vysielania vypadla aj zábavná relácia Stefan Raaba TV total, ktorú pravidelne vysiela ProSieben. „Sú dni, keď sa smiať nedá,“ poznamenal moderátor. Verejnoprávna Das Erste vyhradila aj vo večernom prime-time priestor mimoriadnemu spravodajstvu, rovnako ZDF. RTL okrem klasickej spravodajskej relácie vysielala aj špeciál o nehode, téme sa venoval aj nočný RTL Nachtjournal, píše RP-online.de.
Ktoré články o tragédii rezonovali na sociálnych sieťach
Zdrojom informácií o leteckom nešťastí boli aj spravodajské online portály a sociálne siete. Z tohto pohľadu urobil zaujímavú analýzu web Meedia.de s využitím dát analytického webu 10000flies, ktorý monituruje, aký obsah sa zdieľa na sociálnych sieťach. Web sa zameral na články Bildu, Spiegelu a Focusu, všetky médiá informovali o nehode zhruba od 11:30. Okolo 12:15 už mali texty na Facebooku a Twitteri okolo 1200 komentárov. Ďalší prehľad zobrazuje, ktoré články mali najviac interakcií počas celého dňa a v akom čase. Vidno, že na Facebooku sa darilo najmä textom s bulvárnym obsahom, na Twitteri mali úspech novinky a hlavné fakty. Celá analýza.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)