Leto pokračuje. Aj v 28. týždni (6. až 12. júl) medzitýždenne najviac stratila Joj (- 0,5 na 18,7 %). Už druhý týždeň najvýraznejšie opäť rástla verejnoprávna Dvojka (+ 0,6 na 4,4 %) a za ňou Markíza (+ 0,5 na 30,4 %).
Aktuálne podiely vs. priemer sezóny
Markíza 30,4 % (- 2,2)
Joj 18,7 % (- 0,6)
Jednotka 14,9 % (- 0,2)
Dvojka 4,4 % (- 0,3)
Joj Plus 3,5 % (+ 1,1)
Ta3 2,2 % (+ 0,6)
Trojka 0,5 % (- 0,2)
Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon
Markíza 30,4 % (- 5,0)
Joj 18,7 % (+ 2,4)
Jednotka 14,9 % (- 1,4)
Dvojka 4,4 % (- 0,1)
Joj Plus 3,5 % (-)
Ta3 2,2 % (+ 0,1)
Trojka 0,5 % (-)
Udalosti týždňa. Minulý týždeň televízie menili program pre rozlúčku s Michaelom Jacksonom (na snímke). Verejnoprávna Dvojka STV, súkromná Joj aj spravodajská Ta3 boli s dosiahnutým výsledkom spokojné. Svedčia o tom rozoslané tlačové správy.
Najsledovanejšia televízia Markíza sa po týždni pod tridsiatkou opäť vrátila nad ňu. V rebríčku top 10 najsledovanejších programov, ktorý zverejnila na teletexte, má až šesť filmov. Z nich najúspešnejší bol ten z pera Ingy Lindström Dedič z Granlundy (share 35,6 %). Najúspešnejšou hodinovkou Markízy ostáva slot medzi 19. a 20. hodinou, kde má Televízne noviny (týždenný priemer 53,6 %) a Dnes (35,0 %).
Komerčná a trhová dvojka Joj je rovnako ako Markíza pod sezónnymi priemermi. Leto jej ako celku nesluší, zato však pomáha spravodajským reláciám. Promi Noviny vo štvrtok (28,4 %) a Krimi Noviny v stredu (29,8 %) vytvorili rekordy: obe dosiahli najvyššie trhové podiely od začiatku vysielania. V top dvadsiatke najsledovanejších relácií týždňa má Jojka len spravodajské a servisné relácie. Jedinou výnimkou je C.S.I.: Kriminálka Miami (24,8 %), ktoré v nedeľu večer podľa teletextu pozeralo niečo viac ako 400-tisíc divákov.
Jednotka je spomedzi "veľkej trojky" najbližšie k sezónnemu priemeru. Novinky jari síce momentálne v premiére nevysiela, ale v prime-time ju držia aj reprízy. Senzi Senzus (podľa tlačovej správy 28,9 %) bol nielen najsledovanejším programom Jednotky v celom týždni, ale zároveň v piatok trhovým lídrom a vytvoril nábeh pre Takí sme boli (18,6 %). Slabšia ako v premiére, ale stále nad priemerom Jednotky bola Pošta pre teba (25,6 %). Jednotke robí radosť aj pondelková romantika – Danielle Steelová a jej Uzavretý kruh mali share 26,8 % a pozeralo ich presne 444-tisíc ľudí.
• Situácia na trhu prehľadne: Podiely televízií v grafoch
Posuny v podieloch. Leto praje najmä menším televíziám. Joj Plus dosiahla rekordný share 3,5 % – najvyšší od štartu vysielania. Spravodajská Ta3 prekročila dvojpercentnú hranicu, čo sa jej naposledy podarilo v januári 2009. Nad hranicou štyroch bodov je Dvojka STV – síce stále v sezónnom podpriemere, ale najsilnejšia za posledné vyše dva mesiace. Nedarí sa akurát Trojke.
Ďalšie správy o sledovanosti tento týždeň na Mediálne.sk
• Bezplatné reprízy Profesionálov Jojke neprepadávajú (sledovanosť)
Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov TVmeter.sk, webovej stránky STV, teletextu TV Markíza a tlačových správ televízií. Joj a Joj Plus ich zverejňujú aj v týždenných programových plánoch
• sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 36. týždňa 2008 doteraz
• výkony relácií sú zostavené zo spravodajstva Mediálne.sk, tlačových správ televízií a teletextov
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time. Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového týždňa doteraz. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.