Medzitýždenne najviac v 22. týždni (25. až 31. máj) stratila Jednotka (- 1,0). Naopak, najvýraznejšie si polepšila Markíza (+ 0,7).


Týždenné výkony televízií: Markíza najlepšia za posledné štyri mesiace, Dvojka na sezónnom minime


 

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny


Markíza 32,4 % (- 0,2)

Joj 21,5 % (+ 2,3)

Jednotka 13,7 % (- 1,4)

Dvojka 3,1 % (- 1,7)

Joj Plus 2,8 % (+ 0,6)

Ta3 1,4 % (- 0,2)

Trojka 0,7 % (+ 0,0)

 

 

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon


Markíza 32,4 % (- 3,5)

Joj 21,5 % (+ 3,6)

Jednotka 13,7 % (- 3,6)

Dvojka 3,1 % (- 1,0)

Joj Plus 2,8 % (-)

Ta3 1,4 % (- 0,1)

Trojka 0,7 % (-)

Udalosti týždňa. Televízia Markíza mala share 32,4 % – lepší dosiahla naposledy koncom januára. Pomohla si v nedeľu. Let's Dance 3 zažilo najsilnejšie kolo s trhovým podielom podľa tlačovej správy 53 %. V sobotu sa darilo relácii Dnes so Zlaticou Puškárovou (45,2 %): mala najvyšší share od štartu víkendového vydania. Za celý týždeň vytvorila relácia podľa údajov Markízatextu share 41,8 %. Markíze vyšli nadpriemerne aj filmy Ostrov hrdlorezov (37,3 %) v nedeľu popoludní a Pomsta Jackieho Chana (37,5 %) v piatok večer. Oba figurujú v rebríčku top 10 "naj" programov týždňa podľa počtu divákov.

Joj po minulom týždni klesla, no stále si drží nadpriemerné hodnoty a od sezónneho maxima ju delia iba štyri desatiny. Tradične jej vyšiel pondelok; Panelák (32,8 %) opäť porazil Susedov Markízy. V utorok bola silná talkshow Sedem (podľa tlačovej správy 27,4 %), vo štvrtok zasa svoje rekordy za tento deň prekonala Súdna sieň (31,7 %) aj Panelák (35,5 %), oba boli lídrami na trhu.

Slabý týždeň s výsledkom len štyri desatiny nad sezónnym minimom prežila Jednotka. Vo štvrtok postupne stráca divákov Capri, zato dlhodobo sa darí Pošte pre teba, tentoraz podľa teletextu s podielom 32,8 %, či Drišľakovinám (19,2 %) alebo filmom Danielle Steelovej (20,7 %). Na Jednotke sa vydaril aj stredajší finálový zápas Ligy majstrov, v druhom polčase s podielom 20,1 %.

• Situácia na trhu prehľadne: Podiely televízií v grafoch

Posuny v podieloch. Keďže Dvojka spadla na sezónne minimum, silnú Joj Plus delili od pozície trhovej štvorky len tri desatiny percenta. Takýto rozdiel prichádza už druhýkrát za relatívne krátke obdobie – Joj Plus mala Dvojku na dosah aj pred dvoma týždňami, rovnako s trojdesatinovým rozdielom. Keby si udržala sezónne maximumum 3,1 % z minulého a predminulého týždňa, už by ňou bola. Práve v 22. týždni sa však skončila jej "ťažisková akvizícia" Esmeralda.

Zdroje údajov:
• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov TVmeter.sk, webovej stránky STV, teletextu TV Markíza a tlačových správ televízií. Joj a Joj Plus ich zverejňujú aj v týždenných programových plánoch

• sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 40. týždňa 2008 doteraz

• výkony relácií sú zostavené zo spravodajstva Mediálne.sk, tlačových správ televízií a teletextov


Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time. Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového do posledného júnového týždňa. Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.