Audiotexová televízia TV8 včera zavŕšila prvý rok vysielania. "Hodnotíme ho pozitívne, ale sme ešte len na začiatku dlhej cesty. Vecí, ktoré treba doriešiť je viacero, ako v každej spoločnosti, ktorá je na trhu iba rok," povedal pre Mediálne.sk marketingový riaditeľ Michal Horváth.
Veľký dôraz chce televízia naďalej klásť na rozširovanie svojho pokrytia. V súčasnosti svoj signál šíri nekódovane prostredníctvom satelitov Astra 3A 23,5° a Thor 6, dostupná je tiež v ponukách káblových a IPTV operátorov UPC Broadband Slovakia (UPC Digital, UPC Analog), T-Com (Magio) a Orange (FiberTV). "Pokrytie je kľúčová vec pre každú televíziu, a tak s ním nemôžeme byť nikdy spokojní a musíme sa neustále snažiť, aby sme boli v ponuke naozaj každého šíriteľa," vysvetlil Horváth. Prenikať chce do ponúk menších káblových operátorov, perspektívne by sa TV8 mohla uchádzať aj o účasť v digitálnom multiplexe.
TV8 si od polovice decembra 2010 výrazne vylepšila pokrytie vďaka testovaciemu vysielaniu v satelitnej platforme Skylink, ktorú na Slovensku využíva viac než 300-tisíc domácností. Obsadila voľnú pozíciu po kurióznom nezrealizovanom projekte TV Empatia. Skúšobná prevádzka mala pôvodne trvať iba do konca januára 2011, Skylink následne plánoval satelitnú kapacitu rozdeliť medzi dve nové stanice šírené v štandardnom rozlíšení v kompresnom formáte MPEG-4.
"TV8 zotrvá na Skylinku," tvrdí dnes marketingový šéf televízie bez bližších podrobností. Predĺženie dohody potvrdila aj samotná satelitná platforma. "Naše zámery sa neustále vyvíjajú a nedokážem presne stanoviť dátum štartu ďalších programov. Nemáme žiadneho kandidáta, ktorý by sa ponáhľal so štartom ako Golf Channel, takže sa asi budeme držať tradičného jarného termínu," povedal pre web Parabola.cz výkonný riaditeľ Skylinku Jaromír Glisník.
Programová štruktúra TV8 pozostáva z rôznych audiotexových súťaží a kvízov, veštiarní, ezoterických poradní či erotiky v nočných hodinách. Najnovším prírastkom je víkendový dopoludňajší blok Hudobné želania, ktorým sprevádza mediálna postavička Martin Jakubec. Ktoré programy sa v prvom roku vysielania ukázali ako divácky najatraktívnejšie televízia hodnotiť nechce. "Každý formát má svoju skupinu divákov, ukazovať na nejaký formát že je najatraktívnejší nie je správne, snažíme sa aby všetky boli pre divákov zaujímavé a obohacujúce," dodal Michal Horváth.
Na otázku ohľadom ekonomických výsledkov televízia neodpovedala. Neprezradila ani, či jej výnosy už prekročili vynaložené náklady na štart a vysielanie.
TV8 odštartovala po necelých dvoch týždňoch skúšobného vysielania v pondelok 1. januára 2010 krátko po 10:00. Počas minulého roka na seba upozornila niekoľkými drobnými marketingovými aktivitami, spustila tiež svoj oficiálny web. Licenciu na digitálne vysielanie stanice vlastní bratislavská spoločnosť Phonotex, ktorá sa zaoberá poskytovaním audiotexových a SMS služieb.