RTVS pôvodne o relácii hovorila ako o novinke, napokon ale vysvitlo, že ide o formát, ktorý vysielala Joj. Nezmenili sa pravidlá ani moderátor – je ním Martin Nikodým.

Na verejnoprávnej televízii dostal formát novú zvučku, grafiku a štúdio, pribudol minikomparz v publiku. Zachovaný je prvok product placementu, súťažiaci hrajú o výhry, ktoré moderátor predstavuje divákom aj s partnerom, ktorý ich dodal.

TV Šancu začala vysielať Joj vlani na jeseň. V štruktúre sa v poslednom čase stabilizovala v pracovných dňoch po 13. hodine. Sledovanosť bola spravidla podpriemerná. Naposledy v piatok 27. marca dosiahla relácia trhový podiel v komerčnej cieľovke (12 – 54) 10 percent.

Jednotka polhodinovú reláciu vysiela takisto v pracovných dňoch o 15:30. V piatky avizuje televízia dve vydania po sebe so začiatkom o 15:00.

RTVS tvrdí, že pre presun formátu do jej vysielania sa rozhodla spoločnosť Tipos. „Podčiarkuje to kredit verejnoprávneho média na mediálnom trhu,“ tvrdí RTVS.

Za výrobu relácie telerozhlas externému dodávateľovi neplatí, financuje ju štátna akciovka Tipos. Aké sú náklady na produkciu, nie je známe.

„Program je vyrábaný v rámci interných kapacít RTVS a všetky náklady spojené s prípravou relácie sú na strane Tiposu. Program je tak celý hradený z reklamných výnosov,“ vysvetľuje RTVS.