Reklama na alkoholické nápoje sa bude môcť v slovenských televíziách naďalej vysielať medzi 22:00 a 6:00. Nezaradený poslanec Alojz Hlina navrhuje, aby sa propagácia alkoholu posunula až za polnoc.
Poslanci sa Hlinovou iniciatívou na schôdzi napokon nezaoberali, Hlina nenašiel podporu pre svoju novelu zákona o vysielaní a retransmisiu a spolu s ďalšími dvomi návrhmi ju pred hlasovaním stiahol.
Hlina považuje vysielanie reklamy na alkoholické nápoje už po 22. hodine za príliš skorý čas, keďže vtedy ešte deti sledujú televíziu a reklamy ich môžu povzbudzovať v pití alkoholu.
Zdroj: SITA
„Väčšina krajín vykazuje nárast v nadmernom pití u chlapcov a skoro všetky krajiny to vykazujú u dievčat. Tu svoje závažné miesto zohráva reklama. Podľa viacerých prieskumov má reklama najväčší vplyv na deti a mladých ľudí. Podľa niektorých prieskumov školáci, ktorí sú vystavení reklamám na alkoholické nápoje, pijú o 50 percent častejšie ako ich vrstovníci, ktorí sa s takouto reklamou nestretávajú,“ argumentoval Hlina. Pripomína, že pre deti a mládež je alkohol osobitne nebezpečný, pretože postihuje ich ešte sa vyvíjajúci organizmus.
Vo Francúzsku, Nórsku, Švédsku a vo Veľkej Británii platí vo verejnoprávnych médiách úplný zákaz reklamy na alkohol vrátane piva v televízii.
V Írsku, Lotyšsku, Poľsku, Slovinsku, Španielsku a Rakúsku je úplný zákaz reklamy na liehoviny a v ďalších krajinách ako Bulharsko, Estónsko, Fínsko, Taliansko, Maďarsko, Litva, Malta, Holandsko, Portugalsko, Rumunsko a Belgicko majú zákaz reklamy na liehoviny v televízii v stanovenom čase, podobne ako na Slovensku. Vo zvyšných šiestich krajinách Európskej únie nie sú prijaté žiadne reštrikcie ohľadom reklamy alkoholických nápojov v televízii.