TV Lux považuje prvý mesiac svojho vysielania za malý zázrak

Kresťanská televízia Lux hodnotí spustenie a prvý mesiac svojho vysielania ako malý zázrak. "Pôvodne sme mysleli, že nebudeme stíhať vyrábať programy v takom veľkom objeme. Od divákov prichádzajú veľmi pozitívne odozvy, čo nás tiež príjemne zaskočilo," povedal pre Mediálne.sk generálny riaditeľ televízie Marek Poláček. Viac informácií o štarte TV Lux.

Až do 15. septembra bude Lux interne charakterizovať svoje vysielanie ako „skúšobné“. "V tomto období sa chceme čo najviac zladiť s divákmi, s kolegami a spolupracovníkmi, ako aj s technikou. Pracujeme na zlepšení prenosu signálu, vylepšujeme organizáciu práce, zbierame spätnú väzbu od divákov," vysvetľuje Poláček. Ako dodáva, televízii sa podarilo zabezpečiť živé vysielanie z pobočky v Banskej Bystrici, od septembra by chcela zabezpečovať pravidelné živé relácie aj z pobočky v Prešove.

TV Lux považuje prvý mesiac svojho vysielania za malý zázrak


Generálny riaditeľ TV Lux Marek Poláček.

V rámci programových úprav Lux zaviedol do vysielania pravidelný prehľad programu, pripravuje tiež koncepciu vysielania upútaviek a spotov. "Od septembra doladíme nedostatky programovej štruktúry spôsobené najmä rôznymi minutážami niektorých programov. Tiež od septembra spustíme nové relácie, napríklad detskú reláciu Klbko," informuje riaditeľ.

Televízia v ostatných dňoch opätovne redizajnovala svoju internetovú stránku, spustila tiež plnohodnotný archív odvysielaných relácií vlastnej tvorby. Web podľa Poláčka denne zaznamená okolo 2000 unikátnych prístupov.

Lux môže v súčasnosti sledovať vyše 300 tisíc domácností so satelitmi služby Digi TV. Televízia je tiež zaradená do programovej ponuky tridsiatky káblových operátorov. "Z tých väčších by som spomenul spoločnosť Martico. V súčasnosti prebiehajú rokovania so spoločnosťami UPC, Satro a Magio," dodal Poláček.

Problémov s financovaním svojich ambicióznych plánov sa televízia neobáva. "Klub priateľov TV Lux, dobrovoľných podporovateľov televízie Lux, sa sľubne rozrastá. V prvom mesiaci vysielania sme zaznamenali nárast počtu členov o 50 percent z 2000 na 3000. Pri rozšíreni našej členskej základne na približne 30 tisíc členov bude projekt finančne stabilizovaný," tvrdí šéf Luxu. Ďalšie peniaze chce televízia získavať aj z pripravovaného predaja reklamného priestoru.

Za televíziu Lux tiež podľa Poláčkových slov prevzali zodpovednosť jej traja spoločníci, produkčné štúdio Lux Communication, rehoľa Saleziánov Don Bosca na Slovensku a Konferencia biskupov Slovenska. "Budúcnosť televízie závisí len od jej schopnosti získať a udržať si divákov," uzavrel.

Redizajnovaný web televízie Lux

TV Lux považuje prvý mesiac svojho vysielania za malý zázrak