Jeseň prinesie zaujímavejšiu štruktúru, ktorá snáď zaujme viac inzerentov, hovorí nový riaditeľ televízie Lux Dárius Anton Hatok (na snímke). Mediálne.sk sa riaditeľa malej kresťanskej stanice spýtalo na plány do budúcnosti.
O novej štruktúre zatiaľ konkrétne nehovorí. Má mať však charakter vysielania, ktoré pomáha rozvíjať osobnosť ako celok. "Chceme pomáhať ľuďom rásť nielen po stránke duchovnej, ale aj osobnostnej a profesionálnej," tvrdí Hatok.
V roku 2010 pre svoju televíziu očakáva ťažší rok, ako bol ten predchádzajúci. "Kríza sa pravdepodobne prejaví v silnejšej miere, keďže počas roka 2009 ešte doznievali predošlé silné obdobia," hovorí s tým, že snahu o získavanie inzerentov musia v TV Lux preto "znásobiť".
Aby bolo čím presviedčať inzerentov, potrebuje Lux čísla sledovanosti. Podľa Hatoka už v televízii prvé majú. Prieskum pre Lux robilo PMT v jej silnom, vianočnom období medzi 15. decembrom 2009 a 15. januárom 2010. "Televízia prieskum vyhodnocuje a v najbližšom období bude informovať, ako výsledky zohľadní pri stanovovaní ceny pre zadávateľov reklamy."
Mimo predaja reklamného priestoru sa podľa Hatoka ako perspektívny ukazuje ďalší pilier financovania stanice - dary divákov cez Klub priateľov TV Lux. "Preto posilňujeme tím ľudí a násobíme aktivity aj v tejto oblasti." Reklama a príspevky divákov totiž musia do niekoľkých rokov prevážiť výšku priamych vkladov spoločníkov, ktorými sú Konferencia biskupov Slovenska, Saleziáni Don Bosca či produkčná spoločnosť Lux Communication.
K odchodu predchádzajúceho riaditeľa, dokumentaristu Mareka Poláčka, sa Hatok podľa internej dohody vyjadrovať nechcel. Podľa predchádzajúcich Poláčkových vyjadrení je však jasné, že s odchodom nerátal. V ankete "Mediálni lídri" pre Mediálne.sk povedal, že v roku 2010 chce predovšetkým napĺňať naplniť víziu „Zvyšovanie kvality programov a zvyšovanie podielu vlastných finančných zdrojov na financovaní televízie.“