TV Lux bude mať novú štruktúru v septembri. Má už aj peoplemetrové dáta

Jeseň prinesie zaujímavejšiu štruktúru, ktorá snáď zaujme viac inzerentov, hovorí nový riaditeľ televízie Lux Dárius Anton Hatok (na snímke). Mediálne.sk sa riaditeľa malej kresťanskej stanice spýtalo na plány do budúcnosti.

O novej štruktúre zatiaľ konkrétne nehovorí. Má mať však charakter vysielania, ktoré pomáha rozvíjať osobnosť ako celok. "Chceme pomáhať ľuďom rásť nielen po stránke duchovnej, ale aj osobnostnej a profesionálnej," tvrdí Hatok.

TV Lux bude mať novú štruktúru v septembri. Má už aj peoplemetrové dáta

V roku 2010 pre svoju televíziu očakáva ťažší rok, ako bol ten predchádzajúci. "Kríza sa pravdepodobne prejaví v silnejšej miere, keďže počas roka 2009 ešte doznievali predošlé silné obdobia," hovorí s tým, že snahu o získavanie inzerentov musia v TV Lux preto "znásobiť".

Aby bolo čím presviedčať inzerentov, potrebuje Lux čísla sledovanosti. Podľa Hatoka už v televízii prvé majú. Prieskum pre Lux robilo PMT v jej silnom, vianočnom období medzi 15. decembrom 2009 a 15. januárom 2010. "Televízia prieskum vyhodnocuje a v najbližšom období bude informovať, ako výsledky zohľadní pri stanovovaní ceny pre zadávateľov reklamy."

Mimo predaja reklamného priestoru sa podľa Hatoka ako perspektívny ukazuje ďalší pilier financovania stanice - dary divákov cez Klub priateľov TV Lux. "Preto posilňujeme tím ľudí a násobíme aktivity aj v tejto oblasti." Reklama a príspevky divákov totiž musia do niekoľkých rokov prevážiť výšku priamych vkladov spoločníkov, ktorými sú Konferencia biskupov Slovenska, Saleziáni Don Bosca či produkčná spoločnosť Lux Communication.

K odchodu predchádzajúceho riaditeľa, dokumentaristu Mareka Poláčka, sa Hatok podľa internej dohody vyjadrovať nechcel. Podľa predchádzajúcich Poláčkových vyjadrení je však jasné, že s odchodom nerátal. V ankete "Mediálni lídri" pre Mediálne.sk povedal, že v roku 2010 chce predovšetkým napĺňať naplniť víziu „Zvyšovanie kvality programov a zvyšovanie podielu vlastných finančných zdrojov na financovaní televízie.“