Po odvysielaní dvoch sérií americkej verzie speváckej šúťaže X Factor chystá televízia Joj vlastnú. Na obrazovky by sa mala dostať v priebehu roku 2013.
Vyplýva to z informácií zverejnených pre zadávateľov reklamy.
X Factor Slovensko má byť pôvodnou slovenskou šou so "štvoricou nekompromisných coachov". Joj teda s najväčšou pravdepodobnosťou upustila od pôvodného zámeru pripraviť projekt v česko-slovenskej verzii v spolupráci s Prima Family.
Kúpu X Factoru potvrdil v októbri 2010 generálny riaditeľ TV Joj František Borovský, napriek rôznym mediálnym špekuláciám televízia až doposiaľ oficiálne neohlásila jeho prípravu.
Tvorcom formátu X Factor je hudobný manažér a nekompromisný TV porotca Simon Cowell, ktorý stojí aj za šou Got Talent, lokalizovanou na Slovensku najskôr ako Slovensko má talent a následne trikrát ako Česko Slovensko má talent. Majiteľom licencie je spoločnosť FremantleMedia.
Domovom X Factoru je Veľká Británia, kde vznikol v roku 2004 ako reakcia na neúspech šou Idols (SuperStar). Na rozdiel od nej dáva možnosť zúčastniť sa súťažiacim všetkých vekových kategórií či hudobných žánrov. Súťažiť môžu jednotlivci i väčšie skupiny.
Porotcovia v tomto formáte tiež hodnotia a v úvodných kolách vyberajú spevákov, ale na rozdiel od SuperStar plnia okrem úlohy "katov" tiež funkciu poradcov; každý z nich pomáha svojej skupine spevákov, vyberá im repertoár, konzultuje a odporúča spôsob predvedenia piesne. Program bol predaný už do viac ako 25 krajín. Druhú sériu americkej verzie aktuálne vysiela každú sobotu Plus.