TV Empatia štartuje 1. októbra. Chce konkurovať Markíze a Joj

V piatok 1. októbra 2010 má začať vysielať nová slovenská celoplošná televízia pod názvom Empatia. Mediálne.sk o tom informovala TV stanica v maili, ktorý bol podpísaný iba názvom projektu. O štarte hovorí aj zatiaľ iba provizórny oficiálny web www.tvempatia.sk.

Základnou cieľovou skupinou TV Empatia majú byť diváci vo veku od 12 do 34 rokov, osloviť chce prevažne mužov. Programová ponuka by podľa zaslaných informácií mala zaujať "aktívneho mladého človeka, ktorý vie čo od života chce a chce si vybrať alternatívu k iným slovenským televíziám".

TV Empatia plánuje vysielať 24 hodín denne, pričom v noci počíta aj s audiotexom. Konkrétnu programovú skladbu však chce zverejniť až neskôr na tlačovej konferencii. Podľa udelenej licencie majú vysielanie tvoriť z 80 % programy, najmä dramatického žánru, a z 20 %  doplnkové vysielanie. Ponúkať by mala aj detské či hudobné relácie a spravodajstvo.

Ambíciou televízie je dosiahnuť v prvom roku vysielania trhový podiel 1 až 2 percentá u mužov v cieľovej skupine 12-34. V druhom roku si chce share zvýšiť na 2,5 až 3,5 % a každý nasledujúci rok o ďalší percentný bod. "Naše vysielanie by malo zodpovedať nákladom, ktoré do neho "vrazíme". Chceme konkurovať hlavne komerčným televíziám ako Markíza či Joj," popisuje Empatia svoje plány v odpovediach pre Mediálne.sk. Svoju sledovanosť plánuje začať merať už pár mesiacov po štarte. "Peoplemetre sú pre nás veľmi dôležité, preto budeme mať záujem o vstup už od 1. januára 2011."

Signál televízie bude v úvode dostupný prostredníctvom satelitu Thor 6, prijímať ho tak budú môcť aj abonenti služieb Digi TV a UPC Direct. Empatia sa ďalej chystá rokovať aj s veľkými poskytovateľmi retransmisie ako UPC, T-Com (Magio), Orange (FiberTV), Satro či Towercom (Skylink, DVB-T). "Chceli by sme sa dostať do čo najviac slovenských domácnosti, ale bude záležať aj na divákoch, ako budú "tlačiť" svojho operátora, aby TV Empatiu do svojej ponuky zaradil," konštatuje zástupca stanice.

TV Empatia štartuje 1. októbra. Chce konkurovať Markíze a Joj

Zdroj: web

TV Empatia bude vysielať v obrazovom formáte 16:9 všetok obsah, pri ktorom to bude možné. Spomína filmy, dokumenty či vlastnú tvorbu. Starší obsah bude stanica ponúkať v režime 4:3. Uvažuje tiež o spustení verzie vo vysokom rozlíšení. "Bude záležať len od dopytu, podľa ktorého sa rozhodneme, či ponúkneme aj HD verziu, ktorá by bola identická s SD verziou." 

Na provizórnom webe televízia láka návštevníkov na možnosť zisku vecných cien v SMS súťaži. Podmienkou je odoslanie kľúčového slova "empatia" na zverejnené telefónne číslo, pričom cena spätnej SMS je pre podobné súťaže neštandardne vysokých 2,39 eura. Odovzdávanie 10 notebookov, 10 LCD televízorov a 3 automobilov má Empatia podľa informácií na webe odvysielať v priamom prenose v nedeľu 19. decembra 2010.

Okrem SMS súťaže chystá TV Empatia v rámci marketingových aktivít pred svojím štartom aj celoslovenskú bilbordovú kampaň s hlavným mottom "Kvalita nad kvantitu!", inzerciu v denníkoch a časopisoch či spoty v rádiách.

Televíziu bude prevádzkovať spoločnosť Empat z Vráblov. Rada pre vysielanie a retransmisiu jej udelila licenciu na zasadnutí konanom 22. júna 2010. Za firmou Empat so základným imaním 7-tisíc eur stojí podnikateľ Patrik Bokroš z obce Malé Chyndice. Do obchodného registra bola zapísaná iba 14. mája 2010. Bokroš je aktívny aj v stavebnej firme PaBonTech. Tá bola spoločne s jej konateľom medializovaná v súvislosti s údajnými podvodmi na klientoch. 

Empatia zatiaľ nechce zverejňovať svojho investora, spôsob financovania ani manažment. Tvrdí, že tak urobí neskôr na tlačovej konferencii.